Studie zjistila, že 40 % herních účtů na Web3 jsou boti využívající on-chain data

0
(0)

Zprávy a souhrny

Michaela Nocarová
Michaela Nocarová
Už od mala mě táhla technika a sci-fi. Studium IT mě dotáhlo až do světa kryptoměn, kde se pohybuji od roku 2014. Od té doby jsem se toho naučila již mnoho. A stále se mám co učit. Nejvíc mě na nich fascinuje, že spojují tolik světů dohromady a možnost svobodné volby. Bez hranic.

Levan Kvirkvelia, zakladatel softwaru proti botům Jigger, vydal zprávu, podle které 40 % hráčů her na Web3 tvoří boti. Studie našla důkazy o 20 000 botech ve více než 60 Web3 hrách.

Studie: Až 80 % botů…

Louis Regis, zakladatel a generální ředitel společnosti Xborg, pro CrytoSlate exkluzivně potvrdil, že „mnoho her uměle zvyšuje svou hráčskou základnu pomocí botů a vícenásobných účtů, aby zvýšily své zhodnocení“.

Boti jsou problémem napříč většinou her, které obsahují způsob, jakým účty získávají hodnotu. Mimo Web3 lidé kupovali a prodávali herní účty obsahující vzácné předměty, skiny nebo vysoké hodnocení. Vyšetřování zdroje botů ve Web2 může být velmi náročné, protože data jsou přesměrována přes sítě VPN, aby se zamaskovala identita špatných aktérů.

Kvirkveliova studie však využívá transparentnosti blockchainu k propojení peněženek a vytvoření pravděpodobnostní matice ke stanovení nejpravděpodobnějších kandidátů na bota. Snímek obrazovky od Kvirkveliovy společnosti Jigger představuje vizualizaci propojených účtů, která je zobrazena níže.

Zpráva dále uvádí několik projektů Web3 s příslušným procentuálním podílem botů. Některé projekty měly více než 80 % botů, přičemž cílem byly dokonce i DeFi projekty, které využívaly schémata doporučování.

Společnost Jigger na svých webových stránkách zveřejnila také galerii všech výsledků. Uživatelé mohou požádat o přidání tokenu web3 do analytiky prostřednictvím formuláře na stránce.

Problém technologie

Vedoucí herního oddělení společnosti Polkastarter Gaming Omar Ghanem řekl, že ho zjištění ve zprávě nepřekvapila:

„Není to žádné překvapení; pravdou je, že data, která máme v této oblasti k dispozici, ukazují, že s herními dApps interagovaly téměř 2 miliony peněženek – což zdaleka nevypovídá o skutečných aktivních hráčích.“

Ghanem citoval problém sybilů v současném stavu herního Web3 a vysvětlil, že „jeden člověk může založit více peněženek a hrát na více účtech, což tento výzkum dále prokázal.“ V dalším bodě Ghanem obvinil mechaniku vydělávání ve Web3 hrách ze vzniku problému s boty.

„Dokud budeme mít hry, které jsou ve své podstatě „click to earn“, přičemž jádrem jejich herní smyčky je farmaření žetonů prostřednictvím opakování úkolů – budou boti existovat i nadále.

Proto jsme se v Polkastarter Gaming zaměřili na podporu vysoce kvalitních, dovednostních a kompetitivních her bez vstupních bariér.“

V rámci odvětví Web3 skutečně dochází k odklonu od konceptu „play-to-earn“ a přechodu k konceptu „play & earn“. Mechanika play & earn často nevyžaduje, aby hráč vlastnil kryptopeněženku, aby mohl začít hrát a začít se bavit. Xborg a Polkastarter gaming jsou dvě přední společnosti v tomto prostoru, které se zaměřují téměř výhradně na hraní.

Studie je reklamou na Jigger a Kvirkvelia se to nesnaží skrývat. Ačkoli data mohou vyžadovat bližší zkoumání, aby se vyloučila konfirmační zaujatost, technologie je nepochybně působivá.

Schopnost sledovat, dohledávat, analyzovat a vizualizovat blockchainová data a odhalit tak skrytý obraz uživatelské základny dApps je mocným nástrojem v boji proti podvodům a manipulacím.

Závěr

Je pochopitelné, že se boti budou v těchto hrách využívat. Jaký na to máte názor vy? Přidejte se také na náš oficiální discord server KRYPTOMAGAZIN CZ.

Byl pro vás tento článek přínosný a dobře napsaný?

Klikni na hvězdičky pro hodnocení!

Průměrné hodnocení 0 / 5. Počet hlasujících 0

Buď první kdo článek ohodnotí

Přihlásit k odběru
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Zpětná vazba na text v článku
Zobrazit všechny komentáře

Reklama: