Nová studie zjistila, že více než dvě třetiny rodičů a absolventů vysokých škol ve Spojených státech s porozuměním nebo zapojením do kryptoměn věří, že kryptoměny by se měly vyučovat ve školách, aby se studenti „dozvěděli o budoucnosti naší ekonomiky“.
V nově zveřejněném průzkumu online vzdělávací platformy Study.com firma zjistila, že 64 % rodičů a 67 % dotázaných absolventů vysokých škol věří, že kryptoměny by měly být součástí povinného vzdělávání.
Obě skupiny měly mírně odlišný názor, pokud jde o blockchain, Metaverse a nezaměnitelné tokeny (NFT), kdy pouze asi 40 % všech dotázaných věří, že tyto předměty by měly být také zahrnuty do osnov.
Průběh výzkumu
Aby se rodiče a absolventi vysokých škol mohli zúčastnit průzkumu, byli prověřeni, zda dostatečně rozumějí technologiím blockchainu, krypto, NFT a Metaverse, a z účasti byl diskvalifikován každý, kdo tématům nerozuměl. Průzkumu se zúčastnilo 884 amerických rodičů a 210 amerických absolventů vysokých škol.
Podle datového výzkumného centra Pew přibližně 88 % Američanů alespoň slyšelo o kryptoměnách, zatímco 16 % obyvatel USA do kryptoměn v určité fázi svého života investovalo nebo s nimi obchodovalo.
Kurzy kryptoměn na vysokých školách
University of Connecticut a Arizona State University patří mezi vysoké školy se sídlem v USA, které zavedly úvodní kurzy o technologii blockchain a krypto aplikacích. Podle profesorky Marianne Lewis z Connecticutu je 14týdenní volitelný kurz navržen tak, aby pomohl studentům „naučit se, jak spravovat kryptoměny a jak taková digitální aktiva ovlivňují naši ekonomiku“.
Podobné kurzy začaly nabízet také prestižní univerzity jako Massachusetts Institute of Technology (MIT) a Harvard University.
Průzkum také zjistil, že obě skupiny se shodly na tom, že učení o „budoucnosti naší ekonomiky“ je velmi důležité a slouží také jako prostředek k „diverzifikaci investic“, „vytváření příležitostí“ a „rozvoji investiční mysli“.
Kryptoměny na středních školách
Generální ředitel TZ APAC Colin Miles v květnu navrhl, že by kryptoměny mohly být začleněny do osnov středních a vysokých škol během tří až pěti let, přičemž uvádí:
Také starosta New Yorku Eric Adams v loňském rozhovoru řekl, že místní školy by měly přijmout technologii blockchainu a digitální aktiva:
„Musíme v naších školách vyučovat technologii blockchainu, a podpořit tak nový způsob myšlení.“
Závěr
Existuje spousta kurzů, seminářů a přednášek na téma blockchainu a kryptoměn, na které se hlásí především lidé, jež mají o krypto zájem. Nicméně tyto technologie jsou již ve světě natolik rozšířené a ovlivňují spoustu aspektů běžného života, že určitě není na škodu, aby se o jejich základech vyučovalo již na středních školách v rámci finanční gramotnosti.
Máte-li jakýkoli dotaz týkající se kryptoměn, neváhejte se přidat do naší diskuzní skupiny na Facebooku. Nezapomeňte se také připojit na náš oficiální discord server KRYPTOMAGAZIN CZ.