Tři hlavní světové společnosti se rozhodly být součástí nového pilotního projektu, blockchainu vedeného Společným průmyslovým výborem pro webové standarty. Pilotní projekt, jehož cílem je sledovat výdaje na reklamu a její dodavatelský řetězec, bude tak testován rovnou velkými společnostmi Virgin Media, McDonald’s a Nestlé.
Cíl projektu
Cílem pilotního projektu je zefektivnění dodavatelského řetězce pro reklamní trh. Pokud projekt bude úspěšný, do roku 2020 se rozšíří do celého odvětví mediálního světa.
Proč zrovna McDonald’s
McDonald’s je jednou z nejvýznamnějších společností, která značně utrácí za reklamu. Jak konstatoval rozpočtový manažer společnosti, technologie jim nabízí transparentní obrázek jejich investice v digitálním dodavatelském řetězci.
Ostatní společnosti
Nestlé a ostatní zúčastněné společnosti nejsou v oblasti technologie blockchainu žádnými nováčky. Konkrétně společnost Nestlé spolupracuje s OpenSC, blockchainovou platformou založenou WWF-Australia a The Boston Consulting Group Digital Ventures, která má za cíl sledovat produkty ve svém dodavatelském řetězci. Společnost je také součástí programu IBM Food Trust, poháněného blockchainem.
Závěr
Potenciál blockchainu je velký. Se stávajícím rozšiřováním do mediálního průmyslu je zřejmé, že výhod mohou postupně dosáhnout všechny dodavatelské řetězce. Blockchain se však ukázal jako velmi dobře využitelný hlavně pro digitální zboží, jelikož pilot JICWEBS je určen pro digitální dodavatelský řetězec.
To, zda se společnosti jako je McDonald’s budou pilotem dostatečně inspirovat a otestují technologii blockchainu i v jiných oblastech, ukáže teprve čas.
Co číst dále?
Platforma Bakkt s futures kontrakty na Bitcoin včera zahájila svůj zkušební provoz