Google popírá odpovědnost za ukončení provozu serveru CCN

0
(0)

Server CCN obvinil Google z odpovědnosti za pokles návštěvnosti několika kryptomagazínů včetně CCN. Ten byl nakonec nucen provoz ukončit. Google to však popřel.

Pokles návštěvnosti o 70% – může za to Google?

Zahraniční magazín o kryptoměnách CCN byl spuštěn v roce 2013. Od té doby se server těšil velké a rostoucí návštěvnosti a byl také zařazen mezi 800 nejnavštěvovanějších stránek na internetu. A to alespoň do doby nedávné aktualizace vyhledávače Google. S takovým obviněním přišel zakladatel CCN Jonas Borchgrevink.

10. června, vyšlo na stránkách magazínu CCN oznámení, že dojde k ukončení provozu jejich webové stránky (CCN.com) z důvodu prudkého poklesu návštěvnosti. Vzápětí obvinila Google, konkrétně tedy jejich změny v algoritmu vyhledávače Google. Zakladatel společnosti CCN Jonas Borchgrevink odhaduje, že díky tomu společnost přišla téměř o 90% denních příjmů. Podle něj došlo po uvedení aktualizace k 71% poklesu návštěvnosti díky tomu, že stránky magazínu nebyly uváděny ve výsledcích vyhledávače Google.

„Snažili jsme se zjistit, proč se naše nové zprávy nezobrazují ve vyhledávači Google. A ačkoliv oceňujeme pomoc odborníků z Google fóra, jejich teorie, proč se společnost Google rozhodla v podstatě „vypnout“ CCN, se nezdají být zcela přesné“, řekl Borchgrevink.

Borchgrevink se obrátil na další podobné servery, zaměřující se na zpravodajství ze světa kryptoměn, ohledně dopadu aktualizace Google na jejich provoz. Podle CCN zaznamenaly negativní dopad této aktualizace také CoinDesk, registrující pokles kolem 34%, a Cointelegraph, který zaznamenal 21% pokles návštěvnosti. S podobnými problémy se potýkal také server U.today. Borchgrevink si však všiml, že se aktualizace dotkla také dalších magazínů, které se kryptu nevěnují. Zmiňuje například britský Daily Mail.

Google zakázal reklamy na kryptoměny a burzy

Řada lidí, včetně zaklatele CCN Borchgrevinka, spekuluje, že se společnost Google pomocí této aktualizace snaží zakročit proti kryptoměnám.

Problému si všiml také Mike Dudas, generální ředitel blockchainové společnosti The Block. Ten vyjádřil znepokojenost nad nedostatečnou transparentností a informování ze strany společnosti Google. Ta podle něj změnila algoritmus svého stejnojmenného a globálně populárního vyhledávače Google, čímž došlo k významnému ovlivnění stránek, zaměřující se na “krypto zpravodajství”. Prozatím však společnost Google neoznámila, proč by něco takového dělala.

Společnost Google již dříve vyjádřila své výhrady a nesouhlas s uveřejňováním reklam související s kryptoměnami. V červnu minulého roku pak došlo k úplnému zákazu všech takových reklam. O pár měsíců později došlo ke zmírnění zákazu. Ovšem pouze po splnění určitých podmínek. Kryptoburzy tak mohly své produkty inzerovat pouze tehdy, pokud byla reklama cílená pouze na USA či Japonsko.

Zakladatel uvedl, že zaměstnancům CCN byla nabídnuta práce pro jiný zpravodajský server s názvem HVY.com.

Bylo by velmi smutné, pokud by se potvrdilo, že společnost Google záměrně upravila algoritmus svého vyhledávače tak, aby se ve výsledcích nezobrazovaly odkazy na některé zpravodajské servery. Jejich výhrady vůči inzerování kryptoměn nejsou žádnou novinkou. Byť je to škoda, zrovna takový technologický gigant by s vývojem kryptoměn mohl velmi pomoct.

CCN již znovu funguje

Od uzavření serveru uběhly dva dny a už je znovu v provozu. Zda se jim povedlo udělat nějakou reorganizaci, aby mohli dále fungovat není jasné. Nicméně v dnešním světě bych se nedivil, kdyby šlo o předem připravenou marektingovou kampaň. Nerad bych jim ale ublížil, jen říkám, že stát se může všechno…

Co číst dál

Lesk a bída kryptoměn – vše co o nich potřebujete vědět

Zdroj: coindoo.com

 

Klikni na hvězdičky pro hodnocení!

Průměrné hodnocení 0 / 5. Počet hlasujících 0

Buď první kdo článek ohodnotí

Přihlásit k odběru
Upozornit na
guest
1 Komentář
nejstarší
Nejnovější S nejvíce hlasy
Zpětná vazba na text v článku
Zobrazit všechny komentáře
Jirka Z.

Tohle bylo spíše jedno velké marketingové šmelo. Od začátku nedávalo smysl, že by za takový pokles návštěvnosti mohlo vyhledávání na googlu. Když má web takovou návštěvnost, tak bych předpokládal, že většina lidí na tomto webu není poprvé a zadá prostě do příkazového řádku ccn.com anebo si to vybere v záložkách. Jejich argumentace by znamenala, že se všichni návštěvníci ráno probudí s amnézií a jdou googlit na jaký web by sou koukli? Pokud nemají stálé čtenáře a žijou jen z ryb, co jim každý den dohodí reklama na googlu, tak to ať to opravdu radši zabalí..

spot_img