Airdrop – základní informace o fenoménu dnešní doby

2
airdrop

Obliba tzv. „airdropů“ v poslední době strmě stoupá, a to nejen na straně účastníků, ale i na straně různých kryptoměnových projektů. Podíváme se, o co se vlastně jedná.

Co je to vlastně airdrop?

Je to jedna z možností, jak může teprve vznikající nebo již fungující projekt o sobě dát vědět a získat tak nové investory a podporovatele.

Firma, která se chce dnes se svým projektem prosadit, potřebuje publicitu. Z toho pramení velké množství zájemců, kteří si její mince zakoupí a její „slávu“ šíří dál. Jednou z možností jak to udělat, je tzv. „airdrop“. Účastníci dostanou po skončení ICO za svou účast a případné šíření informací o projektu na svoji peněženku mince konkrétní firmy v předem definovaném množství a hodnotě. Ty si mohou následně na burze vyměnit za fiat, nebo si je nechají a počkají, až stoupnou na hodnotě a až pak je prodají.

Zprávy z oblasti nových ICO potvrzují, že kvalitně postavený airdrop plně nahradí drahou reklamní kampaň a dost často ji i předčí.

Základní druhy airdropů

1/ Klasický airdrop – nejpoužívanější způsob. Kampaň je vedena prostřednictvím sociálních  médií.

2/ Krypto airdrop – pro držitele hlavně BTC a ETH, ale i dalších coinů jako LTC, NEO, XMR. Základní podmínka je mít mince v peněžence k oznámenému datu.

3/ Hard fork – rozdělení Blockchainu na další větev. Získáte k původním mincím i nové, většinou ve stejné nominální hodnotě.

Úspěšnost a rizika Airdropů

Úspěšnost airdropů

Úspěšnost airdropů se většinou neuvádí, ale je možné toto číslo velmi nahrubo odvodit od úspěšnosti ICO. Statistiky ovšem uvádějí rozdílná čísla, která se pohybují od 5 % do cca 55 %. 

Rizika jsou pak následující:

Účastník: vkládá svůj čas a energii do seznámení se s projektem, komunikuje s firmou a s komunitou. Když projekt úspěšně projde procesem ICO, dostane svou odměnu. Ve výsledku za cca 2 – 5 měsíců má své penízky v „kapse“. Pokud byl projekt neúspěšný nebo podvodný, jako nováček se něco naučí, ale ve výsledku o nic zásadního nepřijde.

Firma: pokud pomineme možnost, že jde o podvodný projekt, kdy je ICO vyhlášeno jen „na oko“ a s vybranými prostředky někdo dříve či později  „zmizí“, tak je to podobné riziko jako u účastníka. Zásadní rozdíl je v tom, že firma přeci jen musí určitou část peněz zainvestovat. Je to z toho důvodu, aby celý projekt nastartovala a mohla dát o sobě vědět formou airdropu.

Shrnutí

Airdrop je určitě jedna z cest, jak se bez velkých rizik a s minimálními znalostmi může prakticky kdokoliv zúčastnit i zcela zásadního dění v oblasti kryptosvěta. Při dodržení základního pravidla – nikdy neposkytovat své soukromé (privátní) klíče – lze říci, že za relativně malé úsilí je slušná odměna.

O tom, jak poznat podvodné ICO, a jak se chránit před podvody, si můžete přečíst v našich dalších článcích.

Pokud vás téma zaujalo, rádi pro vás připravíme pokračování. Pište, vyjadřujte své názory, reagujte sem nebo do naší diskuzní skupiny na Facebooku.

Článek nám zaslal zájemce o pozici externího redaktora, Miloš Soukup. 

Naše nejnovější video:

Komentujte

2 Komentáře zapnuto "Airdrop – základní informace o fenoménu dnešní doby"

avatar
  Subscribe  
nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
vojta
Host

nerozumim vubec tehle definici airdropu, jak tu mate popsanou, nechapu vubec jak to myslite, cotoje jak to probiha? chapu co je to ICO a jake sou moznosti odmeny prave z toho, ale jak je to u airdropu u coinu ktere uz nejaky cas existuji?? Napr SYS? jak tady probiha airdrop? co to je? A jak se da definovat?? to se mi zda ze v clanku uplne chyby jako by byl napsany jen z poloviny.