18.11.20 Technická analýza BTC/USD – Bitcoin prorazil další rezistenci, prostor k 20K volný?

4.8
(13)
Ing. Jaroslav Jarolím
Ing. Jaroslav Jarolím
Šéfredaktor, vystudovaný ekonom, který našel zálibu v teoretické a investiční ekonomii. Zabývám se i technickou a fundamentální analýzou. Na webu mám na starost hlavně tvorbu analýz, vzdělávacího obsahu, zadávání úkolů a novinek. Téměř vše, co na Kryptomagazinu vyjde, mi projde pod rukama. Především se snažím, abychom čtenáře v klíčových investičních okruzích vzdělávali.

Máme dva dny od předešlé analýzy na Bitcoin (BTC), kde jsme si ukázali, že tehdejší struktura trhu vypadala jako jedna z variant Wyckoffova distribučního schématu. Schéma se ovšem zneplatnilo ve chvíli, kdy došlo k průrazu kurzu z rising wedge. Mně se tím potvrdila jedna věc a to jest, že trh má nyní pod kontrolou nějaká inteligentní entita – nejpravděpodobněji velká skupina institucí.

Velcí hráči jdou „proti“ proudu

Vypozorováno ze sociálních sítí

Tohle nemá na svědomí retail, protože ten se chová především emočně, jak je názorně ukázáno na screenu. Ty čerstvé cenové pohyby nejsou totiž nijak chaotické, ale nedávají logiku v kontextu toho, že jsou všechny časové rámce extrémně přepálené. Na denním RSI se dokonce povedlo zlomit dvojnásobnou medvědí divergenci v rámci překoupené oblasti.

Že na trhu operují velcí hráči je sice standard, ale málokdy jdou proti několika divergencím na vysokém časovém rámci. Je to jak plavat proti proudu. Rád bych se však vrátil k tomu obrázku – podobné texty nyní člověk vídá v nemalé míře na „československých“ i zahraničních skupinách. Zase si všichni ukazují svá krypto portfolia a „radí si“, co tam ještě zahrnout.

Tip: Ceny kryptoměn můžete sledovat i na našem webu. Kromě cen tam najdete i jiné užitečné nástroje pro obchodování a těžbu. 

I kdybychom úplně vynechali technickou analýzu, tak tohle extrémní FOMO jsem pozoroval naposledy začátkem roku 2018 a mělo by každého trknout, že jsme blízko finále (alespoň krátkodobě). Už dokonce i ti největší moonboys kalkulují s korekcí. Jinak trh ani fungovat nemůže – bez korekce absentuje i možnost vstupu do trhu novým investorům, čímž se poptávka o to rychleji vyčerpá.

Aktuální situace na 3D TF BTC/USD

Začneme s třídenním časovým rámcem, kde vidíme průraz S/R levelu 17 163 USD. Průraz řečené úrovně byl rychlý a strašně snadný, z čehož mě mrazí. Znova opakuji, že ta parabola může lusknutím prstů zkolabovat stejně tak rychle, jako se vytvořila. V podstatě nyní záleží na té inteligentní entitě, která trh zcela ovládá. Pokud se rozhodnou, že to pustí, tak to může padnout jako kámen.

První level na cestě dolů, kde lze počítat s větší poptávkou, je až cca 12 000 USD. Což by z aktuální ceny znamenal pokles o cca 35 % – naprosto normální drop v rámci hlubší korekce v býčím cyklu. Leč podle Volume profile je value area high u cca 10 000 USD. Je tu tudíž možnost, že dojde k retestu i těch 10 000 USD, protože kurz inklinuje k navrácení ceny k oblasti hodnoty (value area).

Nicméně z aktuální ceny by pokles až po 10 000 USD znamenal propad o cca 46 %, což už je dost. I to je samozřejmě reálné, ale osobně bych se přikláněl k tomu, že těch 12 000 USD se povede ubránit, jestli sem kurz vyklesá. Taktéž je potřeba otestovat 20týdenní klouzavý průměr, který během předešlého bull runu fungoval jako spolehlivý support.

Co se týče nejbližších rezistencí, tak krom ročním pivotu R2 toho už moc nezbývá. Trh může ještě all time high respektovat jako cenový odpor, ale to je vše. Docela neuvěřitelný, že se Bitcoin tak rychle posunul vpřed. Největší aktuální otázkou však je, které levely budou hrát roli spolehlivého supportu.

Indikátory

Hodnoty RSI už dosáhly 90 bodů – když byl trh kolem tohoto čísla, tak téměř vždy následoval dump. V roce 2013 se podařilo hned dvakrát atakovat 99 bodů, ale v této době byl trh v dost odlišném stavu. Na MACD už trh atakuje letní čísla z předcházejícího roku. Třeba uvidíme double top na křivkách indikátoru.

Aktuální situace na 1D TF BTC/USD

Na denním časovém rámci člověk podrobněji vidí celé to rally, které trvá už téměř šest týdnů. Sklon trendu je příliš strmý a proto s velkou pravděpodobností bude mít korekce stejně strmý pokles. Těch 12 000 USD se můžeme dočkat i během týdne a pak dalších několik týdnů může trvat, než se cena vrátí zpátky.

Indikátory

Hrozně mě překvapilo, když zlomili dvojnásobnou divergenci na RSI. V tuto chvíli mi bylo jasné, že trh má někdo silný pod naprostou kontrolou. Málokdy je člověk svědkem, že dvojnásobná medvědí divergence je zneplatněna zrovna za současných podmínek. Dvojnásobná divergence je už pouze na histogramu MACD, ale bez bearish crossu signál nemá váhu.

Aktuální situace na 4H TF BTC/USD

V noci došlo k rychlému dumpu, který během rána nakupující z podstatné části hned stáhli. Vidíte ten dlouhý knot dolů? Tohle se klidně může stát v mnohem větší míře. Jsme v cenových relacích, kde ta likvidita chybí a pokud se kdokoliv rozhodne víc prodat, tak představený price action není ničím mimořádným.

Na druhou stranu víme, že S/R Level 17 169 USD nakupující bránili, takže víme, že s úrovní asi lze kalkulovat jako s potenciální podporou. Nicméně to bylo příliš rychlé – když bychom chtěli mít jistotu, tak je nutná konsolidace. Co se ještě týče toho distribučního schématu, tak to se zneplatnilo průrazem horní stěny zakresleného klínu.

Závěr

Já tohle osobně považuji za past na retail, která do té paraboly chce bezhlavě skákat. Zase zkrátka bohatí vydrbou s těmi chudými, jak je v historii zvykem. Bohužel si retailoví investoři za to mohou z podstatné části sami – emoce totiž nemají mít rozhodující vliv při investování.

Vážně těžko říct, kde se nyní zastavíme. Trh je strašlivě vyhajpovaný a jednotlivé sell signály jsou vyložené lámány jako sirky. Dokud instituce nebudou chtít cenu pustit, tak ji budou nahoře držet. Nic jim v tom nebrání, když nejsou žádní prodejci, což by se však mohlo změnit u 20 000 USD.

Ke konci roku 2017 se spousta investorů chytila do pasti a pak byla tak naštvaná, že i teď je nemusí nějaký bull run zajímat a na break even se svých bitcoinů raději zbaví. Pokud ovšem dávno neprodali se ztrátou.

POZOR: Žádné údaje v článku nejsou investiční radou. Před jakýmkoliv investováním proveďte vlastní research a analýzu, vždy obchodujete jen na své vlastní riziko. Tým kryptomagazin.cz důrazně doporučuje individuální zvážení rizik!

Klikni na hvězdičky pro hodnocení!

Průměrné hodnocení 4.8 / 5. Počet hlasujících 13

Buď první kdo článek ohodnotí

Přihlásit k odběru
Upozornit na
guest
71 Komentáře
nejstarší
Nejnovější S nejvíce hlasy
Zpětná vazba na text v článku
Zobrazit všechny komentáře
Spaik

nejak mi unika souvislost tesly a buffeta s btc …co tim myslis?

ppetr1

technologie versus drzet a nepustit 🙂
vyhoda btc je ta ze ma limitni mnozstvi – nevyhoda akcii je jejich mozne redeni i kdyz tesla akcie stepila v pomeru tusim 1:4 – to neni redeni akcii a znehodnocovani akcie.
jiste kazdy zaznamenal ze musk vyslal svoji lod se 4 lidmi na ISS (platila NASA).jiste rovnez kazdy zaznamenal ze je to nejhodnotnejsi automobilka sveta – toto ale nechapu.
kdyz si dam nektere veci do souvislosti s BTC tak je jasne ze k poklesu rozhodne nedojde.
vetsi obavy mam z ciny – vypocetni vykon!!!!!!!toto bohuzel malokoho zajima a je to ta nejvetsi hrozba pro btc.staci jen sledovat jejich digitalni menu.

Spaik

3D TF vypada proste desive to je fakt… osobne se priklanim k tomu ze se nyni utvori double top , tzn definitivne se priblizime do cenovych hladin 18,5- 19,8 a pote bude otazka jak moc klesnem… korekce prijit musi…vylozene se za ni modlim a presne jak zminujes, je nutna pro vstup dlasich investoru… ale pokud by mela jit na 10K , tak to by pro me bylo velke zklamani a mohlo by to na btc opet hazet negativni svetlo a clany ve smyslu „bublina opet praskla“ atd. .. Rad bych videl retest max tech 12…vidim ale sanci i na udrzeni se v hladine 14-15K …. uprimne ale cim drive tim lepe, tenhle hype proste neni zdravy..
na druhou stranu pro vyrazny dump bude potreba velka davka likvidity…Musi to nekdo za ty prachy od tech prodavajicich kupovat…ted je otazka jak silna bude..

Poslední editace 4 let před přes Spaik
ppetr1

korekce zadna neprijde a pokud ano tak maximalne 10-15% – coz je naprosto bezne i u akcii (v breznu zcela bezne 30-50% – kdo nakupoval ten si ted musi mlaskat).podivejte se treba na wirecard – to byl masakr – v pripade btc by se toto mohlo stat jen v pripade vypocetniho vykonu (cina by ovladla BTC).wirecard – selhani lidskeho faktoru a chamtivost jednotlivce – nikoli instituce.dost podstatny rozdil.
na druhou stranu pro vyrazny dump bude potreba velka davka likvidity… zrejme mate na mysli nekoho kdo bude velky objem prodavat – to se uz bohuzel nestane.velryby nejsou hloupy a to jsou uz v naproste vetsine institucialni investori – nikoli retail !!!!!!kdo z retailu nakoupil alespon 1btc a drzi ,ten muze byt v naprostem klidu a nemusi se spolehat na duchod od statu 🙂 i kdyby btc nakoupil na vrcholu.bohuzel minimum lidi ma pevne nervy a nejde s davem.lepsi je jit proti davu kdyz znate fundamenty.
btc je ovsem jine specifikum.

faktem je ze by k nejake korekci mohlo dojit na 20k – osobne si to ale nemyslim.

ryban.mark

pozri sa BTC mozu zostrelit z 21-22K na 14-16K… vysplechnu s tymi co 3 roky cakali na 20K… a vysplechnu s tymi co uz vidia BTC za 25 az 500K…

Ja osobne by som to zrazil z 21,2-21,8K na 14-16K…
A tam to potom staci uz len dostat nad 17-18K…

Vsetko zalezi podla desiatky faktorov…
nemam data kolko statisice novych invetorov vstupuju na trh… objemy rastu… ale bez korekcie… fear a gread este moze ist limitne na 94-96 bodov..
ale k 97-99 to nevidim… take fomo tu nebude…

Tych 12K je sice chrumkavych… ale stale je tu interval 9,5 az 17,4K….
A ak dokazu cenu vyhnat nad 23-24K.. k 12k to urcite nepoleti….

Vytlacit cenu BTC k 21-25K… a potom to tlacit k 10K je soma*ina…
znemoznime si tym rast BTC na 40-70K…

Este je tu moznost… ze pride k tvrdej korekcii okolo 19,5K.. az k 14-16K… na akumulaciu a spatny vystrel… ale je to rizikove… istejsie by bolo z 21K to zrazit aspon o 5k dolu…
Tych cirka 25% korekcia by bola rozumny kompromis.. ale uvidime..

ale tych alternativnych scenarov je nespocet…

Poslední editace 4 let před přes ryban.mark
ppetr1

korekce neprijde – rozhodne ne 25% – jsem ochoten pripustit 10-15% stejne jako na burze – btc neni wirecard.

Fantom

Uvidíme – viz můj příspěvek níže. Právě nyní nastupují weak hands a ti způsobí velký propad. Velcí hráči už nakoupeno mají. Scénář jako 2017 – nejpozději v únoru 2021 flash crash.

ppetr1

pral bych vam to – to mi verte.

ppetr1

uvaha dobra – to musim uznat.
spis se priklanim k tomu ze centralni banky sveta zacinaji preskupovat sva portfolia.pokud by to byla pravda tak tohle je jen slaby odvar toho co muze nasledovat.
jeste pred vice nez 10 lety centralni banky nesmeli nakupovat akcie do svych portfolii a kde jsme dnes 🙂
i vestec z oklahomy se v technologiich spletl.pouze 2 lidi z
BERKSHIRE HATHAWAY INC.mohou uzavirat obchody na 1mld nezavisle na vestci.nemyslim si ale ze by se do toho hrnuly – verim ovsem tomu ze uz to po ocku zacinaji sledovat :-)jim vlak nikdy neujede i kdyz by byl drahy nakup.dokazi si to spocitat.
otazkou spise je, jestli bude co nakupovat – kdyz je na trhu pouze 15 mio btc :-(( a do konce pristiho roku jich znacne ubyde.kazdy bude drzet a nikdo nebude prodavat.
vyhoda btc je ta ,ze s nim muze clovek platit po celem svete 🙂 a btc bankomaty jsou pomalu v kazde zemi.

Leoš

Hej kámo, ty jsi dobrý troll.
Miliarda příspěvků na Kmagazinu a obsah nulový.
Tvé názory jsou na úrovni šestiletého dítěte a o povědomí funkčnosti trhů se ti může leda tak zdát. Bohužel s těmito rychlými fomo efekty vždycky vyleze hodně plebsu z toho bordelu, kteří si myslí, že najednou kryptoměnám rozumí.

ppetr1

a co jste rekl vy?z oblasti btc?
zkuste se nad sebou zamyslet.
vas kamos rozhodne nejsem – ty mam jen v blizkem okoli a rodiny.
pokud cekate ze btc klesne ci padne – to necham na vasem usudku.
je mi ale zcela jasny ze financim rozhodne nerozumite – jinak by jste takovy blabol nenapsal.
proste Leoš 🙂
a o povědomí funkčnosti trhů se ti může leda tak zdát. – zcela jiste nam vysvetlite jak trhy funguji?? kde nic tu nic od leose :-((

ppetr1

leosi zkuste si to aspon 10x precist :-))) – pochybuji,ze by jste to pochopil :-))
https://www.investicniweb.cz/krok-k-uspesnemu-investovani-radeji-tolik-nevedet/

vite co hybe svetem ekonomiky?? nevite – tak jak vam to prozradim – INFORMACE a nikoli TA!! ta hybe s intradenimi obchody.
jenze tomu by jste musel alepson trosku rozumet.

ryban.mark

Vidim, ze to tu zdivocelo, takze len v kratkosti, lebo rozpisovat to obsiahle pre ludi s IQ mensim ako (165 az 125) co sa nevenovali matematike, ekonomike a trochu aj fyzike a informatike je strata casu.

Takze, tvrdim to uz od 8.2020 co som sem vstupil.

Pre BTC su dolezite tieto hranice.

Prekonanie 10,4K..
Prekonanie 12,3K.. mozeme si skrtnut…
Prekonanie 14,0K… mozeme si skrtnut…
prekonanie 17,3K… mozeme si skrtnut…

Prekonanie 21,3K…
Prekonanie 24K…. dohladnu dobu niekolkych tyzdnov malo pravdepodobne…
Prekonanie 28K…
prekonanie 32K…
a cez 37K… uz mozno do roku 2024 ani nepojdeme…

A to je v rychlosti vsetko… maturujte ak chcete…
Ak ste nevideli
10,4… 12,3K… 14,0K a 17,3K…

Tie vase fantasmagorie, ze BTC pojde na 50 az 500K do halvingu 2024 co len cista bludarina vazeny…

BTC moze ist maximalne do 40-70K.. ale len, ak tu bude fomo…
100K uz do roku 2024 nedosiahneme… davam tomu teda 1,5-6%… tych 6 len preto, ze som optimista. :-)))

Kapitalizacia BTC nemoze ist na 750- 1350 MLD len tak svyhnutim carovneho prutika..
Pre BTC je dolezite dosiahnut kapitalizaciu 400-600 MLD…

ale co ja sa tu budem rozpisovat… BTC bez tvrdej korekcie 30K neprekona…
Retail Vam serie na BTC momentalne…

A nemyslite si ze BTC budu blazni kovat ako divi medzi 20-40K lebo ocakavaju rast na 100K.. to nikdo seriozne Vam teda tvrdit nemoze.. ale verte si aj na UFONOV…

Kazdy druhy clovek je konspirator, vratane retailu z kryptomien.. a dalsia stvrtina je silno veriaca.. lol..

Poslední editace 4 let před přes ryban.mark
ppetr1

jsem optimista a zajimaji me zpravy nikoli FOMO – do konce roku 2024 je muj odhad okolo 500k +-100k.
rovnez me nezajima zadne DEFI – nesmysl.
co nastane po halvingu 2024 samozrejme nedokazi odhadnout – pokud by jste mi poskytl zpravy do roku 24 tak by se z toho dalo vychazet.tedy pokud jste toho schopen i se svetovou politikou.ta je totiz hybatelem financi – bohuzel si toho jeste malo retailu za poslednich 10 let vsimlo !!!!!

ryban.mark

400 az 600K za BTC do roku 2024… bol som velky optimista, ked som tvrdil, ze 50% ludi su vysinuti bla*ni a konspiratori… mozno je to o dost vyssie cislo.

500K by sme mali najskor dosiahnut medzi rokmi 2036-2044….

A 500K nie je dolezite… dolezitych bude 1000K… kedy kapitalizacia bude k 20 000 000 000 0000 USD… naschval som tam dal 13 nul… lebo Vam nedopina…
Ale to je nepravdepodobne…
To by BTC mal kupyschopnost vyssiu ako cela Velka Britania… a to do roku 2040-2050 je zatial nepravdepodobne…

lebo to by do BTC museli prist ludia s majetkami 1-250 mld. USD a bola by to valna vacsina z tych, co su dnes na burze…

Poslední editace 4 let před přes ryban.mark
ppetr1

odpovim trosku z historie.
drive kraloval gulden,potom libra a pak dolar.kde budou tyto meny za 10 let??
500k do konce roku 2024 (halvingu ci nasledne po nem) vidim zcela realne a to jsem hodne pri zdi.
dulezity uz bude jen 100k – to pak bude mela 🙂 – malokdo bude vlastnit 1btc – vetsinu budou vlastnit institucialni investori.nejsou hloupy a vedi proc to delaji – ja alespon tusim.mohu se ale mylit – clovek neni neomylnej.mam jen selsky rozum a zpravy ktere sleduji denne cca 4-6 hodin – da to zabrat.

obrovska vyhoda BTC je jeho delitelnost a kdyz slysim nazory jak si nekdo pujde za btc koupit rohlik,tak se tomu musim jen smat – proste tydytka co nevi co rikaji :-).

To by BTC mal kupyschopnost vyssiu ako cela Velka Britania… a to do roku 2040-2050 je zatial nepravdepodobne… – pravdepodobnost bude do 10 let.

kdo kupuje zlato ? – jen takova filozoficka otazka 🙂 zcela jiste na ni budete znat odpoved.

ryban.mark

Ale zlato tu je vyse 2000 rokov.. dolar je tu stovky rokov, libra je tu kolko?…
BTC ti neurobi za 14 rokov to co inym trvalo stovky a zlato dokonca tisice rokov….

BTC momentalne nic neriesi… az ked dokazu urobit to, ze zacnu ho ponukat bezne obchody a popracuju a prekopaju uplne celu siet…
aby nedoslo k zahlteniu….
ak by BTC mal ist k stovkam tisic USD.. musia vyrisit pretazenost siete…
Dneska pri mizernych poplatkoch trva kym tie prejde transakcia aj 10 patnast dni…
budu musiet urobit to, ze to nebude trvat tolko dni, ale tolko sekund…
coby znamenalo z 1000 000 sekund to zrazit len na 10…

ppetr1

ano, zlato tu je a bude vzdy je jen otazkou casu jestli jej lidi prijmou k uchovani hodnoty kdyz nese jen inflaci! tedy zatim – zlata ve vesmirou jsou mraky – to by mel vedet kazdy kdo se zabyva otazkou investic a dlouhodobosti svych investic.
BTC uz se nebude platit tak jako bylo doposud a rad bych se mylil.k tomu je urcen LTC – a neni problem prevect btc na LTC s minimalnimi poplatky a platit s nim rovnez vsude na svete – ty dve meny se krasne doplnuji 🙂

ryban.mark

pri pretazenosti BTC, LTC neriesi absolutne nic…
To by cena LTC musela ist tam kde je dnes cena BTC a poplatky by vzrastli na stovky dolar…
Ty si naozajstny blazon…

ppetr1

teprve cas ukaze :-)) kdo je blazen.

Filczek

Ok, takže BTC zvládnul za 10 let max. 20k dolarů a teď má jako udělat za 4 roky dalších 480k a to je ještě podle vás mírnej odhad… Pardon, ale já v tom nevidim ani nejmenší náznak selského rozumu, to je už demagogie… Celej rok všude čtu, jak BTC do konce roku 2020 rozhodně udělá 100k. Typicky zakončené, že „odhad je zcela reálný“ A kde jsme? Měsíc a půl do konce roku a my teprve dotahujem ATH z 2017 a už teď začíná panovat nálada, že se to neudrží. Jako cením optimismus a růžový brýle. Sám nejsem trader a nedělám si analýzy, ale tohle je prostě overkill… Prostě vlhkej sen pure BTC maximalismu.

peter123

Nechápem ako môžete predikovať cenu BTC veď predsa nikto nemôže tušit kam tá cena pôjde.Whales už dlhú dobu akumulujú kapitál a keď už budu mať pocit že majú dosť tak tú cenu jednoducho odpalia.Pozrite sa kolko BTC spravuje Grayscale a to je len jedna inštitucia,su tu dalšie potom su tu miliardari,banky atď…Prečo by tieto whales nemohli tu cenu poslať aj na 200-300k ? veď im ide o to aby na tom zarobili a prečo by z toho nemali vyťažiť čo najviac ? Navyše ak sa zopakuje ten pohalvingovy scenár ktorý sa opakoval pri každom bullrune tak cena 200-300k za BTC je reálna ,proste pochopte kto teraz trh ovlada.Vás sledujem už dlhšiu dobu hlavne tie komentare na streamoch na kanáli BitLink a to o čom tam píšete často nemá hlavu ani patu semtam sa možno niečo nájde ale nechápem ako možete tak sebeisto hovoriť že BTC má do roku 37k strop.Veď to nevie nikto kam cena BTC pojde.Jedine s čim s vami suhlasim je že bez korekcie to daleko nezajde.Moj nazor. Peace. 🙂

ppetr1

keď už budu mať pocit že majú dosť tak tú cenu jednoducho odpalia – a proc by to delali ??? vsechny banky sveta taky mohou odpalit zlato ze svych sejfu a nikdy to neudelali.mate proto nejake logicke vysvetleni – me totiz nenapada 🙁
.Pozrite sa kolko BTC spravuje Grayscale – ano oni pochopili o cem je rec a jsou si taky vedomi toho ze by mohli casem ovladat ekonomiku.je tezke to pochopit??
cim vyssi bude hodnota btc na trhu tim vetsi budou mit problem jak vlady tak i centralni banky a to se uz proste zastavit neda – kdyz muzete dnes platit vsude po svete btc.treba i z 20 let stareho mobilu 🙂
veď im ide o to aby na tom zarobili a prečo by z toho nemali vyťažiť čo najviac ? – chapete to buhuzel spatne – spousty veci vam nedochazi.

peter123

Okej možno chápem zle , sú to len dohady.Aj tak pochybujem že niekto vie čo maju za úmysel inštitucie banky atd..Logicky mi z toho vyplyva že chcú z toho vyťažit čo najviac peňazí keď už spravuju tolko BTC..A zlato s BTC porovnavat v tom že prečo banky neodpalili sejfy ? 😀 hmm ok

ppetr1

vyhoda btc je ta ze je nemusite strezit to uz rikal buffet – vysoke naklady a zadny zisk – co je na tom k nepochopeni.
oni nechteji vytezit penize – proc by to proboha delali.jen chteji uchovat hodnotu vuci centralnim bankam a vladam – nedava to snad smysl??pokud ne – tak si budete muset spousty veci zjistit.

ryban.mark

BTC je matematicky rebus, obtiaznosti 28/32.
Pre porovnanie na matfyze sa ziaci ucia len obiaznost 3 max 6 z 32…

Obtiaznost nad 24 dokazu riesit max par stoviek ludi na zemi…
Wolframalfa a podobne, ale zdaleka nie vsetko…

Cize profitovat na nom dokazu uz len pokrocile algoritmy… ktore dokazu spracovavat niekolko milionov az desiatky milionov info aspon velmi povrchne…

Pozri sa ak nakupovalo microstrategy…. desiatky tisic obchodov v priebehu par dni…

Michael J.Saylor dokazal vychytat dno BTC z odchylkou mensou ako 1,0%.

Ani na matfyze sa nevenuju tak zlozitym prikladom.. nasa uroven skol nevychovava ludi co dostavaju Nobelove ceny, Abelove, ci Fieldsove medaily..

ppetr1

tleskam – fakticky.jste chytrej.

ryban.mark

Na dnesnu dobu som hlupy…
AI uz je inteligentnejsia ako najprimitivnejsie cicavce.

ppetr1

ja si to rozhodne nemyslim – tim si budte jistej.
jen ekonomika je horsi nez veda a matematika.tam to chce dlouhodobou praxi,zkusenost a intuici.to je cela veda.

Jacob

BTC je matematicky rebus, obtiaznosti 28/32… A to si vyhrabal kde, prosim tě? Málo si nakoupil a teď se tu chlácholíš podobnými nesmysly? Ukáže až čas, ale názory lidí jako máš ty v celém tomhle topicu jsem četl už stovky a všechny byly špatně 🙂

ryban.mark

Ano, dam Vam sem priklad, ktory som vytvoril o obtiaznonosti, musim to prepocitat najprv, ale len pre porovnanie.
Pochybuje, ze dotycni spadaju do kategorie IQ (130-160)
A aj keby, tak mozno len 20-40% z nich sa rozumie trosku matematike.

A= lim 6n^2(((120n^5+120n^4+60n^3+20n^2+5n+1)/(120n^5))^n-((2n^2+2n+1)/(2n^2))^n) n->Infinity

B= lim 6n^2(((24n^4+24n^3+12n^2+4n+1)/(24n^4))^n–((2n^2+2n+1)/(2n^2))^n) n->Infinity

C = limit 6n^2(((6n^3+6n^2+3n+1)/(6n^3))^n-((2n^2+2n+1)/(2n^2))^n) as n ->Infinity

D= lim 20n^2(A-B)
E= lim 4n(A-C)

F= lim n(D-E)=????

Rekapitulacia: A,B,C je uroven obtiaznosti: 4, D a E je obtiaznost 5 a F je obtiaznost 6.

Snad som si tie pismena nepozamienal, ale uz lez z tych 3 pismien A,B,C sa da vytvorit niekolko roznych kombinacii a niekolko roznych prikladov.

S tymto si uz neporadi ani umela inteligenica, zalezi ktora samozrejme.
Zo vzorky 1000 000 by to statisiticky mohlo zvladnut par stovak.

Zvysit uroven obtiaznosti az na 12, tak zo vzorky 1000 000 by to dokazalo vyriesit mozno len par desiatok a mozno ani to nie…

Otazka bude, na co bude vytvarat taky priklad, a pre koho, mozno pre studentov prestiznych skol, ale tie u nas nie su.

Naopak zmysel yb malo vyvinut umele inteligencie, ktore by to dokazali vyriesit v priebehu niekolkych sekund, ale to je uplne iny svet.

BTC vie porozumiet max. par desiatok ludi na svete, aspon z malej casti,
ale neverim tomu, ze existuje clovek (ludia) alebo umela inteligencia (umele inteligencie), ktora udava-ju ceny, na to treba neskutocny kapital a hlavne neskutocnu vypoctovu techniku a samozrejme chytre mozgy, ktore su nedostatkovym zbozim.

Poslední editace 4 let před přes ryban.mark
ppetr1

jste chytrej to musim smeknout.
presto vam nedoporucuji obchodovat s btc a jen jej pouze drzet.
budete mit alespon zajisten za 10 let duchod jak pro sebe tak i pro vnoucata.
je lepsi mit vrabce v hrsti nez holuba na strese 🙂

Jan

Nevěřím, že přijde korekce o velikosti 40%. Situace je jiná než v 2017 todle neni retail fomo, todle je institucionální akumulace. Z btc se stáva uchovatel hodnoty a ochrana před inflací a velké společnosti si to uvědomují. Proto pochybuju, že přijde další panický výprodej, protože todle jsou velcí hráčí a ne weak hands. Z bitcoinu se opravdu začíná stávat digitální zlato se vším všudy, svět si to začíná uvědomovat a nevidím důvod proč by jednou nemohl atakovat nebo překročit jeho kapitalizaci.

ryban.mark

Korekcia moze prist od 15-60% uplne v pohode a to v priebehu 1 mesiaca… stalo sa tak v roku 2017,2018,2019,2020 nespocet krat.. odvtedy BTC sledujem.

Ale tym, ze fomo nie je… tak korekcia medzi 32-50% vobec prist nemusi…
BTC by pomohla korekcia 20-30%… otazka bude, ci mam alebo nemam pravdu. 😀

Trebars ak padol BTC z 20,0 na 6,0K.
Potom padol z 10,5k myslim na 3,8K +-..

Ale zeby sme teraz boli svedkami 50-75% prepadu.. nedavalo by to zmysel..
Ak trhy dosiahli nedavno svoje ATH…

Poslední editace 4 let před přes ryban.mark
Fantom

Situace je stejná jako v r. 2017 je to retail FOMO. Instituce jako Grayscale nebo P. Saylor můžou být v klidu, ti neprodaji protože budou držet dlouhodobě a propad pod 10 tis jim nevadí. Ale na Binance teď nakupuje retail od velryb Fear/Greed 91 běžný objem 1 mld USDT nyní 3mld! Klidně můžeme ještě nahoru v r. 2017 z 5 na 20 a pak flash crash. Pokud nyní půjdeme ještě výše – o to větší bude pád. A prodaji právě ti kteří nyní nakupují. Možná je velryby natáhnou až na 40 a pak spadneme na 6.
BTC jede a altcoiny živoří – proč? Nikde není garance že BTC bude nejlepší – kde je dnes Altavista nebo Netscape?
A nyní to nejdůležitějši – pokud vám nějakou investici radí banka – je už pozdě 🙂

ryban.mark

budem teraz reagovat este na jednu malickost… Dolezity interval je stale medzi 10,0 az 12,5K.. ak ho prerazime, co nemusi byt az taky problem, ked ludia zacnu predavat ako divi uz medzi 12-16K…
tak dalsia hranica je 8,7K az 7K….

ak by sme ju prepalili.. tak len v pripade, ze sa bude opakovat 13.3.20, pride este horsi cierny piatok…

ak by trhy padli tam kde v roku 2008 a to myslim bol prepad az k 50%…

BTC nevydrzi.. a zo 7K moze padnut az k 4,5K… nizsie urcite nie…

Ale ja by som sa na to nespoliehal…
pretoze ta hranica .. z 3,2 raketovo rastie a uz davno prekonala 3,8.. a taha sa to k 6K…
Cize dostat to pod 8,7 bude nesmierne narocne.. ale nema cenu byt tak hlbavy…

Ked som nasiel riesenia na korekciu Ludolfovho cisla, povedali mi, ze toto do osnov matfyz nikdy nezaradia… pretoze je to natolko zlozite, ze ani wolfram alfa v tom nema uplne jasno a treba na pomoc viacej programov na bazy umelej inteligencie, aby to clovek dokazal vobec vyriesit…
A o veciach ako kubicke rovnice, o toms a uz ani nemusime bavit…

Rezistencne pasmo medzi 6-7K je len poistka… ktora nas ale nikdy nepodrzala…
prekonala sme ju 2 krat.. ak sme sli na 3,1k a tento tok na 3,7K…

a ludia zabudaju stale na hdonotu BTC 2000-5000 na konci od 5.2017 po 10.2017 to myslim bolo….

Pod 3K sme zamietli, 4K je za nami.. a 5,0K uz pravdepodobne nedosiahneme… tym padom pasmo medzi 6-7K uz nemusi byt absolutne validne pre nas..

Ja by som dal velky nakup nad 7K… a dal do toho aj gate ak by to slo tesne nad 5K…
Tych 5K by sa dalo vychytat len limitnym prikazom…
pretoze by tohli zostrelit pokojne z 10K az na 5K v priebehu par hodin.. ak by umelo drzali cenu v pasme medzi 9-11K… po silnych prepadoch S-P 500 niekde k 2,5K bodom a mono aj nizsie, tak do podrobna S-P 500 zmapovany nemam…

Poslední editace 4 let před přes ryban.mark
ppetr1

takze to zas skoupi retail a pujde to zpetne nahoru – chapu vas usudek spravne.
velryby jsou hloupi a casem zmizi – jen ti chytri zustanou.
kde je dnes Altavista nebo Netscape? – nevim jak vy – mel jsem je na pc v roce 1995 🙂 – pripojeni k inetu bylo pres telefoni linku 🙁 – pekelne draha zalezitost.

A nyní to nejdůležitějši – pokud vám nějakou investici radí banka – je už pozdě – s timto naprosto souhlasim.

A prodaji právě ti kteří nyní nakupují. – toto si rozhodne nemyslim.spis se toho zacinaji obavat banky a centralni banky.mohu se vsak mylit – pravdepodobnost odhaduji tak na 10-20%
rozhodne nikomu nerikam aby btc nakupoval a nikdy jsem to nerikal.jen me zajima logika veci a nove platformy.

Možná je velryby natáhnou až na 40 a pak spadneme na 6. – na to vsichni cekaji 🙂 – jakou sanci v procentech udavate ze to vyjde :-)!! – dovolim si odhadnout ze je to z 90% blbost.

ryban.mark

pasmo 6-7K bude do pol roku invalidne…

Ludia by sa mali sustredit na pasmo 14-16K ak to poviem hrubo…
na 12,5 az 10K…
na 8,8 az 7K… a na 4,5K az 6K… ani nie do roka pasmo 4,5-6K moze zmiznut..

Tym padom by sa to pasmo mohlo natiahnut z 8,8K na nieco vyse 9K…
takze 9,3K az 5K…
Ale to ma tiez len kratku dobu… potom sa to bude posuvat nad 5.. k 10K…

Ocakavat najblizsie mesiace cenu na 6000 az 7000 je uplny nezmysel…

Fantom

Na 40 a potom na 6 možná tak 20%pravděpodobnost – přesně tak to bylo v 2017. Nemyslím že to tak bude, protože bez velké korekce (na cca 12 – jak uvádí p. Jarolím) se na 40 vůbec nedostaneme.
Tvrdím že nyní nakupuje retail od velryb – na Binance. Tam přece instituce nenakupují. Nyní nakupující weak hands budou nakupovat dokud je pohání FOMO. Až cena spadne pod 14 tak dostanou strach a začne výprodej. Velryby budou nakupovat zpět až okolo 12 a níže.
Za mne je BTC nyní drahý hlavně v porovnání s altcoiny. Při skutečném crypto bull runu rostou i altcoiny, nyní roste jen bitcoin.
A ta Altavista a Netscape – první vyhledávač a prohlížeč – byli první a nejlepší ale jen do času – pak přišel Google a Chrome/Brave? 🙂
Možná jednou přijde čas monera a etheru. Monero je lepší platební coin než BTC a má silnou komunitu. Ale zase mu hrozí zákaz od vlád = delistování na centralizovaných burzách.
Já cryptu fandím, ale pamatuji rok 2017 a nyní je atmosféra podobná – šílenství začíná.

ryban.mark

dal som to velmi podrobne kvazi analyzy, lepsie povdane scenare…

Ale sekat to po dosiahnuti ATH vyrazne pod 16K je hlupost.. nalejme si cisteho vina… naozaj cakas 35-50% korekciu?

Stratili by sme viacej ako rok casu…
Ak pride velka korekcia niekde k 10-12,5K v pribehu par dni.. povedz mi, kedy chceme ist na 40-70K… alebo 40-160K…

moze byt double top… ist na 21,5K… korekcia okolo 15K… budeme sa hmyrit v pasme 15-18K… veleryby budu prelievat z BTC do altov a naspat…

Vysplechnu s instituciami.. tie budu radi, ze im drzia cenu nad 15k aby mohli dokupovat.. a potom to zas z altov presunu do BTC a cenu vyzenu na 24-30K.. do buduceho roka…

Preco si myslite, ze pokles 45-75% pokles je prinos?.. je smrt pre kryptomeny, hlavne pre BTC…
A klesnutie len z 21K na 12K. je pokles skoro o 50%…

Trhy su momentalne bullish, i ked idu do strany…
zrazat teraz cenu na 12K… by sa tym co investovali miliardy a vykupovali to aj nad 15K neoplati..

mozeme konsolidovat medzi 16-19,5K.. tym padom by tu mohli byt prepady este 10-20%… ale teraz to zhodit na 10-12k je uplne zbytocne…
Veleryby by na tom prerobili neskutocne prachy.

Zrazit teraz cenu na 6K z 20-30K je hlupost…
maximalne, ak by trhy sli do marcovych ztrat.. budu to drzat medzi 10-12,5.. pripadne ak nebude vola medzi 8,7 az 10,7..
a potom by to vyliat mohli aj k tym 6K…

Ale nech mi niekde netvrdi.. ze caka take silne prepady pretoze Biden vyhral volby…
Biden je centrista, nie je to ani silny konzervativec a ani liberal…
Jeho ulohou je spojit USA… nebude sa miesat do monetarnej politiky… a zavadzat vysoke dane… on nie je socialista pre boha ziveho :d.

Poslední editace 4 let před přes ryban.mark
ppetr1

kdo je FOMO !!! jeste jsem nepochopil – treba mi to vysvetlite v kontextu veci – byl bych velice rad.

Fantom

Kdo je FOMO (fear of missed opportunity-strach z propásnutí příležitosti)? – ti co nyní nakupují na Binance a ostatních kryptoburzách.Instituce tam nenakupují – mají na to zprostředkovatele – např. Grayscale.
Nyní nad 18 tis nakupuje retail a prodávají velryby!
Až dojde k propadu ceny retail dostane strach a prodá za nižší cenu zpět velrybám – stejný scénář jako v r. 2017/2018.

Kal

Tak je to amen ale im o to dostať od nás tie btc za lacno aby ich nikto nemal

ryban.mark

FOMO je len ciastocne.. zacalo, ak BTC prepalil 13,8 az 14,6K…
Ale stale je to prd…
FOMO pride ak to pojde cez 24K.. co najblizsie tyzden tazko…

Ja sa budem sustredit na fear gread a este par dalsich veci.. a hotovo..

Fantom

Přesně! Fear/Greed je jednoduchý ukazatal a docela funguje.
A pokud ukazuje 91 tak je lepší s nákupem počkat 🙂

Uživatel X

Když stál BTC cca 8.000 dolarů, tak to bylo stejně zelené na feer and greed indexu, takže podle toho bych se fakt neřídil 🙂 Když to teď spadne na 16k tak to může být najednou červené… Ty pásma nahoru/dolu se dramaticky posunuly

ppetr1

Instituce jako Grayscale nebo P. Saylor můžou být v klidu, ti neprodaji protože budou držet dlouhodobě a propad pod 10 tis jim nevadí. – jen dovetek – oni by si to přáli.

chapete o cem jsou vubec fiat meny??? – myslim,ze nikoli.jen vam napovim par zemi – argentina,venezula,cuba,recko(ti muzou byt radi ze jsou v eu – staci se podivat na duchody :-))) ),zimbabve,severni korea …………………..
zcela jiste by jste se v techto zemich chtel zit.
bohuzel tech zemi bude znacne pribyvat o tom nepochybujte ani minutu!

Fantom

Zcela souhlasím – fiat nemá skutečnou hodnotu – ale jsou zde vlády které jejich používání vynutí – jestli si myslíte že žijeme ve svobodné společnosti tak jste na omylu. Co vláda nařídí to bude – viz povinné odevzdávání zlata v USA na počátku 20. století. Stačí říct ter*or!st§ a může zakázat co se ji zlíbí.
Pokud by začaly centrální banky nakupovat BTC tak zničí vlastní měnu a to nechtějí. Všechno co popisujete tu bylo už v r. 2017 a víme jak to dopadlo. Já BTC fandím, ale jsem po pozvolný růst – tohle je parabola a uvidíme jak velká.

ppetr1

to ze neco naridi vlada jeste neznamena ze se tim musim ridit – vcetne odevzdani zlata.stejne je to i s BTC – pokud jim nedate privatni klice tak vlastne nemaji nic :-))

Fantom

Jasně, ale pokud zakážou centralizované burzy tak to bude mít ohromný dopad na cenu a na adopci můžeme zapomenout – většina lidí nebude dělat nelegální věci.

ppetr1

Z btc se stáva uchovatel hodnoty a ochrana před inflací a velké společnosti si to uvědomují. Proto pochybuju, že přijde další panický výprodej, protože todle jsou velcí hráčí a ne weak hands. – spravna uvaha – je to dano limitaci BTC.ocekavam ze do dvou let se bude obchodvat btc radove pouze v jednotkach maximalne desitkach btc.
velci hraci prodavat btc nebudou – proc by taky meli?citi sanci az se pripoji centralni banky 🙂 pokud vim tak vsechny centralni banky vlastni zlato – proc by nemeli i btc – TOTO ALE BUDE PROBLEM.staci jen sledovat zpravy.
digitalni zlato mozna – ale ne rozhodne souvislost s akciemi a s tim zlatem pochybuji – PROSTE JE TO BTC .

Kal

Ty a ryban.mark ste zaujímavý ľudia rad by som svami pokecal na nejakom Ts, pripadne, Skype.

Kal

Ryban a Petr nedáme konferenčný hovor na ts, alebo Skype ste zaujímavý

ppetr1

jenze to by se moc lidi nedozvedelo i nazory z druhe strany barikady 🙂

Uživatel X

Lidé, kolem mne, co mají v btc miliony korun, tak teď rozhodně prodávat nehodlají… Jenom blázen by teď prodával 😉 Jakákoliv cena pod 20.000 USD je fakticky zadarmo a dokupujeme už roky, dokud nebude cena na ATH! Pak jdeme na akcie virgin galactin, intel atp.

ryban.mark

Mali sme tu lokalne minimu na 3,1 az 3,2K… potom 3,7 az 3,9k ….
Dalsie lokalne minimum by malo byt… nad 6K.. ale zaruka to nie je…

Stale to moze byt niekde medzi 5 az 10K… z tohoto pohladu teda nemozeme tusit… ci nove ATH sa azstavi u 21K… 30K.. 40k, 60K.. alebo nedajboze 100 az 150K….

Poslední editace 4 let před přes ryban.mark
ppetr1

jste si jisty s temi akciemi??akcie nejsou btc.

Uživatel X

V BTC už toho máme hodně, tak je taky potřeba to trochu diverzifikovat…

ppetr1

je docela smutny kdyz si lidi neuvedomuji hodnotu dolaru ktera bude klesat v case.

Libor

Toto nemá s organickým trhom nič spoločné. Je to proste naprogramovaný burzový simulátor trhu kde hlavnú rolu hrajú boti a retail resp. organické objednávky sú iba komparzom so zanedbateľným vplyvom na cenotvorbu. Organický order book je deravý ako rešeto, nelikvidný s veľkými reálnymi spreadmi. Diery v ňom sú vypĺňané botmi, ktoré vytvárajú ilúziu likvidity a zároveň tlačia organické objednávky do „umelých cien“. Boti obchodujú medzi sebou navzájom a ich úlohou je nalákať do vstupu dostatočný objem otvorených organických pozícii retailu. Potom to pumpou alebo dumpom vyčistia a ide sa odznova. Aby sa to dalo vyčistiť oboma smermi, hore a dolu, tak musí byť BTC v určitej cenovej hladine, to jest dostatočne vysoko. Proste je to algoritmická hra s BTC…just machine gaming…žiaden kapitálový či nebodaj peňažný trh

ryban.mark

No hura, konecne si niekdo vsimol, ze co su to boti a ak sa pretekaju algoritmicki boti s druhymi…

Snad si si nemyslel, ze tych 100 mld. v USD denne objemy na coinmarketcapu su realne… Donedavno to bolo len par miliard… skutocnost je uplne inde…

ppetr1

jste vsimavej – tleskam Libore.

Jan

Tady nikdo z vás nepochopil, že BTC byl vytvořen cestovatelem z budoucnosti, který přesně ví, jak bude chování probíhat. BTC nahradí všechny měny a stane se univerzálním platidlem světa a později i galaxie. BTC lze dokonce brát i jako sběratelský unikát, protože vlastnit 1BTC bude za pár měsíců výsada jen těch ultrabohatých (ještě, že mezi ně patřím). Tak tady pořád nevymýšlejte blbiny a kupte si BTC, dokud je ještě nějaká šance. Dojdou, nebudou !!!

ryban.mark

Niektore virgin coiny v serii mozu mat hodnotu x milionov dolarov…
Lenze to budu spcialne coiny, ktore skupia aj tak inst. investori alebo veleryby, ktore na BTC zbohatli.
Ale najprv by sa musela komunita dohodnut na pravidlach…
lebo len niekolko tisich ich bude naozaj vzacnych…

Takze okrem vlastnictva tam bude musiet byt aj certifikat + zlata minca o vahe napriklad jednej unce.. a vyrite vsetky dolezite znaky k tomu.. aby ju nikdo nemohol sfalsovat..

Cize budu mat aj fyzicku podobu, ale to uz budu existovat instituciu, ktore to budu uchovavat v trezoroch, ale to je rozpravka za 20 rokov. Na to by som sa nesustredil…

Fyzicka zlata minca hodnotu bude mat max symbolicku, ale 1.000.. BTC.. pripadne jednotky BTC sa budu musiet doriesit, akym sposobom sa bude prevadzat aby nedoslo k mixovaniu s inymi BTC…

1 z vyziev do buducna, ktoru bude musiet BTC vyriesit…
Vzacne by mohli by tie desatinky z BTC.. v tom zmysle, zeby si ich mohli ludia povymienat a vznikli by unikatne nemixovane coiny…

Otazka je ktore budu najcenejsie… urcite tie, ktore budu najmenej dostupne.. ci paradoxne, co najvyssie a co nanizsie cislo.

Obycajne virgin coiny nebudu mat ziadnu velku pridanu hodnotu, nejaku asi ano, ale ten rozdiel by nemal byt velky.. ale dnes si ich clovek na krypto burze nekupi.. musi ich kupovat priamo od taziarov.

Poslední editace 4 let před přes ryban.mark
ppetr1

staci si dat jen do souvislosti kdyz nekdo proda par kusu minci z roku 2009/10 🙂
udela to poradny zmatek na burze s btc.

Ferenc Futurista
Hodnocení článku :
     

Tato diskuze by se měla uložit a rozebrat dejme tomu za 3-5 let. 😀 Myšleno v tom nejlepším slova smyslu. 😉

David

Ahoj ve spolek, muzete mi prosim nekdo poradit? Pouzivam Coinbase a ten dnesni ranni dump jsem cekal, tak jsem si nastavil stop loss ale neprovedl se, takze jsem mel rano kysely kafe 🙁 . Nevite jak na to aby se priste provedl, nebo se to neda ovlivnit??? Diky za kazdou konstruktivni radu 🙂

ryban.mark

Mne bezne nechytne stop lossy, niekedy som zidak a ujde mi to o 0,1-2%.
Niekedy nie je skoda si dat 2 v pomere 50-50.. ak je rozdiel v cene do 2%..
chyti ti aspon 1.
ale ak si nie si isty, tak daj mensiu sumu a ak to mas 50 na 50…
Tak daj sumu taku, kde povazujes odraz ason 15-50%, pripadny prepad 10-15%.
ak ti to nechyti kvoli 1-2% nezufajn, niekedy to lepsie ako keby si mal ist do straty…

ale je *** obcas pocitam kazde desatinky percenta a nevyplaca sa to vzd z oboch stran.. :-DD..
teraz mi tak enchytilo CVC na 0,08501.. zastalo mi to na 0,08528 :-DD lebo cakal som… ze to moze ist este k 0,081 a nestalo sa.. takze…

Zrusil som to, ak by sme sli s nim pod 0,08, moze ten prepad este velmi zabolet…

Takte treba studovat, studovat a studovat a sledovat viacej coinov, inak trading ani nema zmysel..

spot_img