Firma ConsenSys se spojila s LVMH a Microsoftem, aby vybudovala blockchainovou platformu. Ta má spotřebitelům umožnit ověřit pravost luxusního zboží, jak uvádí dnešní tisková zpráva.
Konsorcium tvrdí, že systém, známý pod jménem Aura, je navržen tak, aby „sloužil celému průmyslu s luxusním zbožím ke sledování výrobků“.
Značky ze skupiny LVMH včetně takových jako Louis Vuitton a Christian Dior jsou již do projektu zapojeny – momentálně probíhá vyjednávání o rozšíření Aury na další highendové značky v rámci skupiny.
Sledování od výroby až po bazarové kusy
„AURA umožňuje spotřebitelům nahlédnout do historie výrobků a poskytne důkazy o pravosti zboží – od surovin přes prodejny až po použité výrobky.“
Aura má detailní informace o každém produktu uloženém ve sdílené knize (blockchainu). Zákazníci pak mohou použít oficiální aplikaci k získání certifikátu, který obsahuje podrobnosti o pravosti.
Aura funguje na blockchainu Etherea
Podle skupiny Aura, která je založena na blockhainu Etherea a využívá Microsoft Azure, bude systém také nabízet etické a environmentální informace, pokyny pro péči o produkty a informace o záručních službách.
Tým, který za Aurou stojí, doufá, že ho nakonec využijí i konkurenční luxusní značky, což by prospělo zákazníkům i samotným firmám.
Ken Timsit, výkonný ředitel společnosti ConsenSys Solutions, dodal:
„AURA je průlomovou inovací pro luxusní průmysl. ConsenSys je hrdý na to, že může přispět a spolupracovat s LVMH na iniciativě, která bude sloužit celému luxusnímu průmyslu.“
Závěr
Luxusní značky se stále více obracejí na blockchain, aby potvrdily pravost svých výrobků. Je tedy jen otázkou času, kdy si budete moci pouhým vyfocením QR kódu ověřit, zda se opravdu jedná o originál. Z dovolené si tak již neodvezete kabelku Louis Vuitton, která stojí 2 tisíce eur a za rok se vám rozpadne, protože jste naletěli. Myslíte, že bude existovat způsob, jak takovéto ověření obejít? Sdělte nám svůj názor v komentáři.
Co číst dále?
[PŘEHLED TRHU] Narazil Bitcoin na strop? – Ethereum si připsalo 40 % – Litecoin útočí na 100 $
Zdroj:
cointelegraph.com
Je třeba si na rovinu říci že některý lidi si kupují padělky Louis Vuitton a Christian Dior atd..za super peníze i přesto že ví že jsou to padělky, důvod proč tak činí se dá lidsky pochopit chtějí totiž udělat dojem za normální peníze, a ne za předražený výrobek, totiž to proč se takové značky prodávají za přemrštěný peníz je ten, že ty bohatý se chtějí odlišit od těch takzvaně chudých tím že mají něco co si my normální nekoupíme, a nebo podle nich si to nemůžeme dovolit. a to je přesně ten důvod jak nám ukázat že já jsem někdo a ty si něco míň
představte si že jde nějaká bohatá rašple která má boty za 50 tisíc, kabelku za 80 tisíc a učes za 10 tisíc a to vše má zn Vuiton
A naproti jde sice chudá ale krásná holka která má falešnou Kabeku Vuiton za 500,- Kč, boty za 3 jku a učes svůj vlastní nebo od kamarádky zadarmo
No a za kým myslíte že se každý mlsný kocour ohlídne?
Je to tak trochu psychologická válka proti nám, chtéjí nás donutit ke konzumnímu způsobu života a k k tomu aby jsme se kastovali do různých tříd ve společnosti a stáli tak podprahově proti sobě.
¨
My v evropě jsme na tom ještě relativně dobře, ale v kolébce demokracie v uvozovkách tedy v USA jsou lidi totálně značkami zboží úplně zpitomělí
no problém je širší nic méně bystrý čtenář pochopí co tím básník chtěl říci…