Tohle způsobuje centralizace ve firmách jako jsou Faceboo, Google, Microsoft a další

3
(2)

Zprávy a souhrny

[Večerní souhrn článků] • Miliony dolarů v BTC přesunuty mezi kryptoburzami • a další články

Pokud máte málo času a nestíháte si procházet naše články po jednom, zkuste naše večerní shrnutí. Vše důležité, co...

[Polední zprávy] • Obchodník varuje před medvědím trhem a propadem cen krpytoměn • a další články

Připravili jsme pro vás přehled toho nejdůležitějšího, co se událo během uplynulého dne v kryptosvětě.  TRHY Kryptotrhy následovaly zlato a Wall...
Michaela Nocarová
Michaela Nocarová
Už od mala mě táhla technika a sci-fi. Studium IT mě dotáhlo až do světa kryptoměn, kde se pohybuji od roku 2014. Od té doby jsem se toho naučila již mnoho. A stále se mám co učit. Nejvíc mě na nich fascinuje, že spojují tolik světů dohromady a možnost svobodné volby. Bez hranic.

Selhání centralizace v ochraně osobních a obchodních dat byla v posledních letech opakovaně zdůrazňována. Facebook, Google, Twitter, Microsoft, Sony a mnoho dalších čelily rozsáhlým hackerským útokům na data, které odhalily soukromé informace (a mnoho dalšího) jejich zákazníků. Problémem není jen krádež dat – banky, finanční instituce a burzy kryptoměn všechny utrpěly v rukou zákeřných útočníků. Přesto je centralizovaným organizacím stále svěřeno obrovské množství informací. 

Budujete firmu a ta z ničeho nic skončí

Představte si, že jste pekař. Svoji firmu jste vybudovali z ničeho. Počínaje vaší garáží, než se vydáte do vlastních prostor. Máte zákazníky, kteří k vám chodí každý den, a roky jste věděli, co se jim líbí a co funguje. Snažili jste se držet krok s trendy a utratili jste tisíce za vybavení, marketing a služby, které vám pomohou růst ještě dále.

Podnikání máte v krvi. Vyděláváte, máte jídlo na stole a platíte účty. Děláte to zkrátka dobře a jste úspěšní.

Jednoho dne se probudíte a zjistíte, že vaše firma skončila. Netušíte proč. Horší však je, že vaši zákazníci odcházejí jinam. Nakonec zjistíte, že protože jste prodali zboží od jiného dodavatele, systém to označil za nesprávné, a proto uzavřel vaši pekárnu, aby se zajistilo, že od nového dodavatele nebude nic dalšího prodáno. Vaše podnikání je v troskách, účty se kupí a to všechno jen proto, že počítač řekl „ne“.

Není to výmysl, ale realita

Šílené, že? Podobně totiž zachází videoplatformy se streamery. Veškerá snaha o to, aby byli úspěšní, selhala, ne, že by byli špatní, ale proto, že streamovali obsah od nejasného poskytovatele nebo od někoho na tzv. blacklistu, který ale není veřejný.

Mnoho streamerů mělo zastavený přístup ke svým kanálům bez vysvětlení. Když se zeptalo, proč, jedinou odpovědí, kterou mohli najít, bylo, že z nějakého důvodu jejich obsah nebo nedávné vysílání spustilo v algoritmu platformy něco, co bylo považováno za nevhodné. Většinou šlo o streamy, které měly něco společného s kryptoměnami.

Jaká je alternativa?

Stále větší počet streamerů má tohoto chování dost. Decentralizace naštěstí znamená, že existuje další způsob, jak provozovat podnikání jako streamer. Zatímco decentralizované platformy mají svá vlastní pravidla a podmínky služby, které je třeba dodržovat, jejich použití dává tvůrcům obsahu mnohem větší stabilitu a základ, ze kterého lze budovat živobytí a kariéru bez obav z neočekávaného uzavření.

Decentralizace jako řešení

Decentralizovaná platforma pro distribuci a streamování znamená, že streameři mohou těžit přímo z toho, že uživatelé sledují, komunikují s nimi a nepotřebují vyčlenit část svého příjmu, aby mohli platit zprostředkovateli, který těží z jejich práce. Streamování na decentralizované platformě znamená, že se streameři nemusí starat o to, zda jejich práce přijde v niveč, z důvodu změny podmínek.

Centralizovaná distribuce je nákladná pro firmy jako Twitch a YouTube. Musí uložit veškerý obsah na svých vlastních serverech. V distribuovaném systému je však obsah sdílen v celé síti.

Jak se politické prostředí mění a lidé si stále více uvědomují stále rostoucí stav kontroly, ztrácí víru v zastaralé platformy sociálních médií, které neuznávají hodnotu svých zákazníků, streamerů a diváků.

Závěr

Nejen, že je možnost, že díky hackerskému útoku přijdou streameři o všechno. Navíc musí také promýšlet, co vůbec mohou vysílat. Pravidla jsou ale nejasná a není také nikde přesně uvedeno, co je tedy přípustné a co nikoliv. Navíc tato pravidla se neustále mění. A to už vůbec nemluvíme o nějaké svobodě názoru.

Byl pro vás tento článek přínosný a dobře napsaný?

Klikni na hvězdičky pro hodnocení!

Průměrné hodnocení 3 / 5. Počet hlasujících 2

Buď první kdo článek ohodnotí

Přihlásit k odběru
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Zpětná vazba na text v článku
Zobrazit všechny komentáře