Crypto nabízí pohodlné a bezpečnější platební metody
Podle zprávy je tato zvýšená otevřenost spotřebitelů vůči kryptoměnám řízena širším zájmem o pohodlnější a bezpečnější platební metody. Obchodníci naslouchají výzvě a snaží se využít tento nový trend poskytnutím základní infrastruktury pro podporu krypto platebních metod.
Výsledkem je, že kryptoměny již mají materiální dopad na obchodníky a trh celkově. Jen v prvním fiskálním čtvrtletí roku 2022 byly prostřednictvím karty Visa v kryptoměnách provedeny platby v hodnotě více než 2,5 miliardy dolarů.
Obchodníci, kteří přijali platby kryptoměnami, zaznamenali nový růst, přičemž 82 % uvedlo, že tyto možnosti jim umožnily rychle přilákat nové zákazníky a oslovit nové demografické skupiny.
Téměř 70 % dotázaných obchodníků se domnívá, že rychlost, s jakou lze provádět a vypořádat kryptoplatby, má potenciál změnit jejich obchodní modely. Více než 80 % obchodníků se stávajícími možnostmi krypto-plateb uvedlo, že vypořádání je snazší než používat fiat měny.
„Věříme, že se jedná o největší spotřebitelský průzkum svého druhu a výsledky ukazují jasný vývoj postojů ke kryptoměnám po celém světě. Jedná se o legitimní přechod z fáze raného přijetí do fáze, která je praktičtější, pragmatičtější a celkově pozitivnější.“
Řekl Jess Houlgrave, vedoucí strategie pro krypto na Checkout.com, a dodal, že:
„Tento přechod znamená, že existuje prudký nárůst poptávky po fintech společnostech, které mohou poskytovat snadno implementovatelná řešení a služby, které obchodníkům zprovozní možnosti kryptoplate b, a následně jim pomohou proces optimalizovat v průběhu času. Očekáváme, že tento trend bude v nadcházejícím roce jen sílit, protože spojujeme více služeb s Web3.“
Obchodníci chtějí stablecoiny v rozvaze
Podle zprávy se více než třetina účastníků, včetně finančních ředitelů a firemních pokladníků, stále více zajímá o držení stablecoinů ve svých rozvahách. Považují to za způsob, jak využít decentralizované finance pro správu pokladny.
Někteří jdou až tak daleko, že plánují platit prodejcům a zaměstnancům ve stablecoinech – především v reakci na poptávku těchto publik. Zhruba 51 % společností uvedlo, že alespoň někteří zaměstnanci projevili zájem o výplatu kryptoměn.
Obecněji řečeno, nové komunity tvůrců obsahu, hráčů a pracovníků na koncertech přijímají kryptoměny. 46 % online kreativců tvrdí, že jim jejich fanoušci a publikum poslali digitální měny na podporu jejich práce.
Dalším pravděpodobným scénářem, který zastává 65 % vedoucích pracovníků na úrovni C, je, že Web3 podstatně změní dynamiku B2C, protože ze spotřebitelů se stále více stávají producenti.
Závěr
Zpráva zkoumala 30 000 spotřebitelů a 3 000 obchodníků v 11 zemích, včetně USA, Velké Británie, několika západoevropských zemí, Spojených arabských emirátů, Saúdské Arábie, Hongkongu, Singapuru a Austrálie. Jedná se tak o komplexní průzkum s jasným závěrem – kryptoměny jsou v kurzu.
Máte-li jakýkoli dotaz týkající se kryptoměn, neváhejte se přidat do naší diskuzní skupiny na Facebooku. Nezapomeňte se také připojit na náš oficiální discord server KRYPTOMAGAZIN CZ.