Vládní instituce v Irsku se snaží vnést pořádek do odvětví kryptoreklam a detailněji prozkoumat plány na revizi předpisů dohlížejících na propagaci kryptoměn.
Rozhodnutí irského úřadu pro standardy reklamy (ASAI) přichází v reakci na zvýšený počet reklam propagujících kryptopodniky, jako je Floki, a také na stížnosti na nedostatek vysvětlení v těchto reklamách ohledně možných rizik investování do kryptoměn.
Mluvčí regulátora vysvětlil, že:
„ASAI zvažuje, že přezkoumá, zda jsou potřeba další pravidla nebo pokyny s ohledem na vznikající trend obchodních reklam na kryptoměny. ASAI si je vědoma obav ohledně znalostí spotřebitelů o kryptoměnách. Kodex ASAI obsahuje kromě obecných pravidel pravdivosti, poctivosti a zdůvodnění i pravidla související s finanční reklamou.“
Tato pravidla varují inzerenty před zneužíváním nezkušenosti zákazníků a nutí je zdůraznit, že jejich investice jsou riskantní a mohou jít oběma směry, tedy dolů i nahoru.
Poté, co agentura dokončí kontrolu, nastane jedna ze dvou věcí. Buď budou aktualizovány průmyslové pokyny ke kódu ASAI, nebo se bude měnit samotný kód.
V únoru ASAI podpořila stížnost obviňující inzerenta propagujícího kryptoměnu Floki Inu, že nezahrnul varování o nestálé hodnotě mince. V důsledku toho musela společnost reklamu stáhnout.
Kryptoreklamy v jiných zemích
Počátkem listopadu se reklamní kampaň FLOKI stala součástí vyšetřování britského protějšku ASAI Advertising Standards Authority (ASA) poté, co byla na veřejnou dopravu v Londýně umístěna řada reklam.
Britský regulátor reklamy zaujal ke kryptoreklamám ostřejší přístup než ASAI. Konkrétně nařídil více než 50 kryptopodnikům, aby zkontrolovaly své reklamy a ujistily se, že dodržují pravidla. Pokud po 2. květnu nereagují na „klamavé reklamy“, čelí cíleným sankcím.
Španělsko začíná oficiálně regulovat reklamu na bitcoin a další kryptoměny, přičemž regulace vstoupí v platnost v únoru.
Také Singapur se snažil omezit schopnost provozovatelů kryptoměn inzerovat své služby široké veřejnosti v zemi.
Závěr
Růst digitálních aktiv v posledních letech přirozeně vedl k tomu, že kryptopodniky rozšířily svůj dosah na široké publikum. Na druhé straně stojí země jako Irsko, Velká Británie, Španělsko, Singapur a zejména Čína, které se snaží kryptoreklamy regulovat, aby podpořili ochranu spotřebitelů. Tyto země rovněž předpokládají, že se k nim brzy přidají i ostatní vládní orgány.
Máte-li jakýkoli dotaz týkající se kryptoměn, neváhejte se přidat do naší diskuzní skupiny na Facebooku. Nezapomeňte se také připojit na náš oficiální discord server KRYPTOMAGAZIN CZ.