Generační obměna kryptoměnám pomůže

0
generace

Kryptoměny jsou fenoménem, který nadchl zejména mladé lidi. O tom není pochyb. Právě mladí lidé jsou s moderními technologiemi mnohem lépe sžití než starší generace, a tak nikoho nepřekvapí, že právě oni se o kryptoměny zajímají mnohem více. Totéž platí i při investování do kryptoměn, kdy nejvíce investorů, kteří vložili do kryptoměn svoje finance, je ve věku okolo 25 až 30 let.

Získejte exkluzivní členství na Trading11 jen za 250,- Kč měsíčně

Baby boomers vs. generace Millenials

V dnešním článku se zaměříme na to, jak mohou generační obměny na trhu práce změnit situaci i na kryptotrhu. První významnou generací je ta nejstarší, která by ještě mohla reálně celosvětovou finanční situaci ovlivnit (a určitě ji i ovlivní). Tato generace se nazývá Baby boomers (lidé narození po 2. světové válce, zhruba v 50.letech minulého století). Až téměř 1,1 miliardy lidí na světě by se mělo nacházet právě ve věku, kdy se pomalu, ale jistě začnou připravovat na odchod do důchodu. Většina z těchto lidí spadá právě do generace Baby boomers, která se řadí mezi nejbohatší generace vůbec.

Na druhé straně se nachází generace mileniálů. Jsou jimi lidé starší 20 let, jejichž příchod jakožto pracovní síly je na všech trzích velmi očekávaný, protože by mělo jít o nejpočetnější generaci lidí, která kdy vstoupí do zaměstnání. Je tomu tak proto, že podle odhadů by mělo do generace známé jako Millenials spadat až 1,8 miliardy mladých lidí. Například jen v USA by měla příští rok generace Millenials tvořit až 36 % celkové populace Ameriky. To v překladu znamená, že každý třetí člověk v Americe se bude nacházet ve věku mezi 22 až 37 let.

Nástup Millenials může kryptoměny vystřelit do nebes

Proč jsou ale tyto informace podstatné? Například proto, že pokud bychom se podívali z čistě finančního hlediska pouze na vliv Baby boomers na finanční trhy, tak nás mohou výsledky překvapit. Od 80. let minulého století totiž Baby boomers (v té době měli zhruba 30+ let) pomohli při každé finanční krizi, která nastala.

A „pomohli“ myslíme určitě v dobrém, protože většina z nich právě v dobách krize chtěla investovat na klasických finančních burzách, a tím pomohla ekonomice dostat se z nejhoršího. Právě fakt, že tato generace postupně přestane investovat, může způsobit, že nejbližší krize by mohla trvat mnohem déle. Nová generace, Millenials, totiž nemusí mít vůbec žádný důvod investovat na finančních trzích, se kterými nemají žádnou zkušenost. To by způsobilo mnohem delší zotavování se ze špatné ekonomické situace.

Právě zde však přicházejí na řadu kryptoměny. S nimi mají totiž Millenials mnohem více zkušeností, a tak když přijde možnost výhodně investovat právě do těchto aktiv, většina z nich se chopí šance a své finance vloží do Bitcoinu, Etherea, Litecoinu a podobných měn. Podle průzkumů až 17,2 % Millenials již investovalo do kryptoměn, zatímco pouze 2 % ze všech Baby boomers investorů vložilo své finance do těchto technologií. V dnešním světě je navíc zcela běžné, že mladí lidé opustí své dosavadní zaměstnání proto, aby mohli začít budovat vlastní kariéru v kryptosvětě. Je tedy jasné, že kryptoměny jsou opravdu in.

Ze stejného průzkumu vyšla najevo i jiná zajímavost. Až 27 % z dotazovaných Millenials si myslí, že Bitcoin je důvěryhodnější než banky (9letá historie vs. 400letá historie). Dokonce si v průměru až 42 % dotázaných myslí, že do 10 let budeme zcela běžně používat Bitcoin ve svých každodenních životech.

Burzovní trh promeškal svou šanci

Podle Federal Reserve of St. Louis se většina Millenials již rozhodla investovat své peníze. A pokud ne přímo investovat, tak si minimálně svůj trh už vybrali. Jak asi sami tušíte, mělo by jít o kryptoměnový trh, který tak úplně odstavil tradiční trhy. Millenials totiž hledají právě takový trh, který nejlepší léta teprve čekají. Navíc až 60 % ze všech Millenials nemá vůbec žádnou zkušenost s tradičními trhy a ani se nesnaží to změnit.

Millenials se budou i nadále co nejvíc zaměřovat na kryptotrh, a to s jediným cílem – najít novodobé FAANG (Facebook, Apple, Amazon, Netflix a Google) a jejich akcie a prostřednictvím toho si finančně přilepšit. Budou se tak snažit vytvořit svůj vlastní „digitální boom“, jehož přímou součástí budou i oni sami.

Kdo tedy pomůže při nejbližší finanční krizi?

Nikdo. Žertuji. Někdo snad určitě. Avšak s určitostí to nebudou Baby boomers, kteří postupně odcházejí do důchodu. O generaci X (generace mezi Baby boomers a Millenials) můžeme také pochybovat, protože obecně se generace X označuje za chudší než Baby boomers. Pomohou nám tedy Millenials?

O tom by se dalo také částečně pochybovat. Až 75 % totiž navštívilo/navštěvuje vysokou školu, což by se na první pohled mohlo zdát jako pozitivum. Na druhou stranu je ale třeba říci, že velká většina z nich právě kvůli vysoké škole nepracuje vůbec nebo má pouze brigádnické práce. Navíc zejména v Americe a Británii končí velká většina studentů s obrovským dluhem, který musí splácet.

Podmínky tedy nejsou ideální. Pokud už by totiž i Millenials našli finance na investice, tak by si zvolili kryptoměny, což by klasickému trhu vůbec nepomohlo. Přestože by kryptoměny mohly z takové situace dobře těžit (přeci jen, jejich počátek sahá právě k začátku poslední krize), je otázkou, zda se Millenials opravdu rozhodnou riskovat, protože většina z nich ještě nezažila krizi, která by měla dopad přímo na ně (na jejich práci, nezaměstnanost, úrokovou sazbu, inflaci a podobně). Málokdo z generace Millenials se dostal do přímého kontaktu s krizí mezi lety 2008 až 2009, a proto je otázkou, jak se zachovají během nejbližší krize.

Závěr

Obměna generací bude mít nepochybně na pracovním trhu velký vliv i na to, jak a kam budou lidé investovat své peníze. Odliv Baby boomers a naopak příliv Millenials by však mohl pro kryptoměny znamenat značná pozitiva. Mladí lidé jsou totiž mnohem více orientovaní na technologie, digitální svět a hlavně na trh, který ještě neřekl své poslední slovo. A tím by měl být právě kryptotrh.

NAŠE NEJNOVĚJŠÍ VIDEO:

Přeloženo ze slovenského originálu. Autorem článku je Marek.

Zdroj:
bravenewcoin.com

Komentujte

avatar
  Subscribe  
Upozornit na