Proč jsou NFT více než jen digitální umění

0
(0)
Michaela Nocarová
Michaela Nocarová
Už od mala mě táhla technika a sci-fi. Studium IT mě dotáhlo až do světa kryptoměn, kde se pohybuji od roku 2014. Od té doby jsem se toho naučila již mnoho. A stále se mám co učit. Nejvíc mě na nich fascinuje, že spojují tolik světů dohromady a možnost svobodné volby. Bez hranic.

Do NFT prostoru vklouzla spousta osobností a značek, které pokusily své štěstí. Podobně jako Pizza Hut, Pringles, Taco Bell a dokonce i výrobce toaletního papíru Charmin oznámil svoji verzi NFT i Elon Musk. A zakladatel Twitteru Jack Dorsey, Cristiano Ronaldo, Lindsey Lohan a hráč NFL Rob Gronkowski vydali své vlastní verze digitálních sběratelských předmětů.

NFT a hudba

Zatímco NFT našly spříznění v uměleckých kruzích, díky své schopnosti nezaměnitelnosti a omezeného počtu se používají také na jiných místech. Vstupenky na koncerty a další příslušenství hudebního průmyslu se spoléhá na nezaměnitelnost, která pomáhá předcházet podvodům, což z něj činí hlavního kandidáta na přijetí NFT.

Ale zatímco NFT se staly synonymem umění – technologie, která je umožňuje, má potenciál měnit nejen obrázky, ale jakýkoli digitální produkt.

Začátkem tohoto měsíce vydala rocková skupina Kings of Leon NFT na památku vydání svého posledního alba. V rámci prodeje skupina vydala tři tokeny – z nichž nejvíce omezené zahrnovaly NFT, který mohl být použit jako vstupenka na koncert kapely.

Společnost, která to umožnila, Yellowheart, se snaží pomáhat nahrávacím společnostem mít lepší kontrolu nad vstupenkami a zbožím pomocí NFT. Pokouší se o to i další společnosti. Například NFT.Kred umožňuje libovolnému organizátorovi akce vytvořit NFT jako lístek několika kliknutími.

NFT a hry

Herní průmysl byl zběhlý v tom, že nabízel hráčům možnost přizpůsobit si svůj herní zážitek.

Celkem 350 milionů hráčů Fortnite utratilo v roce 2019 v průměru 82 USD za herní obsah a nakupovalo oblečení a doplňky, které zdobily jejich avatary. V roce 2020 tento počet vzrostl na přibližně 30 milionů USD utracených každý měsíc po celém světě. Herní průmysl však bojoval proti podvodům.

Příběhy kupujících, kteří nedostali zboží, nebo uživatelů, kteří jsou vystaveni phishingovým útokům, jsou běžné. NFT však nabízejí vrstvu ochrany proti podvodům, protože mohou poskytnout bezpečný způsob ověřování vlastnictví a zabezpečení účtů hráčů.

Výsledkem je, že za posledních 12 měsíců začaly herní tituly nabízet hráčům možnost nakupovat ve hře NFT. Jedním z nejoblíbenějších případů použití byl nákup virtuální země.

Čas

Přestože se většina případů použití NFT zaměřila na vytvoření zabezpečené verze produktu, někteří vidí potenciál technologie jako způsob, jak tokenizovat čas lidí.

Díky boomu práce na volné noze po celém světě – freelanceři budou do roku 2030 představovat až 80 % celosvětové pracovní síly. Společnosti vydělávají miliony vytvářením trhů pro zaměstnavatele, aby najímali příležitostné pracovníky.

Upwork (populární web na volné noze) získal v roce 2020 tržby ve výši 301 milionů dolarů mezi nezávislými pracovníky a zaměstnavateli. To vedlo ke vzniku projektů, jako jsou mikrosponsors, které využívají NFT jako způsob, jak se mohou freelanceři najímat bez nutnosti placení prostředníků.

Společnost umožňuje nezávislým pracovníkům tokenizovat svou práci a umožňuje potenciálním zaměstnavatelům ucházet se o NFT, což představuje kus času kontraktora.

Vytváří také neměnné záznamy o tom, co lze dělat – to znamená, že jakékoli dohody týkající se projektů nebo peněz by byly neměnně uzamčeny v blockchainu.

Závěr

Vypadá to, že NFT nacházejí uplatnění i jinde, než jak je známe. Budete si vytvářet NFT, abyste mohli prodat svou práci a čas?

Klikni na hvězdičky pro hodnocení!

Průměrné hodnocení 0 / 5. Počet hlasujících 0

Buď první kdo článek ohodnotí

Přihlásit k odběru
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Zpětná vazba na text v článku
Zobrazit všechny komentáře
spot_img