Majitelé Tesly nyní těží kryptoměny pomocí energie ze svých vozů. Tato společnost vyrábějící elektromobily je pravděpodobně nejznámějším jménem v odvětví elektromobilů a zaznamenala v této oblasti velký úspěch, což z ní činí největšího hráče na poli elektromobilů. Ještě většího věhlasu dosáhla, když začala přijímat platby za vozidla v BTC, který ale následně přestala přijímat.
Vydělávání pomocí Tesly
Nicméně počet majitelů vozů Tesla stále roste a tato vozidla rozhodně nejsou levná. Někteří z těchto majitelů začali hledat způsoby, jak si pomocí svých elektrických vozidel přivydělat. Začali tak využívat elektřinu uloženou v bateriích vozidla k těžbě kryptoměn.
Nedávná zpráva z CNBC se podělila o světlo nové metody těžby kryptoměn, kterou nyní využívají uživatelé elektromobilů, aby si každý měsíc přišli na další peníze. Zpráva sleduje Siraje Ravala, který se podělil o svou cestu a metodu, jak pomocí Tesly z roku 2018 Model 3 těžit kryptoměny.
Ravalovi se podařilo těžit krypto pomocí svého těžebního počítače Apple Mac M1 tak, že svůj počítač zapojil do měniče, který je připojen do 12voltové zásuvky v konzole jeho vozu, která slouží jako hlavní zdroj energie pro jeho těžební aktivity.
CNBC také uvedla, že majitel elektromobilu „připojil propojené grafické procesory neboli GPU do ‚frunku‘ své Tesly a tyto stroje provozoval z vnitřní baterie vozu. Tímto postupem Raval v podstatě nemusí platit poplatky za elektřinu související s jeho těžbou kryptoměn, pouze náklady na elektřinu pro nabíjení baterie Tesly.
Touto činností se majitel vystavuje riziku ztráty záruky na vůz, ale majitel elektromobilu tvrdí, že se mu to vyplatí, protože si tím v loňském roce údajně vydělal až 800 dolarů měsíčně.
Vydělávat je možné
Zpráva se zaměřila také na dalšího majitele Tesly, který k těžbě kryptoměn používá podobnou metodu jako Raval, i když mnohem delší dobu. Chris Allessi také vymýšlí způsoby, jak přimět svou Teslu, aby mu vydělávala těžbou kryptoměn.
Allessi začal v roce 2018 a začal svůj elektromobil využívat k těžbě BTC. V té době mu tato činnost vynášela každých 60 hodin asi 10 dolarů, což mu umožňovala skutečnost, že měl na svém vozidle bezplatné a neomezené dobíjení. Tuto konkrétní těžební činnost však musel ukončit, protože již není tak výnosná, protože cena digitálního aktiva vzrostla.
Hlavním výdajem, pokud jde o těžbu kryptoměn, jsou požadavky na elektrickou energii, za kterou musí těžaři tvrdě platit. Jeden z těžařů, Alejandro de la Torre, nevidí nic špatného na tom, že k těžbě kryptoměn používá Teslu.
„Pokud je levnější těžit prostřednictvím elektromobilu, budiž,“
– poznamenal de la Torre.
Závěr
Zní to možná trochu jako špatný vtip, že Tesla nepřijímá BTC, protože není dost „zelený“ a majitelé těchto vozů je využívají právě k těžbě BTC. Přidejte se také na náš oficiální discord server KRYPTOMAGAZIN CZ.
to je ale blbost
Pokud je ta Tesla z generace s dobíjením zdarma, tak to třeba nějaký smysl dává :-))
Každá baterie má omezený počet cyklů. Bere v potaz i cenu baterie?
právě, proto je to blbost, vydela par drobnych ale odrovna baterii za 2/3 norm. zivotnosti
Nemyslel jsem to jako otázku pro sebe, ale spíše fakt pro ty Tesla těžaře, že jim to asi nedošlo a myslí si, že vyhráli a mají těžbu zadarmo. Nám je to jasné.
ekologie place