Kryptoměny spolu s blockchain technologií mohou pomoci zlepšit mnoho odvětví. Jedním z takových odvětví, ve kterém je využívání kryptoměn téměř nevyhnutelné, je on-line gaming a e-Sport. Právě propojení mezi měnami, již jsou přímo v hrách (in-game currencies), a kryptoměnami by pravděpodobně vyvolalo velkou popularitu, zejména mezi hráči.
Průzkum naznačil jednoznačný trend
Podle průzkumu, který byl proveden týmem stojícím za kryptoměnou WAX, téměř 75% gamerů touží po propojení in-game měn a kryptoměn. Z 1000 dotázaných, jenž se zúčastnili výzkumu, až 55% v minulosti využilo ať Bitcoin, Ethereum nebo jinou kryptoměnu. Propojení mezi kryptokomunitou a komunitou on-line hráčů je opravdu velké.
Zajímavostí dále je, že až 87% z gamerů nikdy nepoužilo kryptoměny na koupi in-game měny, avšak až 80% z dotazovaných by takovou možnost určitě využilo. Je tomu zejména proto, že hráči on-line her vidí v kryptoměnách jednoduchost při používání, relativní bezpečnost a rovněž se jim zamlouvají i malé transakční poplatky.
„Kryptoměny umí nabídnout ve světě e-Sportu a on-line her opravdu bezprostřední zlepšení. Většina hráčů totiž často potřebuje udělat malé transakce a to ideálně co nejrychleji. Proto výsledky tohoto průzkumu nemohou být jasnější. Gameři chtějí využívat kryptoměny.”
Tak zněla slova CEO WAX, Williama Quigleyho.
Pozitivum pro gamery = negativum pro vývojáře
To, že by se gamerům využití kryptoměn zamlouvalo je více než jasné. Jiný názor mohou mít ale vývojáři on-line her. Volatilita kryptotrhu by totiž mohla například způsobit, že token z jejich hry by utrpěl ztrátu na hodnotě jen kvůli poklesu kryptotrhu.
Dalším problémem je, že většina vývojářů chce, aby gameři své peníze utráceli za in-game měny, a ne je odtud vybírali. Pokud by se totiž na trhu s in-game měnami najednou objevila hodnotnější nebo více používaná měna, hráči by jednoduše vybrali peníze ze svých aktuálních in-game měn a pomocí kryptoměn je investovali jinde. To by vývojářům mohlo způsobovat vrásky na čele. Rovněž by je to mohlo i odrazovat od vytvoření vlastní in-game měny.
Závěr
Jak tomu již ve světě bývá, každé pro má i své proti. Při využívání kryptoměn v on-line hrách je obrovské množství pozitiv, zejména pro hráče. Na druhou stranu implementování kryptoměn do e-Sportů by mohlo způsobit problémy, zejména pro vývojáře daných her.
Přeloženo ze slovenského originálu, který napsal Marek Feder.