Tesla ztrácí svou dominanci na trhu s elektromobily

4.5
(2)
Michal Fortýn
Michal Fortýn
Jsem kryptoměnový nadšenec a redaktor, působící na portálu kryptomagazin.cz, rád pracuji s novými technologiemi. Jako gamer rád sleduji herní scénu a zajímám se o propojení herního světa s tím kryptoměnovým. #memelord

Elektromobilový průmysl (EV), který byl dlouho považován za budoucnost dopravy, nyní čelí tzv. “zimě elektromobilů”, což znamená výrazné zpomalení růstu. Tesla, dříve neohrožený lídr v oboru, nyní čelí rostoucí konkurenci a významnému poklesu svého podílu na trhu.

Tesla v problémech?

Rok 2024 přinesl do světa elektromobilů nový termín “zima elektromobilů”, což symbolizuje zpomalení růstu v tomto odvětví. Trend byl obzvláště patrný u společnosti Tesla, která v lednu prodala v Jižní Koreji pouze jeden vůz. Dramatický propad ukazuje nejen na širší problémy, které celý sektor zažívá, ale také na to, že Tesla již není jediným hráčem, který ovládá trh.

Od začátku roku 2022 ztrácí Tesla postupně své dominantní postavení. Během tohoto období její podíl na americkém trhu klesl o 33 %, a ve druhém čtvrtletí roku 2024 poprvé klesl pod 50 %, konkrétně na 49,7 %. Pokles není náhlý, jelikož Tesla ztrácí v průměru téměř 3 % svého podílu každé čtvrtletí, což svědčí o tom, jak se trh postupně mění a diverzifikuje.

Zatímco Tesla čelí těmto výzvám, konkurence nezahálí. General Motors (GM), který měl na začátku roku 2022 na trhu s elektromobily prakticky neviditelný podíl 0,3 %, dokázal do poloviny roku 2024 zvýšit svůj podíl na 6,6 %. Hyundai, spolu se svou dceřinou značkou Kia, se stal druhým největším hráčem na trhu s podílem 11,2 %.

Není to však jen Tesla, která bojuje o své postavení. Další významné značky, jako jsou Ford, BMW a Hyundai, také zaznamenaly poklesy svých tržních podílů oproti dřívějším maximům. Jak se konkurence na trhu s elektromobily zostřuje, boj o dominanci se stává stále intenzivnějším, přičemž Tesla už není jediným lídrem, kterého ostatní sledují. Trh se mění a vyvíjí.

V době psaní článku se cena akcií Tesla pohybuje okolo 197,45 USD.

Závěr

Co si o tom myslíte vy? Dejte nám vědět do komentářů nebo na naše sociální sítě. Neváhejte se přidat také na náš oficiální server KRYPTOMAGAZIN CZ. Další informace o vývoji na trhu naleznete v našich pravidelných technických analýzách a streamech.

Prozkoumejte akcie Tesla na platformě XTB

Klikni na hvězdičky pro hodnocení!

Průměrné hodnocení 4.5 / 5. Počet hlasujících 2

Buď první kdo článek ohodnotí

Přihlásit k odběru
Upozornit na
guest
6 Komentáře
nejstarší
Nejnovější S nejvíce hlasy
Zpětná vazba na text v článku
Zobrazit všechny komentáře
Viktor Kožený

EV může procházet cyklem ochlazení, který je pouze dočasný. A Tesla doplácí na velmi malou modelovou řadu. Vše táhne jen Model Y. Cybertruck je drahej a světově nedostupnej. Takže se v prodejích neprojevuje. Tesle by rozhodně pomohlo malé levnější vozítko. Stále pracuje na masivní produkci článků 4680, brzy se to spustí nebo lépe, dodavatelé to spustí. Pracuje na jednodušší a levnější montáži aut. Otázkou je robotaxi, FSD v Číně. Výroba tahačů v Německu. Na to už hledá manažery. Úplně černě bych to neviděl.

Čumsem

Tesla hlavně doplácí na to, že je její majitel cvok (naštěstí pro ostatní v automotive) a Tesla tak nemá ovládání a interiér normálního auta. Interiér v podstatě odpovídá autonomnímu vozidlu z autopůjčovny, akorát to autonomní řízení tam nějak chybí 😀

Viktor Kožený

Interiér není problém. Každá automobilka chce vyrábět svou Teslu model Y, to se povedlo. Masivnímu rozšíření brání cena. Je to krásně vidět v Česku. Většina si nikdy nekoupila nový auto. Takže tihle lidé chrlí miliony důvodů proč je EV fuj a přitom v pozadí toho všeho je jen peněženka. Za 300k koupí EV ve velikosti Fabie každý.

Čumsem

No nevím estetika ala “čekárna u zubaře” v kombinaci s velmi pochybnou ergonomií (žádné páčky, žádná tlačítka, dokonce i ovládání “převodovky” jen na display, žádná kaplička, žádný HUD, ne každému příjemný systém rekuperace, takřka nulová konfigurovatelnost) není problém pro fanoušky Tesly (zlé jazyky jim říkají “Tesla ovce”), ale pro běžného uživatele ano. Běžný uživatel není zvědavý na to, aby ho Elon šikanoval 😀 . Cena u Tesly problém není, patří dneska už spíš k těm levnějším autům (ona doba se poněkud změnila a pitomý Passat 2.0TSI vypadne z konfigurátoru za 1,6mil Kč). Jinak nesuďme podle českého (chudého) trhu…. 🙂

stifler47

Elektromobilita v aktualnim formatu je slepa ulicka

Viktor Kožený

Pro ty, co na EV nemají prostředky, ano.

spot_img