Spoluzakladatel LinkedIn: Zákaz kryptoreklam je pouze dočasný

0
(0)

Tématem poslední doby je mimo jiné také rozšiřující se zákaz zobrazování reklam na kryptoburzy, ICO a kryptoměny obecně. Zákazů se chytli internetoví giganti jako Facebook, Twitter či Google. Spoluzakladatel sítě LinkedIn se však nechal slyšet, že je to pouze dočasná záležitost. Prozradil také své plány s blockchainem.

V rámci boje s podvodnými praktikami spojenými s kryptoměnami a ICO, které se na kryptotrhu odehrály, začala postupně většina sociálních sítí a dokonce některé vlády po celém světě zakazovat reklamy na tyto platformy. Jako první se zákazem kryptoreklam začal internetový gigant Google, který posléze začal zakazovat i rozšíření do prohlížečů Chrome, které umožňovaly těžit kryptoměny. Postupně se přidal i Facebook, Twitter a samozřejmě veškerá odvětví, která patří pod Google, tedy například Youtube. Proti zákazům se postavilo několik zemí a institucí. V rámci rozhovoru pro Cointelegraph však spoluzakladatel sociální sítě LinkedIn Eric Ly prohlásil, že se jedná pouze o dočasnou záležitost. V rozhovoru se vyjádřil i k dalším tématům týkajícím se kryptoměn.

Doporučujeme k tématu Toto jsou důsledky zákazu kryptoreklam na Facebooku

Zákaz reklam jako bezpečnostní opatření pro uživatele?

Za tímto rozrůstajícím se trendem velkých internetových mediálních a sociálních sítí zakázat reklamy spojené s digitálními měnami je údajně snaha tvůrců ochránit své uživatele před podvody. Nutno uznat, že například ve spojitosti s ICO se těch podvodů událo mnoho. Toto ale může vyřešit důsledná regulace, která by však měla být zamířena jen na bezpečnostní rizika a ochranu uživatelů a neměla by nijak omezovat základní myšlenky kryptoměn. Příkladem špatné regulace může být například aktualizovaná směrnice EU proti praní peněz a daňovým únikům, která však ve velké míře omezuje anonymitu držitelů kryptoměn.

Na druhou stranu je docela dobře také možné, že se těmito kroky snaží tvůrci ochránit spíše sami sebe před nepříjemnostmi plynoucími z možných dotazů a zásahů úřadů.

“Domnívám se však, že takovýto zákaz je v podstatě pouhé konzervativní ochranné opatření. V nedávné době totiž začala Komise pro cenné papíry (SEC) vyžadovat na základě předvolání řadu informací. Řekl bych tedy, že se tvůrci snaží spíše vyhnout potencionálně zajímavým otázkám ze strany SEC,” prohlásil Ly.

Eric Ly dále zmínil zákon o autorských právech z roku 2000. Ten umožňoval internetovým platformám zbavit se zodpovědnosti za obsah reklam. Myslí si, že by pod tento zákon měly spadat i reklamy inzerující ať už ICO, tokeny nebo jiná kryptoaktiva.

Co se týče LinkedInu, prohlásil Ly, že prozatím není jasné, zdali se tvůrci vydají stejnou cestou jako ostatní sítě, avšak tuto možnost prozatím nevylučuje.

Nemyslím si, že LinkedIn již vydal nějaké rozhodnutí. Zatím je nejisté, zdali se vydá stejnou cestou, ale nebyl bych vůbec překvapen, kdyby se tak stalo. Zatím se pouze spekuluje nad důvody,” řekl Ly v rozhovoru.

Mohlo by vás zajímat Rozdělení kryptoměn – čím se liší coin a token

Hub protokol aneb blockchainem ke zvýšení důvěryhodnosti

Eric Ly za svou kariéru pracoval v mnoha významných společnostech. Začínal v NExT, což byla společnost Steva Jobse. Dále pracoval například pro IBM nebo Microsoft a nakonec založil spolu se svými kolegy a kamarády sociální síť LinkedIn a od roku 2006 pracuje na vlastních projektech. Ten poslední se týká mimo jiné i špatné reputace, která se vznáší okolo trhů s ICO. Věří totiž, že důvěra je nedocenitelná a na těchto základech vyvíjí vlastní protokol Hub. Uživatelům má pomoci například při rozhodování se při investování, ale také při běžných činnostech.

Protokol bude založen na blockchainu a vesměs se bude jednat o platformu podobnou sociální síti. Lidé budou moct mezi sebou sdílet zkušenosti kupříkladu mezi různými obchody a trhy a mohou z těchto informací těžit. A to i finančně. Ly věří, že v následujících několika letech budou lidé spolu po internetu komunikovat pomocí blockchainu.

“Snažíme se vytvořit jakousi vrstvu důvěryhodnosti. Ta může fungovat v mnoha různých sociálních sítích nebo mnoha trzích, kde lidé mohou sdílet své zkušenosti, nebo naopak využít zkušenosti někoho jiného, a to napříč mnoha sítí nebo komunit,”

prohlásil Ly a pokračuje:

“Protokol již máme připraven a v současnosti pracujeme na dokončení proof-of-concept.”

Tip redakce Přehledná mapa aktuálních regulací ICO a kryptoměn ve světě

Pomohou nám tokeny si více důvěřovat?

Protokol bude fungovat na bázi tokenů. Ty jsou navrženy tak, aby podporovaly pouze důvěryhodné interakce. V praxi  lze uvést třeba příklad, kdy zákazník vyhledává nějakou službu. Transakce je nejprve zaznamenána pomocí smart-contract. Následně obě strany (zákazník i poskytovatel) vloží své tokeny. V případě, že je zakázka úspěšně dokončena a zákazník je spokojen, bude provedena transakce. Budou-li obě strany spolupracovat důvěryhodně, obdrží malou odměnu v podobě extra tokenů. Ty mohou následně investovat či využít při další zakázce. Nebude-li zakázka dokončena úspěšně, vznikne spor a je třeba zjistit, na čí straně se stala chyba. Může se klidně stát, že zakázka byla dokončena úspěšně, jen se zákazníkovi z nějakého důvodu nelíbila.

Rozhodnout pak musí třetí osoba, která bude na základě předešlých zkušeností považována protokolem za důvěryhodnou. V tomto případě však může připadnout jedné či druhé straně celkový počet tokenů, což znamená, že jedna strana o své tokeny přijde. Podle Erica Ly toto vytváří férové prostředí, kde se každý může podle reputace rozhodnout jak postupovat a zároveň kde má každý šanci svou reputaci napravit.

Klikni na hvězdičky pro hodnocení!

Průměrné hodnocení 0 / 5. Počet hlasujících 0

Buď první kdo článek ohodnotí

Přihlásit k odběru
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Zpětná vazba na text v článku
Zobrazit všechny komentáře
spot_img