Kryptoreklamy dostávají jednu stopku za druhou

0
(0)
Denisa Ogurcakova
Denisa Ogurcakova
Kryptoměny mi vždy přišly zajímavé a svět blockchainu doslova fascinující, proto jsem se o tomto tématu chtěla dozvědět více a zapojila se do týmu kryptomagazínu.

Už včera jsme vás informovali o zprávě, která obletěla celý kryptosvět. Čína se prý chystá zakázat všechny webové stránky související ať už s ICO nebo kryptoměnami. Jak však nyní vychází pomalu na povrch, tento zákaz nemusel být až tak nečekaný, jak si někteří mysleli. V Číně byste totiž na internetu marně hledali jakékoliv reklamy spojené s kryptoměnami. Ty se vytratily z webových prohlížečů již mnohem dříve.

Představitelé Baidu a Weibo vydali stopku

Podle South China Morning Post, novin sídlících v Hongkongu, čínské prohlížeče a sociální média zastavili zobrazování sponzorovaných reklam týkajících se kryptoměn. V reportáži dále South China Morning Post uvádí, že reklamy zobrazující klíčová slova jako Bitcoin, kryptoměna nebo ICO, z webových prohlížečů v Číně úplně zmizely.

Weibo, jedna z největších sociálních síti v Číně (podobná Twitteru v USA), otevřeně prohlásila, že momentálně nepovoluje jakoukoli reklamu spojenou s kryptoměnami. Další čínská stránka Baidu, jenž patří mezi velmoc v technologických společnostech, zabývající se internetem a službami s ním spojenými, se zatím k dané situaci nevyjádřila. Na této stránce se rovněž nezobrazují žádné reklamy spojené s kryptoměnami.

Kdy k takovému “banu” došlo, zůstává zatím nejasné. Je však pravděpodobné, že k němu mohlo dojít v září 2017, kdy si Čína posvítila zejména na ICO projekty a způsobila velkou korekci na trhu. Včera se Čína postarala o podobnou korekci opět, když zveřejnila stejně smutné zprávy jako v září.

Facebook následuje Čínu

O tom, že Facebook zakázal reklamy na kryptoměny, jsme vás již informovali. Jak bylo uvedeno v jejich zprávě, kryptoměny ale i ICO byly přirovnávány k “finančním produktům a službám, které jsou často zavádějící nebo klamavé.” Ve zprávě, v níž Facebook objasňoval toto řízení, dále stálo, že firmy, které propagují ICO a kryptoměny, často nemají nejlepší jméno, a proto se tato sociální síť rozhodla jednat.

Komunita, která se aktivně zabývá kryptoměnami, si rovněž uvědomuje, jak takové reklamy kazí jméno kryptoměnám. Proto reagovala poměrně pozitivně. Mnoho z předních představitelů kryptoměn uvedlo, že reklamy na Facebooku (a ostatních sociálních sítích) jsou často zneužívány právě podvodníky. Ti mají nejčastěji využívat Ponzi schématu nebo hledají spekulativní bubliny, pomocí kterých chtějí rychle a snadno vydělat.

Závěr

Zda se budou přidávat další státy nebo společnosti k zákazu kryptoreklam, je sporné. Nicméně z dlouhodobého hlediska nemusí být zákaz vnímán jako negativní zpráva. Pokud by měl, byť jen v malém množství, omezit podvody v kryptosvětě, určitě by to očistilo jméno kryptoměnám.

Klikni na hvězdičky pro hodnocení!

Průměrné hodnocení 0 / 5. Počet hlasujících 0

Buď první kdo článek ohodnotí

Přihlásit k odběru
Upozornit na
guest
1 Komentář
nejstarší
Nejnovější S nejvíce hlasy
Zpětná vazba na text v článku
Zobrazit všechny komentáře
Peppa

Všechno se dá obejít. Banner třeba s nápisem: “Pojďte s námi pro vysoké zisky, až 500% p.a.”.

spot_img