Poté, co kryptoměnová burza FTX vyvolala doslova zemětřesení v kryptoměnovém průmyslu, přispěchaly ostatní burzy burzy s ujištěním, že s jejich provozem je vše v pořádku.
Burzy digitálních aktiv se snaží ujistit své zákazníky, že jejich prostředky jsou v jejich úschově v bezpečí. Důvod je jasný, důvěra v centralizované platformy se dostává na historické minimum.
Po zveřejnění zprávy se generální ředitel Coinbase Brian Armstrong na Twitteru pokusil vyčistit vzduch od spekulací, že by imploze mohla mít dopad na jeho burzu. Uvedl, že jeho firma nemá žádnou “materiální expozici” vůči FTX, Alameda nebo FTT, a zároveň prohlásil, že chování jeho firmy je a zůstává v souladu s americkými předpisy.
S prostředky našich zákazníků nic neděláme, pokud nám to zákazníci nenařídí. Veškerá aktiva držíme v plné výši – dolar za dolar – a uživatelé si mohou své peníze kdykoli vybrat.
Spousta kritiky
Armstrong z tragédie obvinil regulační orgány, které zaměřily většinu své pozornosti na firmy v USA, zatímco nefér hráči působící ze zámoří nadále lákali nové uživatele. Podle Armstronga jsou tyto firmy se sídlem v zahraničí “neprůhledné” a používají “riskantní obchodní praktiky”. K tomu podle něj přispívá i nedostatečná regulace v jejich jurisdikcích.
Takové události svádějí k volání po tvrdší regulaci. To by problém kryptografických společností a uživatelů kryptoměn odcházejících do zámoří jen zhoršilo.
Zakladatel společnosti Kraken, Jesse Powell, se několikrát obul do FTX a jejich způsobu podnikání. Ten, dle jeho slov, využíval “dobré a důvěřivé povahy” investorů do digitálních aktiv.
Necháváme klony jezdit pod naší vlajkou, zatímco oni nás prodávají pro své vlastní zájmy. Když se vyhodí do vzduchu, je to náš dům, naše pověst, naši lidé, kteří ponesou hlavní tíhu škod.
Powell vyzdvihl některé z červených praporků, na které upozornil Sam Bankman-Fried. Mezi ně patří finanční bezohlednost, jako je nákup práv na pojmenování sportovních stadionů, snaha o mediální pozornost, nadměrné lobbování u regulačních orgánů v hlavním městě a “chování, jako byste všechno věděli, když jste se do bitvy dostavili s osmiletým zpožděním”.
Zakladatel společnosti Binance v centru dění
Changpeng Zhao, generální ředitel společnosti Binance, se ocitl v centru dění, když zejména oznámil, že jeho burza bude prodávat svůj podíl tokenů FTT, vzhledem ke zprávám o nejasném stavu rozvahy společnosti Alameda. Zhao dodal, že jeho firma by skutečně mohla FTX koupit, ale po provedení due diligence dohoda padla.
Zhao zároveň informoval kryptoměnovou komunitu, že jeho směnárna nikdy neshortovala FTX a zároveň dodal, že Binance se rozhodla vytvářit fond pro obnovu průmyslu, který bude pomáhat firmám v krizi likvidity.
“Kryptoměny nezmizí. Jsme stále tady. Pojďme do toho znovu”
Also welcome other industry players with cash who wants to co-invest.
Crypto is not going away. We are still here. Let's rebuild.
Kolaps kryptoměnové burzy FTX nám velmi důrazně připomněl, že kryptoměny jsou (mimo jiné) o schopnosti postarat se o své finance a nést odpovědnost za svá rozhodnutí. To si uvědomuje i Changpeng Zhao a ve snaze kryptoměnovému průmyslu pomoci definoval šest nejdůležitějších požadavků, které by podle něj měla každá centralizovaná burza přijmout, aby si zajistila přízeň a důvěru zákazníků.
Mezi uvedené zásady patří:
Dbejte na to, abyste s prostředky uživatelů neriskovali
Tyto webové stránky ke správnému fungování využívají cookies. Pokračováním v používání těchto stránek vyjadřujete svůj souhlas.
Funkční
Vždy aktivní
Technické uložení nebo přístup je nezbytně nutný pro legitimní účel umožnění použití konkrétní služby, kterou si odběratel nebo uživatel výslovně vyžádal, nebo pouze za účelem provedení přenosu sdělení prostřednictvím sítě elektronických komunikací.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro statistické účely.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.