AdTech platforma chce vést nastupující blockchainovou revoluci v marketingu

0
(0)
Denisa Falta
Denisa Falta
Původem vystudovaná ekonomka, se zkušenostmi z bankovnictví, neziskovek a později s vlastním podnikáním. Přes sci-fi, zejména utopické a dystopické romány, jsem se dostala až ke kryptoměnám a blockchainu. Na nich mě fascinuje možnost sledovat v přímém přenosu to, co by dřív bylo považováno za sci-fi.

AdTech platforma chce vést nastupující blockchainovou revoluci v marketingu s pomocí tzv. influnencerů.

Pro mnohé se termín “blokchain” může zdát synonymem pro Bitcoin nebo pro kryptoměnu obecně. Je to logické spojení, ale blockchainová technologie je mnohem víc než to. Blockchain má potenciál, jakožto silná technologie distribuovaných záznamů, pozitivně transformovat mnoho existujících odvětví podnikání. Jednou z oblastí, která má největší prospěch z rostoucí technologie, je oblast reklamy a marketingu, zejména v podobě tzv. “influencer marketingu”. Podle Wernera Geysera, zakladatele Influence Marketing Hub:

“Influencer marketing poskytuje velkou příležitost pro značky, aby doručily své zprávy širšímu publiku. Technologie blockchainu zase poskytuje potřebnou regulaci pro transakce mezi značkami a influencery, zajišťuje transparentnost a nakonec zajišťuje bezpečnost všem zúčastněným.”

Po dokončení své populární ICO, s impozantní částkou v hodnotě 13,946 ETH (přibližně 6,5 milionu USD) za prodané SMT žetony, se SocialMedia.Market (SM.M) snaží být předvojem společnosti, která přináší  potenciál blokchainu k influencerům v mainstreamu.

Společnost vznikla koncem roku 2016, když se generální ředitel a zakladatel Dmitrij Shyshov snažil najít způsob, jak se vypořádat s rozšířeným používáním systémů pro zablokování online reklamy. Během svého výzkumu zaznamenal příležitosti, které jsou k dispozici v marketingovém průmyslu zaměřeném na influencery. Shyshov sám je něco jako influencer. Byl zakladatelem špičkové maloobchodní prodejny her, firmy R.Games, stejně jako společnosti Nontita, která stála za společností CSGO.CASH pro virtuální předměty, takže získal přesvědčení, že ví, jaké nástroje potřebují všichni hráči.

“Influenceři” jsou lidé s širokým publikem na sociálních sítích, na blogosféře a v dalších internetových médiích, kteří již komunikují přímo s loajálním publikem. Často doporučují produkty a služby, které se jim líbí, a jejich publikum obvykle reaguje pozitivně, často vyhledává a nakupuje stejné produkty a služby. Je to tato pozitivní reakce, kterou obchodníci vyhledávají. Doporučení od správných influencerů může značce přinést obrovské benefity, ale trik pro obchodníky a inzerenty je nalezení těch správných influencerů pro jejich produkty a služby. Většina lidí by pravděpodobně souhlasila se Shyshovem, který tvrdí, že digitální reklama je dnes velmi rušivá:

“Chtěli jsme vytvořit řešení jak pro značky, tak pro influencery, kteří nemají zájem o dráždění svých diváků,” vysvětluje. “Naším cílem je poskytnout automatizovaný prostor, který umožňuje obchodníkům hledat příslušné influencery a poté vytvářet a realizovat efektivní reklamní kampaně. Také plánujeme poskytnout nástroje, které efektivně analyzují jejich úsilí, a to vše na jednom místě. Věřím, že se nám to podaří.”

Odhaduje se, že téměř tři miliardy lidí po celém světě denně používá sociální sítě. To je asi 40% světové populace. Protože platformy sociálních médií, jako jsou Instagram, Facebook, YouTube a Twitter, se nadále setkávají s publikem, marketing s pomocí influencerů se ukazuje jako jeden z nejvýkonnějších nástrojů, které může obchodník využít, aby oslovil své cílové publikum. “Influencer marketing” je obzvláště účinný u “digitálních domorodců”, tj. generace Z a mileniálů (ve věku 16-34 let), kteří mají tendenci objevovat nové produkty a značky prostřednictvím sociálních médií a vlogů. Ve svém průzkumu o marketingu v roce 2017 objevila marketingová informační společnost Activate, že 67% obchodníků plánuje v příštím roce zvýšit svůj marketingový rozpočet. Mediální pedagog Shane Barker mezitím tvrdí, že více než polovina (69%) obchodníků, kteří používají influencer marketing, to považuje za efektivní, přičemž 73% dodává, že jim to pomáhá vedoucí generace a dalších 93% uvádí, že díky tomu zvyšuje povědomí o značce. Očekává se, že tento trend bude pokračovat v růstu.

Influencer marketing by mohl být snadným řešením pro moderní reklamu, ale stále existuje řada překážek, kterým dnes čelí digitální obchodníci, z nichž nejmenší je složitý a často méně transparentní platební systém: objemný dodavatelský řetězec může vést k cenové nestabilitě, cenové inflaci a k neplacení, často proto, že klient není spokojen s výsledkem influencera. To ale nemusí být vždy vina tvůrce obsahu, protože úkoly a očekávání se mohou časem měnit.

To je přesně příležitost pro platformu, jako je SM.M. Aplikace využívá otevřené a transparentní inteligentní smlouvy, které stanoví podmínky a ceny služeb. Vzhledem k tomu, že údaje v blockchainu jsou uloženy na více místech, informace mohou být distribuovány, ale nemohou by být změněny, což je činí zcela veřejnými a rychle ověřitelnými. Aplikace jako SM.M usnadňuje spravedlivou výměnu hodnoty mezi všemi stranami. Pomocí tohoto systému mohou být smluvní poplatky drženy v úschově, dokud nebudou splněny závazky, stanovené v inteligentní smlouvě. Jakékoli následné změny závazků budou automaticky přidány do této smlouvy. Po dokončení projektu budou finanční prostředky vyplaceny, čímž se zajistí zájmy obou stran. SM.M dokonce předpokládá decentralizovanou složku pro řešení sporů, kdy uživatelé platformy hlasují pro řešení sporů v kontroverzních případech.

Dalším projektem, který nabízí životaschopné řešení mnoha problémů, kterým čelí trh, je Native Video Box (NVB). Platforma poskytuje decentralizovaný systém distribuce videa, který umísťuje licencovaný videoobsah na vydavatelských webových stránkách, což vede k dalšímu masivnímu sledování obsahu pro jeho tvůrce. Widget NVB je vkládán na webovou stránku a technologie AI společnosti pokračuje k výběru perfektně relevantního obsahu pro tyto účely. Namísto zobrazování výsledného obsahu jako rušivého elementu návštěvníci stránek nyní vnímají videa jako součást webu. V podstatě NVB zmenšuje dodavatelský řetězec přetížený reklamami, a umožňuje tak společnosti sdílet až 75% výnosů generovaných reklamami s producenty a distributory obsahu, přičemž 60% půjde na vydavatele, 15% vlastníkům autorských práv a 25% zůstává zachováno platformě. Zakladatelé projektu se domnívají, že schopnost NVB přímo sdílet příjmy z reklamy s těmi, kteří opravdu vytvářejí a distribuují obsah, přiláká do ekosystému nejlepší tvůrce a nejvýznamnější webové stránky.

Technologie blockchainu také může zkrátit dobu potřebnou k zahájení marketingových kampaní, napomoci k odstranění současných potíží při měření jejich efektivity a řeší i problém podvodníků a podvodů, které mnozí obchodníci uvádějí jako nejnaléhavější problémy v dnešním průmyslu. Bude to dělat tak, že shromáždí influencery, inzerenty a obchodníky, kterým poskytne nástroje pro sledování a analýzu a zavede postupy KYC (know-your-customer). SM.M plánuje spojit neomezený počet blogerů ze všech hlavních sociálních sítí, značek a podniků jakékoli velikosti na své konkurenční blockchainové platformě. Veškeré ceny budou transparentní a se všemi účastníky bude zacházeno stejně.

NVB sdílí tento přístup, ale také považuje blockchain za zásadní finanční řešení, které na jedné straně dává reklamním prodejcům solidní záruku, že jim bude vyplacena dohodnutá výše náhrady, a na druhé straně zjednodušuje platby na globálním trhu, kde každý kraj má svůj vlastní soubor výzev a zvláštností. Právě tady vstupuje na scénu jedinečná interní měna, token NVB, který je k dispozici k nákupu do konce dubna, a který přispěje k uspokojení nároků jak influencerů tak organizací.

“Blockchain je můstek spojující influencery a jejich fanoušky. Přímá komunikace, poctivost a transparentnost – to je skutečná komunikace”, říká poradce SM.M, Chafik Abdellaoui. Jeho nadšení pro tuto technologii sdílejí jeho kolegové, poradci a známí hráči z oblasti marketingu, AdTech a blockchainu, včetně Keitha Teareho, Andrewa Playforda, Gabriela Zanka, Petera Zhalova, Alexe Yastremskiho, Tatsunariho Ono a Slavika Nenaydokha .

Ono: “Sociální mediální publikum v Japonsku je obrovské, a proto jsem byl přitahován k tomuto projektu. Společnost SocialMedia.Market se domnívá, že blockchainová technologie může vyřešit problémy, ovlivňující marketingové tváře a já s nimi souhlasím. To je důvod, proč jsem jim poskytl svou podporu a budu brzy podporovat i platformu. “Nedávno uzavřená ICO společnosti měla skutečně velkou popularitu na asijských trzích, kde bylo prodáno něco málo přes 75% jejich žetonů. Token SMT byl obzvláště populární v Japonsku, kde bylo zakoupeno více než 70% žetonů. Společnost SM.M spolupracovala s firmou ICOBox na řešení SaaS pro firmy, které chtějí provozovat vlastní ICO, a poradci jsou Daria Generalova a Dima Zaitsev. Generalova se také specializuje na asijské trhy s kryptoměnami a v této oblasti hrála důležitou roli ve skupině poradců.

Další kroky pro společnost SocialMedia.Market již začaly rozšiřováním tokenů a pokračují uvedením jejich plného produktu do konce tohoto podzimu. Společnost byla také zaneprázdněna uzavíráním strategických partnerství v oblasti výzkumu a vývoje s dalšími blockchainovými společnostmi. S ohledem na tento cíl si tým SM.M vybral jako přirozeného partnera Native Video Box – obě společnosti pracují na sousedních trzích a nabízejí vzájemně se doplňující řešení, která byla vytvořena z trochu odlišných úhlů. Společně usilují o transformaci rychle se rozvíjejícího marketingu v oblasti sociálních médií a video reklamy.

Disclainer: článek do redakce zaslán takto v původním znění

Klikni na hvězdičky pro hodnocení!

Průměrné hodnocení 0 / 5. Počet hlasujících 0

Buď první kdo článek ohodnotí

Přihlásit k odběru
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Zpětná vazba na text v článku
Zobrazit všechny komentáře
spot_img