Vyhledávací nástroj společnosti Microsoft Bing v loňském roce údajně zablokoval více než 5 miliónů reklam souvisejících s kryptoměnami. Důvodem má být ochrana uživatelů před podvodníky.
Podle společnosti Bing se v roce 2018 zdvojnásobily “špatné účty”, přičemž hlavní problémy, s nimiž se společnost musela potýkat, byly nejen kryptoměny ale i zbraně apod. Celkově Bing v loňském roce pozastavil „téměř 200 000 reklamních účtů“ a odstranil 900 milionů reklam ze své platformy.
Vypnutí reklam za účelem ochrany spotřebitelů
Jak bylo řečeno, společnost Bing v květnu zakázala reklamy související s kryptoměnami v a v rámci této “antikampaně” tvrdila, že byla vytvořena za účelem ochrany uživatelů před podvodníky.
“Abychom ochránili naše uživatele před rizikem, rozhodli jsme se zakázat reklamu na kryptoměny, produkty související s kryptoměnami a neregulované binární opce. Reklamy Bing Ads zohlední tuto změnu na celém světě v červnu.” – jak znělo prohlášení.
Tímto krokem se digitální měny připojily do rodiny dalších sporných produktů a služeb, které Microsoft vykázal z jeho platformy. Patří mezi ně Ponzi a pyramidová schémata a zmíněné technické podvody třetích stran.
Nenechte si ujít: Nejznámější Ponzi schémata historie
Google a Facebook nějaké reklamy již pouští
Bing zakázal reklamy související s kryptoměnami stejně jako dříve Google nebo Facebook. Tyto dvě firmy ale již od úplného zákazu ustoupily a začaly spouštět reklamy související s kryptoměnami hned několika společnostem.
Různá krypto sdružení totiž vyhrožovala těmto gigantům soudními spory a tvrdila, že se jedná o „kartelovou dohodou“ proti kryptoměnám, a to ve snaze o manipulaci trhu.
Doufejme tedy, že i Bing brzy povolí reklamy alespoň ověřeným firmám a nebude je stavět na úroveň propagace zbraní a jiných hrůz. Přeci jen to vypovídá o vyhledávacích společnostech jedno. Totiž ten fakt, že nebyly schopny podvodné reklamy odfiltrovat, tak jednoduše vypnuli vše. Bing je ale opět tak trochu pozadu…
Zdroj:
cryptoglobe.com