Google, Facebook a blockchain chtějí být kamarádi

0
(0)

Britská společnost Juniper vydala studii, podle které je využití blockchainu mezinárodními firmami jen otázkou času. Dokonce 6 z 10 firem již na tomto digitálním pokroku pracuje.

Získejte profesionální analýzy a exkluzivní pohled do světa kryptoměn na trading11.com.

„Dvě třetiny firem (66 procent) plánuje začlenit blockchain do konce roku 2018. 75 procent respondentů považují toto vylepšení za velmi užitečné.“

V tomto článku se zaměříme na giganty Google a Facebook. Proč blockchain ještě neintegrovali do své sítě a co by se mohlo v blízké době změnit?

Google

Za poslední desetiletí snad neexistuje revoluční technologie, se kterou by Google neexperimentoval. Můžeme zmínit například cloud, AI, strojové učení nebo samořiditelná auta – toto všechno Google zkoumal. Nikdy se však nezaměřil na blockchain. Jak ale vypadá výhled do budoucna?

Podle CBInsights je Google na druhém místě, co se investování do blockchainových projektů týče. Možná tedy v tomto průmyslu vidí perspektivitu. Hodlá vybudovat i svůj blockchain?

Psali jsme na Kryptomagazinu: Google chce vytvořit vlastní blockchain

Dobrým důvodem, proč by se Google mohl vydat do blockchainového průmyslu, je vybudování decentralizovaného cloudu. Ten by mohl zajistit vysokou úoveň ochrany osobních dat. Google by po přechodu na blockchain měl také výhodu oproti mnoha cloudovým startupům, které by tuto technologii nepoužívaly.

Na závěr bychom mohli zmínit Google Adwords, část společnosti zabývající se internetovými reklamami. Za posledních 10 let byl trh s online reklamami jeden z nejrychleji rostoucích. Firmy se v dnešní době snaží na sebe upoutat pozornost a získat shlédnutí a kliknutí z placených reklam. Spolu s Facebookem měl Google na tomto trhu podíl 72 %, proto nebylo zapotřebí nic měnit. Do budoucna by se však inzerenti mohli chtít poohlédnout po levnějších reklamách. V tomto vyniká blockchain, kde inzerent platí až po opravdovém kliknutí na reklamu. Nedají se tak vytvářet podvodné stránky, vydělávající na falešných reklamách. Aby tedy Google na tomto trhu neztratil, měl by zvážit přechod na blockchain.

Mohlo by vás zajímat: Plošný zákaz reklam na kryptoměny – jak propagovat ICO?

Facebook – blokuje ostatní a buduje ten svůj

Facebook jsme mohli v poslední době často vídat v mnoha různých médiích. Buď se mluvilo o nadcházejících ICO nebo byl tématem diskuse zákaz kryptoreklam a únik dat. Dne 11. května se do světa dostala zpráva o nové kryptoměně přímo od Facebooku. Kdy se tak stane a jaké bude mít výhody nebylo zatím upřesněno. Víme však, že kryptoměna by měla být používána v rámci platformy.

Optimismus mnohých může ukončit limitovanost rychlosti blockcahinu. Síť Bitcoinu dokáže za minutu zpracovat cca 420 transakcí. Ethereum disponuje rychlostí 1200 transakcí za minutu. Avšak oproti tradiční síti, jako je VISA, jsou tato čísla opravdu malá. VISA totiž za minutu zvládne i více než 25.000 transakcí.

Podle serveru Zephoria se každou minutu na Facebooku přidá 510.000 komentářů, 293.000 statusů a 136.000 fotek, což jsou na dosavadní blockchainové poměry téměř nezvládnutelné hodnoty.

Tip redakce: Toto jsou důsledky zákazu kryptoreklam na Facebooku!

Závěr

Dvacáté první století představuje dobu digitální revoluce. V dotcom bublině, probíhající po roce 2000, viděly firmy budoucnost v internetu. Mnohé z nich se díky němu rozrostly do dnešních světových gigantů. Stejný případ by mohl představovat i blockchain. Ten se rozjíždí v posledních několika letech a tak se očekává, že velké firmy půjdou za něčím novým.

Klikni na hvězdičky pro hodnocení!

Průměrné hodnocení 0 / 5. Počet hlasujících 0

Buď první kdo článek ohodnotí

Přihlásit k odběru
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Zpětná vazba na text v článku
Zobrazit všechny komentáře
spot_img