Kryptoměnová burza Binance ve své zprávě “Market Pulse” za 3. čtvrtletí potvrdila, že období letních měsíců bylo pro kryptoměny náročné. Podle zprávy se trh v mnoha odvětvích propadl, a to i přes vstup institucionálních hráčů, jako jsou Deutsche Bank, Sony a PayPal, který pomohl některé bolesti kompenzovat.
Binance označila kryptoměnový trh za náročný
Kapitalizace globálního trhu s kryptoměnami se mezičtvrtletně (QoQ) snížila o 8,6 %, přičemž hlavní roli hrála rétorika vyšších úrokových sazeb, o které lze předpokládat, že na delší dobu bude přetrvávat. Také získávání finančních prostředků a investic bylo nejnižší od 4. čtvrtletí 2020 a mezičtvrtletně pokleslo o 21,4 %, přičemž infrastruktura si vedla výrazně lépe než ostatní sektory.
Mírně poklesla také aktivita na blockchainech. Velkou výjimkou byl Near, který v porovnání s předchozím čtvrtletím zaznamenal nárůst o zhruba 120 %. Near také zaznamenal nárůst aktivních adres, který začal v srpnu. BNB Chain prudce klesl, zatímco Ethereum mírně vzrostlo a Solana mírně klesla.
Celková uzamčená hodnota kryptoměn (TVL) klesla v DeFi o 13,1 % navzdory přílivu reálných aktiv, zatímco ‘liquid staking’ zaznamenal 10,5% nárůst. Ethereum z pohledu aktivity na blockchainu vedlo s 55,1 % TVL, a to i přes 18,6% pokles. TVL společnosti Tron vzrostl v porovnání s předchozím čtvrtletím o 17,9 %. Tether se na stablecoinovém trhu podílel 67,2 %.
Prodej NFTéček pokračoval v poklesu. Září bylo nejhorším měsícem pro prodeje NFT od ledna 2021, kdy činily přibližně 300 milionů dolarů. Průměrná prodejní cena v tomto měsíci činila 38,17 dolarů, což je výrazný pokles oproti maximu 791,84 amerických dolarů v srpnu 2021. Celkově však transakce s NFT i přes prudký pokles v září vzrostly.
V prodeji NFT vedly herní tokeny, přestože byly také ztrátovými lídry s 44,9% mezičtvrtletním poklesem. Zajímavostí, které může dát trhu nový impuls bylo rozhodnutí společnosti Google povolit NFT hry ve svém obchodě. Sweat Economy a SuperWalk obsadily druhé, resp. třetí místo podle unikátních aktivních peněženek, což ukazuje na zvýšený zájem o hry typu move-to-earn.