Harold Bossé, viceprezident pro vývoj nových produktů a inovace ve společnosti MasterCard, uvedl, že startupy musí pracovat na nápadech, které dnes neexistují, a přimět podniky, aby využívaly nové technologie k řešení svých problémů.
Na rozdíl od současného útlumu na trhu s kryptoměnami je Harold Bossé ohledně dalších vyhlídek tohoto odvětví optimistický. Podle něj se masové přijetí digitálních aktiv a technologie blockchain (za určitých podmínek) blíží.
MasterCard: Digitální aktiva již používají miliony lidí
Bossé tyto myšlenky vyjádřil na živém webináři Powering Business with Blockchain, který 24. května uspořádala společnost Avalanche. Dalšími dvěma účastníky akce byli Pavel Matveev, generální ředitel a spoluzakladatel společnosti Wirex, a John Nahas, senior viceprezident pro rozvoj podnikání společnosti Ava Labs.
Podle výkonného ředitele společnosti MasterCard již miliony lidí po celém světě používají digitální aktiva ať již k placení nebo k převodům.
“Jsou to early a new adopters, ale posunuli jsme se k masovým trhům a to bude velmi důležitý aspekt pro finanční instituce, aby se do tohoto odvětví přesunuly”
Výzvy a potřeba zabezpečení
Existují ovšem výzvy, které brání tomu, aby se kryptoaktiva staly mainstreamem a aby na trh vstoupily korporace a velcí hráči, dodal výkonný ředitel společnosti MasterCard. Těmi mohou být nedostatečné porozumění ze strany vyššího managementu, obchodní důvody týkající se škálovatelnosti, nákladů a rychlosti či obavy z regulace. Bossé k tomu uvedl:
“Nikdo nebude používat digitální aktiva na blockchainech, pokud si nebude absolutně jistý, že tyto peníze jsou dobré peníze”
Současná vlna poklesu trhu, která je z velké části způsobena kolapsem tokenů LUNA a UST, poukazuje na větší potřebu zabezpečení. Uživatelům je podle viceprezidenta pak jedno, zda je centralizovaná, nebo jde o DeFi.
MasterCard: Startupy by měly myslet “out of box”
Důležitým kritériem pro nové startupy bude využití nových technologií k práci na nápadech, které dnes neexistují, a vytvoření byznysu kolem nich.
“Vzpomeňte si na nástup internetu; nikoho ani nenapadlo, že by Amazon mohl být konceptem. aby Amazon fungoval, potřebujete internet. Jsme ve stejné situaci: Jak transformovat životy lidí a jít do demografických skupin nebo skupin lidí, kteří ve skutečnosti nepřemýšlejí nejprve o blockchainu, ale přemýšlejí o svých obchodních problémech”
Další velmi významnou oblastí pro startupy je to, jak může kryptografický průmysl přimět podniky, aby přemýšlely a využívaly tyto nové technologie k řešení svých problémů a zpoplatnění svých služeb. Jde o slibování nad rámec běžných obchodních očekávání a budování komunity, která ovšem může být pro některé nepříjemnou zónou.
Závěr
Společnost Mastercard se snaží rozšiřovat svou infrastrukturu pro kryptografické platby, aby takové možnosti svým zákazníkům představila. Loni v říjnu tento gigant v oblasti platebních služeb oznámil, že umožní bankám ve své síti poskytovat bitcoinové služby. A v dubnu 2022 Raj Dhamodharan, globální ředitel pro kryptoměny a blockchain ve společnosti Mastercard, prohlásil, že digitální aktiva jsou “pravděpodobně nejvyzrálejším investičním” nástrojem.
Máte-li jakýkoli dotaz týkající se kryptoměn, neváhejte se přidat do naší diskuzní skupiny na Facebooku. Nezapomeňte se také připojit na náš oficiální discord server KRYPTOMAGAZIN CZ.