5 nejčastějších zabijáků ICO – znáte je?

0
(0)

Mánie je definována jako expanzivní, nadnesená nálada, při níž člověk s nadšením dělá zbrklá a riskantní rozhodnutí, nehledí na osudné následky a ještě se u toho připitoměle usmívá. Čas od času taková mánie postihne i větší skupiny a další dobře naladění nešťastníci se chytají jako mravenci na rozlité limonádě. Loňský rok, rok ve znamení ICO, takovou mánii zažil a dnes se jasně ukazuje, že střízlivění z podobné jízdy bývá velmi bolestné. Údajně až 90 % všech projektů spuštěných na ICO končí v odpadkovém koši, nebo hůře, na jachtách v mezinárodních vodách, daleko od svých investorů. 
Jaké jsou důvody krachu většiny z nich?

Mohlo by vás také zajímat: Vše, co potřebujete vědět o budoucnosti ICO – Security Token Offering

Kde nic není, ani blockchain nebere

Na rozdíl od klasického crowfundingu, kde lidé investují do firem s jasným a často hotovým produktem, kterým pouze chybí kapitál na spuštění prodeje, dokončení technologie nebo výrobu, u ICO investoři nezřídka vkládají své peníze do frází, ideálů a revolučních myšlenek, jež se bohužel nezhmotňují jinde než v představivosti autorů. I přes všechen risk, je taková investice legitimní a snad můžeme říct, že i ušlechtilá, nicméně sázka na vzdušné, třebaže krásné zámky, bohužel nebývá příliš výnosná.

Celebrity

Každý zodpovědný investor dělá podrobný průzkum zvažovaných projektů. K tomu patří důvěrné proklepnutí projektového teamu a autoři jsou si těchto postupů dobře vědomi. Někteří z nich proto najímají známé osobnosti jako dočasné, krátkodobé poradce, jejichž tváří potom vyplakátují své webové stránky, aby jim propůjčili větší kredibilitu. To je trik, který velmi dobře funguje.

Samozřejmě existují i projekty se skutečným zapojením odborníků a známých osobností, a je tedy nutné podrobně zkoumat, do jaké míry skutečně aktivně spolupracují. Nízká a krátkodobá spolupráce může předpovídat neúspěch.

Lovci odměn

Vydělat si pár tisíc čerstvých tokenů překladem webových stránek a whitepaperu projektu je lákavý a legitimní způsob obživy. O něco problematičtější jsou signatures kampaně a facebooková, YT, a jiná, sociálně mediální propagace, která cílí na široké publikum a pro svou autenticitu (projekt propagují samotní uživatelé) je velmi úspěšnou reklamou. Zde opět platí, provádějte svůj vlastní podrobný výzkum a nenechte se zviklat doporučením vašeho oblíbeného youtubera.

Přečtěte si také: 5 youtuberů, které sleduje každý správný fanoušek kryptoměn

Cirkusový stan

Hurá marketing a cukrová vata zdarma. Akce pouze dnes! Neustálé promo-akce, klasické nátlakové metody s cílem vyvolávat ve vás FOMO efekt, lákavé bonusy a dárky, to vše je častým znamením brzy umírajícího nebo rovnou podvodného projektu.
Projekt s dlouhodobou vizí, poctivě odváděnou prací a dobrým produktem, si své zákazníky na trhu najde i bez pouťových atrakcí a podbízivé klauniády.

Napoleonský komplex

Spousta projektů začíná s poctivou myšlenou a upřímnou snahou vybudovat fungující aplikaci nebo společnost. Přílišné ambice a přecenění vlastních sil, nerozvážnost ve financování, ať už přefinancováním nebo podceněním cashflow, technologickou náročností nebo špatným odhadem času nutného k realizaci, jsou zabijákem obrovské spousty zprvu nadějných nápadů. Sledujte a opět podrobně zkoumejte roadmapu a ujistěte se, že stanovené cíle jsou za stávajících podmínek realistické.

Závěr

Že se řada dobrých nápadů nevydaří je víc než běžné. Při investování je kromě dobrého mapování terénu nutná i trocha štěstí. Svoje šance ale zvýšíte, když se vyhnete projektům, které jsou již od svého vzniku odsouzeni spíše k nezdaru. Snad vám tento článek pomůže takové projekty lépe rozpoznat.

Klikni na hvězdičky pro hodnocení!

Průměrné hodnocení 0 / 5. Počet hlasujících 0

Buď první kdo článek ohodnotí

Přihlásit k odběru
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Zpětná vazba na text v článku
Zobrazit všechny komentáře
spot_img