Někteří emitenti Bitcoin ETF používají odkazy na popkulturu a křiklavé obrázky. Společnost BlackRock se však rozhodla přistoupit k popularizaci svého ETF s „dospělejší” kampaní.
Společnost BlackRock pro své spotové Bitcoin ETF použila nevýraznou reklamní kampaň. Podle komentátorů však může být právě tento přístup klíček k získání kapitálu majetných investorů.
Investiční gigant BlackRock zveřejnil 11. ledna první videoreklamu pro své nově spuštěné ETF iShares Bitcoin Trust (IBIT). Reklama má podobu dvouminutového videa, v němž výkonný ředitel společnosti BlackRock popisuje hodnotu bitcoinu. Dále vysvětluje, jakým způsobem mohou investoři získat expozici v novému ETF.
Jay Jacobs je vedoucím oddělení pro tematické a alternativní ETF ve společnosti BlackRock ve Spojených státech. Jacobs v reklamě tvrdí, že ETF IBIT je snadno dostupné, pohodlně odstraňuje provozní zátěž a je zaručeno odbornými znalostmi společnosti BlackRock. Komentátoři této reklamy si všimli záměrného nedostatku okázalosti a slovníku, jež se využívá při vysvětlování kryptoměnových technikálií, ve srovnání s jinými reklamami na Bitcoin ETF.
„Takhle prodáte ETF bohatým boomerům. Klidná povaha, srozumitelná komunikace, jemná new age hudba, oblek bez kravaty… všechno na tom říká – už je to v pořádku, ručíme za to,” poznamenal analytik Bloomberg ETF Eric Balchunas.
Chris Dark, zakladatel a řídící partner společnosti Fourth Turning Investments, označil zmíněnou reklamu za „tak nudnou, až je geniální.”
Investor do digitálních aktiv Fred Krueger také považuje reklamu Blackrock za přijatelnější pro „bohaté boomery.”
„Moje generace bohatých boomerů nemá obzvlášť ráda, když jim lidé z generace X s tetováním říkají, že je třeba zrušit celý finanční systém.” Jsou však rádi, že nyní mohou investovat do bitcoinu prostřednictvím tradičních finančních firem.
S radostí přidáváme IBIT a FBTC do svých portfolií, protože věříme BlackRock a Fidelity […] Jedná se o adopci Bitcoinu Wall-Streetem. Odpor bude marný.
– Fred Krueger, zdroj: cointelegraph.com
Ostatní reklamy na nově spuštěná spotová Bitcoin ETF
Marketingová válka o Bitcoin ETF započala 18. prosincem 2023. V tento den se objevila první reklama společnosti Bitwise. Další emitenti ETF Hashdex a VanEck zveřejnili své reklamy brzy poté.
V lednu započaly své reklamní kampaně také společnosti ARK Invest a Grayscale. Dne 13. ledna byla na billboardu Nasdaq na Times Square v New Yorku vidět reklama fondu Valkyrie Bitcoin Fund s označením BRRR.
Prozkoumejte ETF na platformě XTB
To je jenom dobře, kryptosvět si zaslouží seriózní propagaci a ne jen samé potetované youtubery, kteří nerozumí ani klice od dveří, ale všechny chtějí poučovat.