Fotbal a blockchain jsou dvě odvětví, které k sobě na první dojem příliš nejdou. Některé fotbalové kluby se však začínají seznamovat s technologií blockchain a máme tu již první vlaštovky jejího využití ve prospěch týmu a fanoušků.
Pro fanoušky cokoliv
Přední fotbalové kluby využívají platformy Socios k zapojení fanoušků po celém světě. Fanoušci mohou žít klidně tisíce kilometrů daleko od svého oblíbeného týmu, protože blockchain jim v tomto případě může významně ulehčit komunikaci s kluby a mohou svými hlasy ovlivnit i mnohá klubová rozhodnutí.
Socios je blockchainová platforma, která fanouškům umožňuje hlasovat v klubech. Oficiální partneři této platformy jsou celosvětově známé týmy jako Juventus, Barcelona, PSG, AS Řím nebo třeba West Ham.
Díky této platformě se podařilo fotbalovému klubu PSG (největší poděkování patří fanouškům) vybrat slogan pro náramek kapitána. Pro Galatasaray se pomocí Socios fanoušci vyjádřili k hudbě, která zní při příchodu hráčů na stadion a Juventus využil platformy k výběru skladby, která zazní při gólu.
Chosen by Juventus fans on Socios, Blur – Song 2 was played at the Allianz Stadium!#Socios #Chiliz #bemorethanafan #massadoption #ChilizKorea #blockchainhttps://t.co/PdLxrlD0SP
— Brian Han @Chiliz x Socios.com (@Brian_Han_Asia) January 13, 2020
Mimo jiné Socios umožňuje klubům konzultovat se svými fanoušky i otázky týkající se důležitých hráčů týmu. Celkový systém tak funguje na způsobu věrnostních karet, který je výhodný jak pro fanoušky daného klubu, tak pro samotný klub.
Fanoušci na míle daleko
Socios je určen převážně pro fanoušky ze zámoří, u kterých je velmi nízká až nulová pravděpodobnost navštívení stadionu. Sám generální ředitel Socios, Alex Dreyfus, označil platformu slovy „pro lidi, kteří nejsou na stadionu.“
Alex Dreyfus dále komentoval:
„Lidé jsou zvyklí používat věrnostní systém s body. Touto Platformou se zmenšují bariéry mezi fanoušky a jejich klubem. to zlepšuje jejich spřízněnost.“
Závěr
Díky této platformě založené na blockchainu se mohou fanoušci, pro které je obtížné dostat se na zápasy svého oblíbeného fotbalového klubu, podílet na rozhodnutí týmu. Za několik let tak díky rozvoji blockchainu budeme moci vidět i samotné mzdy hráčů či převody mezi týmy zaplacené v Bitcoinu.