Blockchain je starý jako Bitcoin. Více než 10 let od vydání whitepaperu Bitcoinu funguje systém peer to peer jako nový lepší systém.
Blockchain v maloobchodech
Je těžké říct, zda tvůrce Bitcoinu, Satoshi Nakamoto, si uvědomil praktičnost digitální decentralizované účetní knihy (blockchain) ve finančním odvětví. Obchodníci a technologové nyní pracují na tom, aby technologie blockchain ovlivnila maloobchodní průmysl.
Technologie blockchain nepostupuje tak rychle, jak by všichni čekali. Kvůli stále nevyřešeným problémům, jako je škálovatelnost, se masivní adopce stále nekoná. Mezi další problémy patří i nedostatek odborníků na blockchain ve světě.
Technologie by měla v blízké budoucnosti dosáhnout nového rekordu. Celosvětový ekonomický výkon vedený v databázi blockchainu bude neustále stoupat a celkově by mohl ušetřit příjemcům 550 milard amerických dolarů každý rok.
Transparentní decentralizovaný systém
Velká výhoda decentralizovaného systému je, že každý může vidět vše. Zákazníci maloobchodů tak můžou databázi použít k ukázání toho, jak je produkt vyroben, odkud pochází a jaké jsou použity materiály. Lehce tak dá nahlédnout do dodavatelského řetězce obchodníka, což může pomoci vybudovat důvěru ve značku nebo snadno dohledat původ produktu.
Blockchain dokáže vytvářen nové zlepšení v komunikaci se zákazníky. Transparentní mechanismus mohou maloobchodníci použít k povzbuzení spotřebitelů k získání odměn a následnému uplatnění v rámci věrnostní sítě.
Blockchain dále dokáže lehce usnadnit analýzu a měření interakce mezi cílovými zákazníky a propagačními reklamami. Marketingové oddělení by tam mělo mnoho méně práce.
Závěr
Než přijde masové přijetí technologie blockchain, musí se vyřešit základní problémy se škálovatelností, bezpečností a uživatelským prostředím. Výhody, které technologie přináší, pak lehce můžou znamenat velké snížení nákladů a zlepšení podnikatelského prostředí.
Co číst dále
USA začínají diskutovat o vlastní kryptoměně s FEDem – závod s Čínou i na tomto poli?