Kryptoměny krvácejí? V dlouhodobém měřítku je aktuální pád zanedbatelný

0
(0)
Kytka
Kytkahttps://kryptohodler.cz/
Člen týmu KM od začátku roku 2018. Zástupce hodlerské komunity, zakladatel webu KryptoHodler.cz. Autor se zaměřením na zajímavé novinky z kryptosvěta, propagátor finanční svobody a osobního rozvoje. Kytka je oddaný šiřitel "semínek" pozitivního přístupu k životu a snahy o změnu k lepšímu.

Poslední dobou možná až příliš často všichni řešíme, jaký kryptoměny zažívají brutální propad, krvavý rok, apokalypsu, paniku a podobně. V tomto článku se však na Bitcoin podíváme s trochu větším časovým odstupem, než je běžné. Pokusíme se vám nabídnout jiný pohled na trh Bitcoinu i ostatních kryptoměn a dokázat vám, že z dlouhodobého hlediska je propad takřka zanedbatelný.

Po přečtení tohoto článku vám doporučujeme: Kryptoměny díky decentralizaci napomáhají míru – mír je nejcennějším bohatstvím

Pád Bitcoinu

Pro zjednodušení se budeme soustředit na graf Bitcoinu. Na něm si nyní ukážeme onen letošní pád. Jak brzo sami uvidíte, může se sice zdát ze současného pohledu obrovský, ale skutečnost je jiná.

Bitcoin v letech 2017 – 2018

Na prvním grafu vidíte současný stav. Tento graf každý den vídáte na CMC, nebo na jiné stránce, kterou jste si pro tento účel vybrali. Je na něm vidět prakticky jedna dlouhá rovná čára, která vyústila v loňský hype a letošní downtrend. Při pohledu na tento graf poměrně snadno pohlednete iluzi, že se děje něco neobvyklého – loni šíleného, letos strašného.

Loňský růst BTC, přibližně z tisíce dolarů až na dvacet tisíc, na grafu nabírá přímo nebetyčných rozměrů. A následný pád? Tak ten je doslova brutální. Kdo by koupil Bitcoin na jeho peaku např. za 100 tisíc korun, dnes by hodnota jeho investice činila přibližně jen asi   20 % této částky, čili pouhých 20 tisíc Kč. To je vskutku mrzuté, ale dokud neprodáte, stále je naděje, že se trend otočí.

Nyní vám ukážeme, že nic není tak hrozné, jak se na první pohled zdá. Vidíte ten malý hrbolek v roce 2013? Podívejme se na něj nyní trochu detailněji.

Bitcoin v letech 2013 – 2015

Letošní pád kryptoměn se vám asi zdá hodně tvrdý. Jak však můžete vidět na následujícím grafu, není tak bezprecedentní, jak se zdá. Všimněte si, jak byl ten miniaturní hrbolek na aktuálním grafu BTC ve své době hrůzostrašný. Pokud jste tu byli v roce 2015, byl pro vás tehdejší dlouhodobý ubíjející pád Bitcoinu přinejmenším stejně hrozný, jako je pro nás všechny ten letošní. Tehdy si kryptonadšenci říkali úplně totéž, co můžeme všude slyšet dnes.

 

Média se z toho samozřejmě i tehdy snažila vytřískat, co se jen dalo. Mimoděk tak rostoucí paniku ještě víc vystupňovali. I tehdy na tom hodně lidí přišlo o peníze. Tito lidé se pak přidávali na stranu kritiků a šířili nedůvěru k Bitcoinu. Dodat lze jediné, kdo koupil byť na samotném peaku 2013 a počkal 4 roky, mohl prodat za dvacetinásobek. Kdybyste nakoupili Bitcoin na ATH v roce 2013 za 100 tisíc korun, mohli byste ho v roce 2017 prodat za 2 miliony Kč.

Graf Tetheru (USDT)

Než tento pozitivně laděný článek uzavřeme, pojďme se ještě podívat na jeden příklad, na kterém je vidět relativní zanedbatelnost dosavadního propadu v tomto roce 2018. Podívejme se na situaci z opačného konce. Místo na graf Bitcoinu oproti americkému dolaru se podívejme na graf USD oproti Bitcoinu.

Protože byl Tether poměrně stabilní, byť nedávno výrazně zaklopýtal, vystačíme si s grafem tohoto stablecoinu. USDT, který v minulosti dlouhodobě držel kurz velmi blízko 1:1 k dolaru, oproti Bitcoinu prudce klesal v dobách, kdy Bitcoin rostl. Když na BTC přišel downtrend, Tether rostl. Pokud by byl letošní pád skutečně tak dramatický, jak se zdá, mělo by to být na kurzu USDT znát. Podívejme se na to.

Jak vidíte, když se měny prohodí, letošní pád vůbec nevypadá děsivě. Vlatně je docela normální. V procentech je to sice vysoké číslo, ale toto vyjádření situace je relativní, protože se vždy počítá k určitému výchozímu stavu.

Závěr

Jak jsme si ukázali, dosavadní letošní pád je takřka zanedbatelný, jakmile se na věc podíváme s trochou odstupu. V roce 2015 byla situace velmi podobná, investoři prošli panikou a depresí. Mnoho z nich z trhu odešlo ve ztrátě a přidali se k projevům skepse a nenávisti k BTC. Kdo však tehdy neztratil naději a zachoval si pevnou vůli, mohl se za další dva roky radovat.

Kolik měsíců či let si budeme muset počkat tentokrát, není až tak důležité. Důležitější je neztratit důvěru v potenciál kryptoměn. Oproti ATH jsme dnes v 80% propadu, ale oproti low roku 2015 je Bitcoin přibližně 2000 % v plusu. Co tomu říkáte? Dejte nám vědět do komentářů.

 

Klikni na hvězdičky pro hodnocení!

Průměrné hodnocení 0 / 5. Počet hlasujících 0

Buď první kdo článek ohodnotí

Přihlásit k odběru
Upozornit na
guest
17 Komentáře
nejstarší
Nejnovější S nejvíce hlasy
Zpětná vazba na text v článku
Zobrazit všechny komentáře
Petr

Perfektní článek z nadhledu ale jen pár lidí si toto uvědomuje no a není se čemu divit lidé kteří obchodují denně a koukají na grafy co hodinu a po každém 10% propadu si ukousnou kus nechtu a jejich tepova frekvence vyskočí na maximum a začne ovlivňovat mozek sami sobě uvěří že přišli o peníze a navíc jejich ego to nedokáže zvládnout. Stále nakupují a prodavaji .Bohužel takoví lidé ani nikdy nemohou vydělat protože jak po propadech panikaři a prodávají tak i jejich plusové obchody neudrží a byť z malým ziskem prodávají. Navíc média psychiku ovlivní asi nejvíce .
Byl jsem stejný.

Lukáš

urcite sou mezi lidma, co stale nakupuji a prodavaji ti, co vydelavaji, to zas neblbni 🙂

Petr

Ano ale ten poměr.

Novak

Tyto srovnání jsou zcela zavádějící. Je rozdíl jestli odepíše tržní kap. 600 MLD USD a nebo jen třeba 10 MLD USD, i když ta menší částka byla procentuálně větší propad. Při větší kapitalizaci se takto velké propady měli stát minulosti. Bohužel se tohle nenaplnilo a extrémní propady jsou tu stále. Minimum lidí má již ke kryptu důvěru a pokud se stane zázrak a vystoupá to alespoň tam kde to bylo před měsícem, tak nás čeká další pád. Dnes už převážná část hodleru drží, aby dostali alespoň to co do toho investovali. No a zidaci a vexlaci, kteří umějí vycítit příležitost lehkého zbohatnutí, už mají dávno uzavřeno se ziskem. My si tu jen mužem nalhavat, že se to ještě někdy vrátí na vrchol. Nevrátí… Zapomeňte všichni na to.

Petr

Vrátí nevrátí to je věštění . Možná vystoupa ale jiný tiker.

Michal

Víceméně souhlasím, chudáci, co si nakoupili tulipánové cibulky na vrcholu tulipánové bubliny v Holandsku, čekají už skoro 400 let až cena překoná vrchol z roku 1636-1637.

Petr

Michálku, v mém akcií portfoliu byly NWR a KITD k tomu kompletně neschopný makléř který ze mě tahal pouze poplatky . Výsledek mínus 2mega . Znamená to snad že celý akciový trh stojí za prd? Ty teď víš že krypto je šít. Postavil jsem se zpět na nohy začal přemýšlet našel jsem si systém a spoustě věcí co zde ostatní píší se směju ale i učím . Nikomu bych v životě nedal žádné doporučení a ohledně toho proč říkám neprodávat když to neprodali nahoře jejich problém ,dole se neprodává.
Vím že vy Michale nikdy nemůžete jít pod nulu do mínusu vy jste prostě dobrý vy nakupujete nahoře prodáváte dole ale v mínusu nejste. My ostatní to tak nemáme bohužel. A Michalku co tak raději až budu v Práglu zajít na pivo než pořád chodit tady za mnou na chat.
A aby zase nedošlo ke komunikačními šumu jsem na dlouhovlasé blond ženy ale na pivo chodím raději s chlapama. Jinak sice brzy ale všem krásné svátky dnes postaveny poslední nákupy takže já tady až za půl roku.

Michal

Prvním 5 větám Vašeho příspěvku vůbec nerozumím. Spatlal jste tam sebe, Vašeho makléře, Vaši vlastní hloupost, mě a můj názor na kryptoměny, ale absolutně netuším, jakou tohle dohromady má souvislost. Co jako s tím mám já společnýho?

Jo pravidlo dole se neprodává je moc hezký, akorát ne vždycky funguje. Zkuste říct lidem, co si nakoupili bitcoin za 20 000 USD, že dole se neprodává nebo těm, co si v roce 2011 nakoupili zlato za 1800 USD. Už 7.5 roku ti, co si nakoupili zlato za 1800 USD a neprodali, čekají aby neprodali se ztrátou. Alespoň narozdíl od těch s bitcoinem, ti co vlastní to zlato fyzicky, ho můžou předat dalším generacím a nejsou závislí na nějaké komunitě vývojářů.

V červenci 2008 stál barel ropy Brent 146 USD, ten kdo si tu ropu fyzicky tehdy koupil, že ji prodá později, tak pokud se řídí tím Vaším, že dole se neprodává, tak už přes 10 let má někde uskladněnou ropu a čeká dle Vašeho moudra. Kdy myslíte, že se dočká?

Myslíte, že se svých peněz dočkají akcionáři NWR a KITD, kteří drželi až do bankrotu a přišli o celou investici?

Jak už jsem tu jednou psal někde jinde.
VYSEĎET SE DÁ LECCOS, ALE NE VŠECHNO!

Ty tulipánové cibulky z bubliny v Holandsku jsou nejlepší příklad, tam ti, co nakupovali na vrcholu, čekají už skoro 400 let a nemám pocit, že by se v tomto století mohli dočkat, aby platilo to Vaše otřepané, že dole se neprodává.

Před dvouma týdnama jste tu sebevědomě doporučoval, že ti, co už Bitcoin drží mají dokupovat aby si snížili nákupku a že ve středu to bude zpět na 6500 USD a nikdo si na to ani nevzpomene. Ale žádné doporučení jste nikomu nikdy nedal. Nepodezírám Vás z toho, že lžete, moc dobře vím, že máte problém s chápáním významu slov a logikou.

To, že Vy si posouváte ve svojí vlastní hlavě nulu někam jinam, než vlastně je, je jen Váš problém. Takže jste přišel o 2 miliony Kč, tak na začátku jste si stanovil, že 0=2 000 000 Kč + to co Vám zbylo po tom, co jste přišel o 2 000 000 Kč. Jenže nula je, když stav Vašeho účtu je nula a pod nulou je, když Vaší bance/brokerovi/lichvářovi dlužíte.

Nevím, proč mi tu cpete, že já nakupuju na vrcholu a prodávám dole a nejsem v mínusu. Já to totiž nedělám, samozřejmě nemám 100% úspěšnost a proto používám stoploss. Jedinnej způsob, jak se já můžu dostat do velké ztráty na jednom špatným rozhodnutí je, že by se zastavilo obchodování a kurz se posouval limitním pohybem, čímž by těžce přeskočil můj stoploss.

Na pivo s Váma nepůjdu, protože už více než 4 roky nežiju v ČR. Určitě tam kvůli Vám nepojedu. Vůbec netuším, kde jste přišel na to, že bychom se mohli potkat zrovna v Praze, já tu o Praze nikdy nic nepsal, ani jsem tam nikdy nebydlel/ nepracoval/nestudoval. Druhá věc je, proč se proboha semnou chcete scházet? Evidentně se neshodneme, tak se ještě chcete hádat naživo a s emocema? Nevím jak Vy, ale já nemám potřebu si takhle zbytečně znepříjemňovat život.

Smiřte se s tím, že o obchodování na burze vím více, než Vy.
Narozdíl od Vás a většiny ostatních, jsem já zkoumal historii vývoje kurzů komodit a akciových indexů desítky let zpět.
Nejspíše jsem taky chytřejší než Vy, protože takovou blbost, abych investoval do něčeho na základě doporučení nějakého makléře nebo kohokoliv jiného, jsem nikdy neudělal.

Petr

Vidíš Michálku ty ne jen že neumíš číst a rozumět tomu co říkám ty navíc neustále meleš a mícháš fakta TY SVÉ jako kuchař ve velkém hrnci .

Za prvé jsem řekl že USD dolar nemá žádnou hodnotu a je už dávno pod nulou protože na něm visí 3 trilionovy dluh. Vy jste tady zesmolil celou diskuzi o tom že neumím počítat a že si posouvám nulu kde chci . Vše je v minulém článku …

A teď vaše citace ….

„“Takže jste přišel o 2 miliony Kč, tak na začátku jste si stanovil, že 0=2 000 000 Kč + to co Vám zbylo po tom, co jste přišel o 2 000 000 Kč. Jenže nula je, když stav Vašeho účtu je nula a pod nulou je, když Vaší bance/brokerovi/lichvářovi dlužíte.“““““

Tomu nerozumím co je tedy pravda? Nějak jste se do toho zamíchal nebo se opět pletu .
……….

Za druhé.
Ten kdo nakoupil za 20k bitcoin je u mně….. Ten kdo nakoupil za 1840 au je u mně …. Ten kdo koupil ropu na 145usd je u mně……hloupý hejl .

A když už nakoupil někdo btc za 20k (460 tis kc) a teď koupí jen za polovinu své investice další 3 btc po 4k (240 tis kc) prosím jaká bude jeho nákupka ?

Hádám se tady nebo jsem to někde psal snad ať někdo čeká zpět na 20k?

Tady je příklad že ze všeho se dá vysedět pokud to není bankrot .
Kdyby byl bitcoin na 1 usd myslíte si že by ho nikdo nekoupil?
Ropa brent byla za 145 do roku byla na 26 usd teď je 90usd .
I kdybych koupil na 145 jeden podíl a 10 podílu na 26 jsem dnes na 90 v plusu se150%? ANO
Kdybych koupil aug na 1850 1 podíl a na 800usd 10 podílu jsem na 1160usd v plusu 18%? ANO

Vy jste si vybral nejvyšší nákupu a já nejnižší.

Ani to pivo jste nepochopil zkuste se odvazat musíte být ve velkém stresu.
Ať se vám daří s těmi vašimi počty…

Michal

Petr napsal: “Ropa brent byla za 145 do roku byla na 26 usd teď je 90usd .“

Vaše teď, kdy jste psal tento blábol bylo někdy během dne 3.prosince 2018.
Ropa Brent se naposledy za 90 USD obchodovala 10. října 2014.

Na zbytek toho Vašeho blábolu nebudu reagovat. A ani už s Vámi nikdy ztrácet svůj čas nebudu. Nemá to cenu.

Pišete tu převážně lži a nesmysly. O finančních trzích nevíte skoro vůbec nic.

Petr

Kámo ty se děláš takový tupý nebo fakt jsi?
Tobě by měli sebrat občanku za nesvepravnost.
To byl příklad spekulace . Žadné rovnice ktere jsem tady v kteremkoli komentáři dal byly vymyšlené spekulativni . Že by to tak opravdu někdo zrealizoval je vysoce nepravděpodobné. Trefit spodek nebo vrch je náhoda.
To byly orientačni ceny .
S tebou to jsou hloupé až trapné komentáře o ničem vypovídající. Za normálních okolností bych se tady veřejně s tebou ani nebavil ale vzhledem tomu že učím svého syna investovat se vším všudy procházet weby grafy komentáře chaty k tématům tak ty jsi zrovna příklad se kterým si tady hrajeme oba a ukazují mu jak někteří lidé mohou ze sebe udělat takové …….. to ještě veřejně a navíc tomu věří.
Ani jedinou věc jsi k žádnému článku tématu nepřidal svůj názor. Zasraváš tady komentaře plivajic na všechny kolem co komentují přispěvky .
Aniž bys jakkoli přispěl jakoukoli pozitivní nebo byť neužitečnou informací k tématu .
A navíc neeeee v roce 2014 ale letos 3 října byla na 86 usd za barel zaokrouhleno na 90 usd. Ani ty grafy neumíš číst.

Rob

Nemáte ani trochu pravdu a to z toho důvodu, že kryptoměnám a jejich potenciálu, směřujícím k budoucnosti ani trochu nerozumíte. Kryptoměny jsou především blockchain a vyjadřují poměrně přímo hodnotu této technologie. Představte si situaci, že budete například díky blockchainu znát každý detail o věci, kterou si pořídíte. Od těžby surovin přes zpracování po expedici. Vše v blockchainu, sledujícím výrobní procesy. A to je jen jedna z mnoha aplikací. Kapka v moři. Blockchain ale k tomu, aby běžel a někdo zajišťoval jeho chod, NUTNĚ potřebuje kryptoměny s kapitalizací a likviditou. Takže určitě dojde ke zhodnocení krypta. Problémem jsou lidé, kteří vidí kryptoměny a blockchain pouze jako zástupce peněz, což je velmi úzký a nepřesný pohled. Kryptoměny jsou součástí něčeho mnohem důležitějšího. A to důležité se jmenuje prostě blockchain. A protože se blockchain hodí a přitom bez kryptoměn prakticky nemůže existovat a navíc trh je díky dočasné skepsi a nepochopení technologie malý, dojde ke zhodnocení. Já si například z letošního propadu hlavu vůbec ani trochu nedělám a usmívám se. Mám totiž lehounce nastudováno, takže vím, co a jak. Stejně, jako jiní, kteří mají lehké povědomí. Letošní pokles mě vůbec netrápí. Natož abych připadal skepsi. Takže mluvte za sebe. Vlastně mě ten medvěd těší. Aspoň je dost času na studium a rozhodování. Rada na závěr: Pokud něčemu nerozumíte, tak do toho proboha necpěte své peníze.

Honza

Myslíte, že se do konce tohoto roku BTC propadne na nové letošní LOW, nebo k tomu dojde až v 2019?

Petr

Kdyby to kdokoli věděl vsadí na to celý svůj majetek a ještě si půjčí.

Michal

Konečně jste tady napsal smysluplnou větu, se kterou bezvýhradně souhlasím.

Petr

Vidíte už nám to klape….?

Lukáš

ono to časem ještě vystoupá nahoru, ale rozhodně si myslím, že to už nevyletí do takových výšin, ETH za 1000EUR už bude scifi, stejně jako BTC za 18000EUR nebo kolik to bylo…a bude to jen pro trpělivé, takové vzestupy šílené v krátkém čase už asi neuvidíme, třeba za 2-3 roky se ETH podívá k 300-400EUR…

Zeptej se AI na cokoliv

Chatuj si s AI

Ahoj! Jsem nový Kryptomagazín rádce! Co tě zajímá?
BitcoinLIVE
$--,---
--.--%
Market Cap$2.63T
Fear & Greed29Fear
Mírný strach. Investoři jsou opatrní.
Načítám...