Irsko bude znovu prozkoumávat pokyny pro omezení kryptoreklam

3.3
(3)
Denisa Ogurcakova
Denisa Ogurcakova
Kryptoměny mi vždy přišly zajímavé a svět blockchainu doslova fascinující, proto jsem se o tomto tématu chtěla dozvědět více a zapojila se do týmu kryptomagazínu.

Vládní instituce v Irsku se snaží vnést pořádek do odvětví kryptoreklam a detailněji prozkoumat plány na revizi předpisů dohlížejících na propagaci kryptoměn.

Rozhodnutí irského úřadu pro standardy reklamy (ASAI) přichází v reakci na zvýšený počet reklam propagujících kryptopodniky, jako je Floki, a také na stížnosti na nedostatek vysvětlení v těchto reklamách ohledně možných rizik investování do kryptoměn.

Mluvčí regulátora vysvětlil, že:

„ASAI zvažuje, že přezkoumá, zda jsou potřeba další pravidla nebo pokyny s ohledem na vznikající trend obchodních reklam na kryptoměny. ASAI si je vědoma obav ohledně znalostí spotřebitelů o kryptoměnách. Kodex ASAI obsahuje kromě obecných pravidel pravdivosti, poctivosti a zdůvodnění i pravidla související s finanční reklamou.“

Tato pravidla varují inzerenty před zneužíváním nezkušenosti zákazníků a nutí je zdůraznit, že jejich investice jsou riskantní a mohou jít oběma směry, tedy dolů i nahoru.

Poté, co agentura dokončí kontrolu, nastane jedna ze dvou věcí. Buď budou aktualizovány průmyslové pokyny ke kódu ASAI, nebo se bude měnit samotný kód.

V únoru ASAI podpořila stížnost obviňující inzerenta propagujícího kryptoměnu Floki Inu, že nezahrnul varování o nestálé hodnotě mince. V důsledku toho musela společnost reklamu stáhnout.

Kryptoreklamy v jiných zemích

Počátkem listopadu se reklamní kampaň FLOKI stala součástí vyšetřování britského protějšku ASAI Advertising Standards Authority (ASA) poté, co byla na veřejnou dopravu v Londýně umístěna řada reklam.

Britský regulátor reklamy zaujal ke kryptoreklamám ostřejší přístup než ASAI. Konkrétně nařídil více než 50 kryptopodnikům, aby zkontrolovaly své reklamy a ujistily se, že dodržují pravidla. Pokud po 2. květnu nereagují na „klamavé reklamy“, čelí cíleným sankcím.

Španělsko začíná oficiálně regulovat reklamu na bitcoin a další kryptoměny, přičemž regulace vstoupí v platnost v únoru.

Také Singapur se snažil omezit schopnost provozovatelů kryptoměn inzerovat své služby široké veřejnosti v zemi.

Závěr

Růst digitálních aktiv v posledních letech přirozeně vedl k tomu, že kryptopodniky rozšířily svůj dosah na široké publikum. Na druhé straně stojí země jako Irsko, Velká Británie, Španělsko, Singapur a zejména Čína, které se snaží kryptoreklamy regulovat, aby podpořili ochranu spotřebitelů. Tyto země rovněž předpokládají, že se k nim brzy přidají i ostatní vládní orgány.

Máte-li jakýkoli dotaz týkající se kryptoměn, neváhejte se přidat do naší diskuzní skupiny na Facebooku. Nezapomeňte se také připojit na náš oficiální discord server KRYPTOMAGAZIN CZ.

Klikni na hvězdičky pro hodnocení!

Průměrné hodnocení 3.3 / 5. Počet hlasujících 3

Buď první kdo článek ohodnotí

Přihlásit k odběru
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Zpětná vazba na text v článku
Zobrazit všechny komentáře
spot_img