Bitcoinová dominance trvá – co to znamená pro altcoiny?

0
(0)

Dominance Bitcoinu překročila dnešního dne hranici 70,5 %. Toto číslo představuje nejvyšší podíl na trhu od března roku 2017, kdy se Bitcoin připravoval na svůj poslední velký bullrun. Jeho hodnota se poté v prosinci 2017 vyšplhala až k hranici 20 000 USD.

Varování analytiků

Slabá výkonnost altcoinů nenechává analytiky v klidu a řada z nich varuje, že tento trend bude i nadále pokračovat. K analytikům, kteří předpovídají růst Bitcoinu na úkor ostatních altcoinů, patří například Peter Brandt a Max Keizer.

Max Keiser

foto
zdroj: coinpedia.org
  • narozen 23. ledna 1960
  • americký televizní a filmový producent
  • spoluzakladatel a bývalý generální ředitel HSX Holdings/Hollywood Stock Exchange
  • bývalý obchodník na Wall Street
  • hostuje v Kaiser Report – finanční program vysílaný na mediálním kanálu RT (dříve známý jako Russia Today)

 

Max Keiser opakovaně na adresu altcoinů uvádí, že už se ze současného poklesu nikdy nezotaví. Na svých twitterových stránkách, kde má skoro 230 000 sledujících, uvedl:

Altcoiny se už nikdy nevrátí…Promiňte.

twitter
zdroj: twitter.com

Peter Brandt

foto
zdroj: twitter.com
  • 1976 vstupuje do obchodu s komoditami u ContiCommodity Services
  • 1976-1979 věnuje se velkým institucionálním účtům pro společnost Conti
  • 1981 založil společnost Factor Trading – zabýval se obchodováním vlastního kapitálu, společnost se rovněž zabývala průzkumem trhu a řídila obchodní aktivity několika velkých institucionálních klientů
  • 1990 vydává svou první knihu pod názvem „Trading Commodity Futures with Classical Chart Patterns
  • 2011 vydává druhou knihu – „Diary of a Professional Commodity Trader

Ještě o něco ostřeji než Max Keiser se vyjádřil na svých twitterových stránkách, kde má přes 300 000 sledujících, Peter L. Brandt:

Kdy už altcoinoví feťáci pochopí, že Bitcoin je kryptoměna se skutečnou a trvalou hodnotou.

twitter
zdroj: twitter.com

 

Bitcoin vs. altcoiny

V posledních 24 hodinách zaznamenal Bitcoin náhlý návrat formy, kdy z hodnoty 9 350 USD vzrostl na 10 360 USD, čímž zaznamenal nárůst o 6,2 %. Altcoiny, které se pohybují v TOP 20, zaznamenaly za toto období nárůst o 4 %. Vůči Bitcoinu tak altcoiny znovu oslabily. V době psaní článku se hodnota Bitcoinu pohybuje v okolí 10 650 USD.

Závěr

Tento trend na Bitcoinu a altcoinech sledujeme prakticky v průběhu celého roku. Pokud je Bitcoin up, je jeho růst mnohem výraznější, než je tomu u altcoinů. Pokud je Bitcoin naopak down, propad altcoinů je citelnější než u BTC. Zdá se, že propast mezi Bitcoinem a ostatními altcoiny se začíná prohlubovat. Někteří analytici dokonce hovoří o vyšší dominanci Bitcoinu, než uváděných 70,5 %.

Ať je to tak nebo tak, rozhodně bych neházel všechny altcoiny do stejného pytle.  I mezi nimi se totiž najde dost dobrých projektů, s kvalitní technologií, kvalitním týmem a velkým růstovým potenciálem.

Co číst dále?

Co jsou největší problémy stablecoinů?

Klikni na hvězdičky pro hodnocení!

Průměrné hodnocení 0 / 5. Počet hlasujících 0

Buď první kdo článek ohodnotí

Přihlásit k odběru
Upozornit na
guest
12 Komentáře
nejstarší
Nejnovější S nejvíce hlasy
Zpětná vazba na text v článku
Zobrazit všechny komentáře
Huhulak

Kecy, nevím proč by se top alty neměli dostat up. Dle čeho soudi, ale asi mají nakoupené BTC. Je třeba zase kolem sebe chvíli plivat.

Reinkarnace USD

Přesně tak, BTC byl první (a ještě dlouho bude a možná navždy) a stále z toho „těží“, ale je zcela neprofesionální a řekněme až arogantní a primitivní tvrdit, že tady není nic stejně „kvalitního“ popř. ještě lepšího než BTC (+2000 měn). BTC je zatím jako „etalon“. Je jen otázka času, kdy bakkt, fidelity a ostatní institucionální investoři, retail i média přesunou svou pozornost i na ostatní měny (zejména ty s lepšími parametry než má BTC – a těch je mnoho) a pak nastane jejich „obrovský“ růst („těch kvalitních“) vzhledem k jejich nižší kapitalizaci, což sice neznamená že „předstihnou BTC (můžou), ale rozšíří jejich využití, které je pro BTC jakožto měnu první generace „částečně omezené“.

Salam

Media ti z vysoka serou na altcoiny , proč o nich nemluvili v roce 2017 a 2018 kde byli na vrcholu ? pokud něco zaznělo byl vysloven jen bitcoin .Upřímně kdyby 98 procent altcoinu šlo do kopru tak budu spokojený , každý moc dobře věděl že investice do altcoinu je daleko rizikovější než do samotného bitcoinu a ted každý brečí a hází špínu na bitcoin že ji ukrajuje čím dá větší podíl na trhu .Vážně si myslíš že když se bude zvětšovat dominance bitcoinu že instituce budou riskovat altcoiny pro své investory ? polož si otázku kdyby si měl 10 milionu dolarů do čeho bys je investoval do altcoinu který při korekci padá 3x rychleji než bitcoin nebo do bezpečnějšího bitcoinu který při korekci nemá takové krváky jak altcoiny .

Pet

Pokud se bavíme o krátkodobé spelkulaci, tak BTC je bezpečnější. Otázkou zůstává jak dlouho. Díky manipulací s cenami, na kterých se podílejí samotné kryptoburzy, protože na ně nikdo nedohlíží. Pak tu máme spoustu influeceru, kteří podle všeho všichni mají křišťálové koule a přesně vědí kolik bude cena BTC za rok atd., je to zase jen manipulace, protože většina těchto chytrolinu má v BTC peníze. Investovat 10 mega do něčeho, co je založené na manipulacích ,ovlivňování nesmyslných prognózách by udělal jen blb. Ano BTC bylo první a má spoustu příznivců a lidí , kteří v něm mají peníze a přeji si aby BTC dal rostl a díky tomu tu vždy bude. Ale budoucnost je otevřena projektům s přidanou hodnotou a tu u BTC nějak zatím nevidím.

Ferdinand Lakatoshi

Pet: Ja si prave myslim,ze vetsina techle chytrolinu co pise o kryptomenach v tom bud penize nema vubec nebo v tom maji nejake uplne smesne castky,protoze je jednodussi psat o tom blbosti nez vydelavat na tom investovanim/spekulaci.
A samozrejme,ze kdyz vetsina lidi bude tvrdit ze neco „bude tak“ (mysleno cena BTC) tak to prave vetsinou je naopak,to je nepsany pravidlo…
Ze cenu BTC „delaji“ burzy je jasny a az budou mit BTC dost tak stejne potom muzou manipolvat i jine coiny…

Roman

Ano mate pravdu, pred asi 5 – 6 mesici jsem se rozhodoval, jestli mam vrazit 5K do BTC nebo „shit coins „, tak jsem koupil asi 100 druhu „shit coins “ a udelalo mi to asi 3-4k extra a porad to tak zhruba zustava,takze zase to neni takova altcoin tragedie. Ta dominance BTC byla asi stejna a nemyslim, ze bude vetsi…

E15

skutečná altpokalypsa teprve ještě přijde 😉

Salam

Pet
Ale budoucnost je otevřena projektům s přidanou hodnotou
—————————————————————————–Myslíš kryptoměna podložená zlatem , taková kryptoměna nemá budoucnost .Úplně stejný systém funguje v bankovnictví kde ti za nákup neviditelného zlata dají certifikát v hodnotě zlata co máš problém nastane až si všichni co mají certifikáty začnou hromadně vybírat zlato které není a ani nemůže být podloženo , je to jen certifikát se kterým jak k něčemu nečekanému dojde si můžeš vytřít prdel a to stejní bude u kryptoměny podložené zlatem která bude podložena zlatem jen pro hloupé ovce které tomu budou věřit přitom pokryta zlatém ani být nemůže do jednotlivé mince protože to ani nejde a bude to fungovat na stejném principu kupování zlata na certifikát .Další věc pokud něco víš o investorech a altcoinech tak musíš moc dobře vědět že 98% všech investujících ti z vysoka kašle na novou technologii či špičkovou rychlost smart contractu atd . každého investora zajímá především zisk výdělek a bezpečná investice pokud možno z nejmenší ztrátou to jsou faktory které zajímá investory , pak máš zbylé 2% kryto fanoušků které zajímá technologie kryptoměn a že si zajdou na kávičku a zaplatí si z bitcoinem či jinou kryptoměnou ale takových lidí je málo většinu zajím jak na tom vydělat a proto se tomu říká kryptoaktiva (něco jako akcie na firmu akorát tou firmou je v kryptosvětě bitcoin protože bitcoin je tou největší značkou v kryptobyznysu ne nějaký Tron či Cardano na které ti media z vysoka serou , nebo si myslíš že jak udělá Tron či Cardano 100% že bude ve zprávách na Primě či Nově ? nebo takhle Tron Cardano udělají zisk 100% a Bitcoin jen 50% o o které kryptoměně udělají reportáž ? asi to je všem jasné !

Pet

Tvuj pohled na kryptoměny je dost omezený, ono i slovo kryptoměna je dost zavadějící, protože vetšina projetků založených na blockchainu nejsou určená nebo ani vhodná pro platební styk. Tvůj postřeh, že investory nezajímá nová technologie, tak podle této hypotezy by všechny altcoiny měly nulovou hodnotu a to oba víme, že není ani trochu pravda a nikdy se to nestane. Podle čeho se tedy řídí kapitalizace kryptoměn? A máš pravdu, investora nezajímá nová technologie, protože tomu ve vetšině případů nerozumí, pouze spekuluje na růst a pokles, to samé se děje u vetšiny finančních instrumentů. A není pravda, že investora zajímá jen bezpečná investice, protože velikost získu je ve většině případů přímo uměrná riziku. Jestli myslíš, že media typu nova, tv barandov atd. by měli někdy vliv na cenu čehokoliv, tak nemají:) Platí pouze jedno pravidlo, cena se řídí pouze nabídkou a poptavkou a tohle bude platit dalších milion let.
Tu přidanou hodnotou jsem nemyslel, že je něco kryté zlatem, to je jen pozlátko aby někdo nabyl dojmu, že je to bezpečné.
Přidaná hodnota, obecně znamená, že tě něco bude stát měné peněz, že nebude potřeba stavět nové elektrarny pro těžbu BTC atd.:)
Ale nebudu ti brát tvůj názor, protože psát o čemkoliv co se má stát v budnoucnu jsou jen a jen spekulace:)

E15

Problém altcoinů je, že v sobě nesou minimálně o řád více vyčuranosti než samotný BTC, takže jsou jen těžko celospolečensky přijatelné. Je to jen ryzí nástroj spekulace, který narazil na své limity. Třeba se ale ještě některé oklepou… Jestli a které, tak to je otázka za milion BTC 😀

Fero Lakatoshi

To urcite,jenze samotne BTC je pro platby dneska nevhodne (no dobre je tu lightning network,ale kdo to bude pouzivat ?),proste z BTC se stala takova novodoba alternative ke zlatu… ale myslim ze opravdovy use case prinesou prave jine meny,urcite to tak bude.

Lofas

Altcoiny byli jen pro socky co neměli na nákup a sázku na jisto bitcoinu tak kupovali shitcoiny a doufali že jim udělá shitcoin stejnou cenu jakou má bitcoin .Není tomu dávno co tu nějaký hňup prorokoval za jedno XRP v budoucnu 900 usd a takovým lidem určitě není pomoci , to už je větší šance že ten bitcoin bude mít hodnotu milion dolarů než nějaké centralizované XRP za 900 usd a ted komunita XRP brečí že jim Ripple znehodnocuje cenu , dobře vám tak vy chuji !

Zeptej se AI na cokoliv

Chatuj si s AI

Ahoj! Jsem nový Kryptomagazín rádce! Co tě zajímá?
BitcoinLIVE
$--,---
--.--%
Market Cap$2.66T
Fear & Greed26Fear
Mírný strach. Investoři jsou opatrní.
Načítám...