Nestlé, McDonald’s a Virgin Media se zapojí do testování pilotního projektu blockchainu

0
(0)

Zprávy a souhrny

[Polední zprávy] • Dogecoin pumpuje po videu na Tik Toku • Telegram ukončí provoz TON sítě v srpnu • a další novinky

Vítejte u našich pravidelných zpráv. Zde najdete přehled toho nejdůležitějšího, co se během uplynulého dne v kryptosvětě událo. TRHY Trhy mají...

[Polední zprávy] • Profi trader: Žádná pozice není nyní nejlepší pro Bitcoin • Ethereum se stává dominantním u evropských krypto startupů • a další...

Vítejte u našich pravidelných zpráv. Zde najdete přehled toho nejdůležitějšího, co se během uplynulého víkendu v kryptosvětě událo. TRHY Bitcoin zůstává...
Denisa Falta
Denisa Falta
Původem vystudovaná ekonomka, se zkušenostmi z bankovnictví, neziskovek a později s vlastním podnikáním. Přes sci-fi, zejména utopické a dystopické romány, jsem se dostala až ke kryptoměnám a blockchainu. Na nich mě fascinuje možnost sledovat v přímém přenosu to, co by dřív bylo považováno za sci-fi. A na práci šéfredaktorky kryptomagazinu.cz zase možnost alespoň částečně ovlivnit, co si vybereme, jestli utopii nebo dystopii.

Tři hlavní světové společnosti se rozhodly být součástí nového pilotního projektu,  blockchainu vedeného Společným průmyslovým výborem pro webové standarty. Pilotní projekt, jehož cílem je sledovat výdaje na reklamu a její dodavatelský řetězec, bude tak testován rovnou velkými společnostmi Virgin Media, McDonald’s a Nestlé. 

Cíl projektu

Cílem pilotního projektu je zefektivnění dodavatelského řetězce pro reklamní trh. Pokud projekt bude úspěšný, do roku 2020 se rozšíří do celého odvětví mediálního světa.

Proč zrovna McDonald’s

McDonald’s je jednou z nejvýznamnějších společností, která značně utrácí za reklamu. Jak konstatoval rozpočtový manažer společnosti, technologie jim nabízí transparentní obrázek jejich investice v digitálním dodavatelském řetězci.

Ostatní společnosti

Nestlé a ostatní zúčastněné společnosti nejsou v oblasti technologie blockchainu žádnými nováčky. Konkrétně společnost Nestlé spolupracuje s OpenSC, blockchainovou platformou založenou WWF-Australia a The Boston Consulting Group Digital Ventures, která má za cíl sledovat produkty ve svém dodavatelském řetězci. Společnost je také součástí programu IBM Food Trust, poháněného blockchainem.

Závěr

Potenciál blockchainu je velký. Se stávajícím rozšiřováním do mediálního průmyslu je zřejmé, že výhod mohou postupně dosáhnout všechny dodavatelské řetězce. Blockchain se však ukázal jako velmi dobře využitelný hlavně pro digitální zboží, jelikož pilot JICWEBS je určen pro digitální dodavatelský řetězec.

To, zda se společnosti jako je McDonald’s budou pilotem dostatečně inspirovat a otestují technologii blockchainu i v jiných oblastech, ukáže teprve čas.

Co číst dále?

Platforma Bakkt s futures kontrakty na Bitcoin včera zahájila svůj zkušební provoz

Byl pro vás tento článek přínosný a dobře napsaný?

Klikni na hvězdičky pro hodnocení!

Průměrné hodnocení 0 / 5. Počet hlasujících 0

Buď první kdo článek ohodnotí

Přihlásit k odběru
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Zpětná vazba na text v článku
Zobrazit všechny komentáře