Rozvíjíte svou vnitřní motivaci k učení a talenty i po škole?

4.3
(6)
Kytka
Kytkahttps://kryptohodler.cz/
Člen týmu KM od začátku roku 2018. Zástupce hodlerské komunity, zakladatel webu KryptoHodler.cz. Autor se zaměřením na zajímavé novinky z kryptosvěta, propagátor finanční svobody a osobního rozvoje. Kytka je oddaný šiřitel "semínek" pozitivního přístupu k životu a snahy o změnu k lepšímu.

V tomto odpočinkovém článku se chci věnovat vnitřní motivaci a tomu, proč je důležité obnovit svou chuť k učení se, po opuštění školních lavic.

Škola nemusí být trestem (učení nemusí být mučení)

Učitelé mi někdy vytýkají, že jsem vůči jejich práci ve svých článcích kritický. To však není pravda, ve skutečnosti jejich práce není zdaleka tak ceněná a nejsou zde takové standardy kvality, z jakých bych mohl mít radost. Učitelé jsou málo placení a jsou často nuceni učit děti pod nátlakem a z donucení. To jen zhoršuje jejich psychickou pohodu a u jedinců s vysokou sebereflexí také vyvstávají nemalé otazníky svědomí a lidskosti při výkonu svého řemesla formou 9letých “trestů” nepodmíněně.

Představuji si, že jednou bude škola místem, kde nepůjde tolik o rozdávání hodnocení, škatulkování a tabulkování, ale o předávání kvalitní služby pro naše děti, které budou mít možnost volit, co je zajímá a baví a rozvíjet tak své silné stránky a talenty. Naše společnost dospěje až tehdy, když se naučíme jednat s dětmi se základní slušností a brát je jako plnohodnotnou součást naší svobodné společnosti.

Aspekt vnější motivace, kdy je dítě formou různých forem nátlaku, trestů a známek nuceno k výuce učiva, bude jednou nahrazen důrazem na motivaci vnitřní, kdy se dítě rozvíjí a učí proto, že je výukou dostatečně zaujato a je mu umožněno se učit. To je v zásadě otázkou času úplně stejně, jako když bylo zrušeno otroctví, nebo když se společnost přestala na ženy dívat jako na méně schopné či dokonce hloupé.

Najděte svou vnitřní motivaci

Pokud čtete tento článek v roce 2021, žijete v zastaralé době, kdy jsme se ještě na základkách učili z donucení. Tento model v mnohých z nás bohužel zanechal následky nejen do dalších studií na středních a vysokých školách, ale především pak v celých našich životech po odchodu ze školy.

Domnívám se, že pro osobní rozvoj a celoživotní cestu lemovanou učením se stále nových věcí je třeba znovuobjevit svou vnitřní motivaci. To je motivace, která pramení z nás samotných, nikoli zvenčí. Jde o chuť k učení se novým věcem, objevování, bádání, hloubání, atd. Není třeba nic dělat, za ničím se hnát, pouze dovolit své přirozené touze po poznání, aby vás vedla směrem, kterým vás to zrovna táhne. A pokud zjistíte, že se sami od sebe něco učíte a baví vás to, zřejmě jste svou vnitřní motivaci k učení již našli.

Závěr

Člověk se učí celý život a je to naše přirozenost. Vaše vnitřní motivace k učení může utrpět, pokud jste během života zažili příliš silný nátlak a nadbytek vnucené vnější motivace, tedy učení pod nátlakem, pod hrozbou trestu, ve stresu, ve strachu z následků špatných známek, co bude doma, a tak podobně. I poté je však možné svou chuť do učení obnovit a znovuobjevit svou vnitřní motivaci, která vám pak opět pomáhá v celé řadě oblastí vašeho života, jako je rozvoj svých talentů, hledání práce, která vás bude bavit, stanovení vlastních cílů či pozitivních přínosech nově nabytých znalostí a dovedností pro váš život.

Klikni na hvězdičky pro hodnocení!

Průměrné hodnocení 4.3 / 5. Počet hlasujících 6

Buď první kdo článek ohodnotí

Přihlásit k odběru
Upozornit na
guest
2 Komentáře
nejstarší
Nejnovější S nejvíce hlasy
Zpětná vazba na text v článku
Zobrazit všechny komentáře
Mirek

Vite,ceho se bojim?Rika se,ze ucitele budou muset casem ucit podle toho,jak chteji Islamisti..Takze koran aj.Navic uz jasne pozoruju vymivani mozku z nekolika stran a hlavne medii.Vim,ze to co ted napisu bude politicke,ale za me jasne STOP Islamu.

spot_img