Jak blockchain mění tvář fotbalu

5
(1)

Zprávy a souhrny

[Večerní souhrn článků] • Nová kryptoměnová burza dnes oznámena • a další články

Pokud máte málo času a nestíháte si procházet naše články po jednom, zkuste naše večerní shrnutí. Vše důležité, co...

[Polední zprávy] • Meme token zalistován na kryptoburze Poloniex, cena vyletěla o 100 % • a další články

Připravili jsme pro vás přehled toho nejdůležitějšího, co se událo během uplynulého dne v kryptosvětě.  TRHY Bitcoin se nyní obchoduje v...
Profilový obrázek
Michal Fortýn
Jsem kryptoměnový nadšenec a redaktor, působící na portálu kryptomagazin.cz, rád pracuji s novými technologiemi. Jako gamer rád sleduji herní scénu a zajímám se o propojení herního světa s tím kryptoměnovým. #memelord

Fotbal a blockchain jsou dvě odvětví, které k sobě na první dojem příliš nejdou. Některé fotbalové kluby se však začínají seznamovat s technologií blockchain a máme tu již první vlaštovky jejího využití ve prospěch týmu a fanoušků.

Pro fanoušky cokoliv

Přední fotbalové kluby využívají platformy Socios k zapojení fanoušků po celém světě. Fanoušci mohou žít klidně tisíce kilometrů daleko od svého oblíbeného týmu, protože blockchain jim v tomto případě může významně ulehčit komunikaci s kluby a mohou svými hlasy ovlivnit i mnohá klubová rozhodnutí.

Socios je blockchainová platforma, která fanouškům umožňuje hlasovat v klubech. Oficiální partneři této platformy jsou celosvětově známé týmy jako Juventus, Barcelona, PSG, AS Řím nebo třeba West Ham.

Díky této platformě se podařilo fotbalovému klubu PSG (největší poděkování patří fanouškům) vybrat slogan pro náramek kapitána. Pro Galatasaray se pomocí Socios fanoušci vyjádřili k hudbě, která zní při příchodu hráčů na stadion a Juventus využil platformy k výběru skladby, která zazní při gólu.

Mimo jiné Socios umožňuje klubům konzultovat se svými fanoušky i otázky týkající se důležitých hráčů týmu. Celkový systém tak funguje na způsobu věrnostních karet, který je výhodný jak pro fanoušky daného klubu, tak pro samotný klub.

Fanoušci na míle daleko

Socios je určen převážně pro fanoušky ze zámoří, u kterých je velmi nízká až nulová pravděpodobnost navštívení stadionu. Sám generální ředitel Socios, Alex Dreyfus, označil platformu slovy „pro lidi, kteří nejsou na stadionu.“

Alex Dreyfus dále komentoval:

„Lidé jsou zvyklí používat věrnostní systém s body. Touto Platformou se zmenšují bariéry mezi fanoušky a jejich klubem. to zlepšuje jejich spřízněnost.“

Závěr

Díky této platformě založené na blockchainu se mohou fanoušci, pro které je obtížné dostat se na zápasy svého oblíbeného fotbalového klubu, podílet na rozhodnutí týmu. Za několik let tak díky rozvoji blockchainu budeme moci vidět i samotné mzdy hráčů či převody mezi týmy zaplacené v Bitcoinu.

Byl pro vás tento článek přínosný a dobře napsaný?

Klikni na hvězdičky pro hodnocení!

Průměrné hodnocení 5 / 5. Počet hlasujících 1

Buď první kdo článek ohodnotí

Přihlásit k odběru
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Zpětná vazba na text v článku
Zobrazit všechny komentáře