Digitální identita a její vývoj

5
(3)
Michaela Nocarová
Michaela Nocarová
Už od mala mě táhla technika a sci-fi. Studium IT mě dotáhlo až do světa kryptoměn, kde se pohybuji od roku 2014. Od té doby jsem se toho naučila již mnoho. A stále se mám co učit. Nejvíc mě na nich fascinuje, že spojují tolik světů dohromady a možnost svobodné volby. Bez hranic.

Identifikační rámec Cirus je navržen tak, aby řešil řadu nedostatků současných přístupů k online identifikaci, správě dat, sdílení dat, cílení reklamy a zpeněžování dat. 

Vývoj systémů sledování online dat

Reklamní průmysl se již dlouho snaží vytvořit jednoduchý, efektivní a bezproblémový systém cílení na uživatele, který by lépe sloužil k zobrazování cílených reklam. Zároveň se také vypořádával s problémy, jako jsou základní obavy o ochranu soukromí. Ty vznikají, když korporace shromažďují, nakupují a prodávají soukromé údaje uživatelů.

Například soubory cookie třetích stran se již léta používají ke sledování digitálních stop a online aktivit uživatelů. Mají však omezenou životnost a zahrnují složitý proces synchronizace souborů po jejich shromáždění, aby bylo možné účinně identifikovat publikum.

K překonání tohoto problému byla vyvinuta řešení třetích stran, jako je Unified ID 1.0 společnosti TradeDesk. Unified ID 1.0 vylepšilo přístup založený na souborech cookie vytvořením jedinečných, ale centralizovaných identifikátorů uživatelů na webu.

To ustoupilo verzi Unified 2.0, která funguje nezávisle na souborech cookie. Zlepšuje soukromí spotřebitelů, má otevřený zdrojový kód a podporuje přihlašování na webové stránky jedním kliknutím.

I Unified ID 2.0 má však problémy. K identifikaci a ověřování používá e-mailové adresy uživatelů, a proto nefunguje pro uživatele, kteří nemají nebo nechtějí sdílet svou e-mailovou adresu s platformou. Unified ID 2.0 také nefunguje dobře pro malé, střední nebo začínající vydavatele, protože je určen pro velké podniky.

V tomto kontextu byl vyvinut identifikační rámec Cirus.

Identifikační rámec Cirus

Cirus Identification Framework využívá jedinečné digitální identifikátory, které poháněné blockchainem a zabezpečené kryptografií. Používá je k měření digitální přítomnosti a online stop a aktivit uživatelů.

Rámec generuje jedinečné soukromé klíče uživatelů, které kontrolují data, jež jsou sdílena a zpeněžována. Zatímco veřejné klíče pro každého uživatele mohou být sdíleny s poskytovateli obsahu a vydavateli pro zobrazování cílených reklam.

Tento přístup má mnoho výhod, a to nejen pro samotné uživatele. Uživatelé si poprvé mohou ponechat kontrolu nad tím, jak jsou jejich data sdílena a jak jsou zpeněžována. Mnoho výhod mají i subjekty na straně poptávky a nabídky.

Především uživatelé již nemusí explicitně propojovat svou digitální a reálnou identitu (například pomocí ověřené e-mailové adresy, jak je to nutné pro používání Unified ID 1.0), ale stále budou využívat výhod vlastnictví a zpeněžení svých údajů.

Výhody na všech stranách

Díky jedinečným, kryptograficky zabezpečeným soukromým klíčům si uživatelé také zachovají plnou kontrolu nad svými digitálními identitami a budou mít právo a pravomoc odstranit svůj profil a/nebo všechny údaje s ním spojené. A konečně, uživatelé nemusí sdílet osobní údaje s centralizovaným subjektem, jako je TradeDesk.

Pokud jde o subjekty na straně poptávky, ty těží z toho, že mají přístup k lepším a relevantnějším údajům o uživatelích, nemluvě o možnosti přesně cílit na uživatele, aniž by díky omezení frekvence překračovaly hranice soukromí uživatelů nebo je jakkoli obtěžovaly.

A konečně, hráči na straně nabídky profitují díky lepší relevanci reklamy, lepšímu dodržování ochrany osobních údajů a lepšímu využití reklamního inventáře.

V kombinaci tyto výhody vedou k lepším sazbám CPM, které měří náklady na 1 000 zobrazení reklamy. Jinými slovy, identifikační rámec Cirus vede k vyšší hodnotě. To je pro tento rámec zásadní odlišnost, která je možná pouze díky tomu, že přidává hodnotu nad rámec čtyř vektorů – běžně označovaných jako 4 Vs of Big Data, které jsou rozhodující pro užitečnost jakékoli iniciativy založené na datech.

Těmito vektory jsou využití široké škály přesných dat (rozmanitost a pravdivost dat), využití velkých datových souborů (velký objem) a využití relevantních dat (datové toky v reálném čase nebo téměř v reálném čase, tj. rychlá data s vysokou rychlostí). Všechny čtyři vektory v součtu významně zvyšují hodnotu, což dává identifikačnímu rámci Cirus potenciál změnit datový prostor, jak ho známe.

Závěr

Osobní data si každý cení a občas se zdá, že jen si pomyslíme, co bychom chtěli/potřebovali, už vidíme všude reklamy na daný produkt. Co myslíte, jde ochrana dat tím správným směrem?

Neváhejte se přidat také na náš oficiální discord server KRYPTOMAGAZIN CZ.

Klikni na hvězdičky pro hodnocení!

Průměrné hodnocení 5 / 5. Počet hlasujících 3

Buď první kdo článek ohodnotí

Přihlásit k odběru
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Zpětná vazba na text v článku
Zobrazit všechny komentáře
spot_img