Měl bych vs. chci aneb zpátky do práce po karanténě

5
(1)

Zprávy a souhrny

[Polední zprávy] • Největší velryba? Grayscale vzbuzuje obavy o centralizaci Bitcoinu • a další novinky

Vítejte u našich pravidelných zpráv. Zde najdete přehled toho nejdůležitějšího, co se během uplynulého dne v kryptosvětě událo. TRHY Bitcoin prolomil...

[Večerní souhrn článků] • Roger Ver chce koupit Bitcoin.org • a další články

Pokud máte málo času a nestíháte si procházet naše články po jednom, zkuste naše večerní shrnutí. Vše důležité, co...
Josef Šťastný
Josef Šťastný
O obchodování na burze se zajímám už asi 7 let. K mým oblíbeným trhům kromě krypta patří forex. Velký přínos tradingu a investování vidím v tom, že nám mohou rozšířit naše obzory a pomoci převzít více zodpovědnosti za naše finance. Kromě burzy učím meditaci a zajímám se o buddhismus.

Jak se dostat z módu mysli, ve kterém fungujeme z pozice „měl bych“ do toho, že v co nejvíce situacích děláme to, co opravdu chceme?

Zvláště v době, kdy se mnoha lidem opět převrátí režim a z nucené dovolené nebo práce z domova se budou muset vrátit zpět do pracovního procesu, začít opět vstávat ráno a případně opět vypravovat děti do školy. To je ideální možnost, jak prozkoumat, jak to vlastně máme a zkusit se posunout.

Proč se snažit posunout z módu „měl bych“ do „chci“

Snažím se přijít na to, co může dělat člověk, aby byl šťastnější a sám se sebou více vyrovnaný. K tomu může vést i přesun z nálady, ve které děláme hodně činností, protože bychom „měli“. Je rozdíl, když si občas po ránu pomyslíme, že „musíme“ vstávat a jít pracovat a tím, když si to myslíme každý den a den za dnem. To určitě není cesta ke šťastnému a spokojenému životu. Řekl bych, že je moudré se ptát, co je dobré. Pod tímto úhlem pohledu se činnost, kterou často děláme v módu „měl bych“ může ukázat jako zbytečná nebo naopak jako užitečná. Podmínkou toho, aby se ukázala naše motivace ve správném světle, je naprostá upřímnost k sobě. Pokud se daná činnost ukáže jako užitečná, můžeme přepnout z módu „měl bych“ do uvědomění, že to děláme proto, že to je dobré. Jestli se ukáže jako zbytečná, snažíme se najít pro nás více vhodnou variantu činnosti.

Měl bych vstávat do práce…

Ukažme si takovou úvahu na příkladu vstávání do práce. Pokud opakovaně vstáváme z donucení v módu „měl bych“, není to podle mě nejlepší možná cesta. Úspěch již je, když si toho všimneme. To vyžaduje určitý nadhled, který je základem veškeré vědomé změny. Neřekl bych ale, že je dobré hned druhý den dávat výpověď, protože pokud začneme svou situaci opravdu poctivě zkoumat, možná se v našem vstávání a chození do práce objeví výhody, které by bez tohoto zkoumání nebyly vidět.

Nezaujaté zkoumání

Je nějaké dobro v tom, že „musíme“ vstávat do práce? – Máme za to peníze, za které pak můžeme žít. Je možné uvidět v našem životě nějakou jinou (legální) variantu pro získávání peněz? Byla by tato varianta pro nás opravdu výhodnější než každodenní vstávání? Ztratili bychom něco, kdybychom se rozhodli jít do této změny? Takové otázky si můžeme klást, ale abychom našli skutečně uspokojivou odpověď, je potřeba je zkoumat celou naší bytostí a zároveň pozorovat naše emoce při takovém zkoumání. Protože je vcelku zřejmé, že když budeme mít špatnou náladu, budeme myslet jinak. Rozjařenost a přehnaný optimismus naše myšlení také zkresluje.

Chci vstávat do práce

Může se stát, že nakonec dojdeme k závěru, že naše vstávání nám vlastně přináší více užitku než případná změna a jediné, co se v tomto okamžiku změní, bude naše vnitřní nastavení. Již nebudeme vstávat v módu „měl bych“ (i když občas samozřejmě ano), ale daleko více a lépe uvidíme výhody, které nám naše každodenní vstávání přináší. Díky tomu, že si tyto výhody lépe uvědomíme, můžeme být šťastnější.

Byl pro vás tento článek přínosný a dobře napsaný?

Klikni na hvězdičky pro hodnocení!

Průměrné hodnocení 5 / 5. Počet hlasujících 1

Buď první kdo článek ohodnotí

Přihlásit k odběru
Upozornit na
guest
Hodnocení článku
0 Komentáře
Zpětná vazba na text v článku
Zobrazit všechny komentáře