Americká národní fotbalová liga (NFL) údajně zakázala všem týmům a členům sponzorství a reklamy související s kryptoměnami a také prodeje nezaměnitelných tokenů (NFT).
Podle zprávy The Athletic NFL omezila prodej sponzorství obchodním firmám s kryptoměnami a NFT, dokud liga nestanoví strategii „pro sportovní digitální obchodní karty a umění“. Nové pokyny sdílel anonymní člen NFL obeznámený s touto záležitostí:
„Kluby mají zakázáno prodávat nebo jinak povolit reklamy na konkrétní kryptoměny, počáteční nabídky coinů, jiné prodeje kryptoměn nebo jakoukoli jinou mediální kategorii, pokud jde o blockchain, digitální aktiva, kromě případů uvedených v tomto dokumentu.“
V rozporu s trendy prodeje NFT a tokenů od hlavních fotbalových týmů, jako jsou PSV Eindhoven, Manchester City a Arsenal, jakož i od Národní basketbalové asociace, NFL vyloučila vytváření nebo prodej týmových NFT, alespoň prozatím.
Úředník NFL údajně uvedl, že týmům bude povoleno diskutovat o sponzorských dohodách s „investičními poradenskými službami nebo službami správy fondů“ souvisejícími s kryptoměnou, pouze pokud jsou jejich práva na sponzorování reklamy omezena na propagaci firemních značek společnosti.
Zájem slavných hráčů
Legendární fotbalista Lionel Messi, tenisová hvězda Naomi Osaka a další sportovní hvězdy již dříve projevili zájem o investice do kryptoměn. Dne 15. července hvězda NFL Saquon Barkley sdílel svůj záměr převést své schvalovací platby na bitcoiny (BTC).
Barkley uvedl inflaci jako jeden z hlavních důvodů, proč nelze zachránit bohatství a dále k tomu řekl:
„Proto budu brát své marketingové peníze v bitcoinech,“
Závěr
Tokenizace aktiv začala teprve nedávno, přesto zájem o NFT neustále roste, jelikož si jej může koupit každý, kdo má přístup k digitální peněžence. Digitální umění je dokonalým příkladem toho, jak lze z Etherea vytvořit ověřitelný nedostatek. Snad tedy NFL brzy vymyslí onu zmíněnou strategii a tento zákaz bude jen dočasný.