Přestože i takový fotbalový gigant, jakým FC Barcelona bezesporu je, může zažívat interní konflikty, tak se tento španělský klub také aktivně zapojuje do posledních technologických trendů. Legendární klub uzavřel partnerství s blockchainovou platformou Chiliz.
Využití blockchainu k zapojení fanoušků
Barcelonský klub říká, že tato dohoda s Chiliz byla součástí nové digitální a reklamní strategie. Poskytovatel blockchainové platformy pomůže katalánskému klubu vytvořit jejich vlastní token, který se bude jmenovat Barça Fan Token, se zkratkou $BAR. Tyto digitální jednotky umožní držitelům účastnit se průzkumů veřejného mínění souvisejících s každodenními činnostmi v Barceloně a také budou moci vyhrát originální ceny. Token tedy posílí spojení mezi klubem a jeho fanoušky po celém světě. Je nutno zmínit, že Barcelona má po Realu Madrid nejvíce fanoušků na světě.
Zajímavé je, že Barcelona byla nucena nedávno čelit masivnímu skandálu. Kapitán týmu Lionel Messi, považovaný za nejlepšího hráče na světě, kritizoval některé komentáře ředitele klubu Eric Abidal. Média začala spekulovat, že to může být pro Messiho poslední sezóna v Barceloně. Manchester City tedy velmi pozorně sleduje vztah mezi hráčem a klubem.
Nicméně, navzdory obtížím na nejvyšší úrovni i na hřišti, ukazuje Barcelona důležitost komunikace s fanoušky.
Josep Pont, vedoucí obchodní oblasti FC Barcelony, poznamenal:
“Tato dohoda nám poskytne příležitost zavést inovativní marketing a aktivizaci partnerství s jasným zaměřením na digitální oblast, aby se klub přiblížil našim fanouškům z celého světa. Dohoda je také součástí cíle FC Barcelona spojit se s předními značkami, které nám mohou pomoci konsolidovat naši novou obchodní a digitální strategii a pomoci nám s vývojem nových toků pro generování zdrojů, které nám pomohou učinit z nás pojem na hřišti i mimo něj.”
Barcelona připojí ostatní fotbalové kluby na Socios.com
Chiliz je entita, která provozuje titulní token na platformě blockchain Socios.com. Jedná se o blockchainový ekosystém, který zahrnuje aplikace a tokeny vytvořené pro některé z největších evropských klubů. Barça Fan Token bude také umístěn v aplikaci Socios.com.
Kromě Barcelony se na platformě objevují fanouškovské tokeny i pro další fotbalové kluby včetně Paříž Saint-Germain, Juventus, Atletico Madrid a dalších.
CEO a spoluzakladatel Chiliz a Socios.com, Alexandre Drefyus, v prohlášení uvedl:
“Jsme velmi nadšeni, že můžeme přivítat FC Barcelonu na Socios.com, a ještě více jsme nadšeni, že můžeme oslovit jejich obrovskou základnu fanoušků po celém světě. S více než 300 miliony fanoušky po celém světě, má Barca své fanoušky ve všech státech a kulturách.”