Mnoho lidí spekuluje, že přijetí kryptoměn mainstreamem závisí pouze na zlepšení přístupu a uživatelských zkušeností. Ve skutečnosti je tu ještě větší překážka: posun mentality.
Vzestup mobilů a krypta
Chytré telefony měly otevřít svět autonomie, který tady nikdy dřív nebyl. Jejich přijetí dalo lidem možnost spojit se a jednat s lidmi po celém světě. Se spuštěním Apple Pay, Google Pay, Samsung Pay a s nadcházejícími vlnami tzv. „superappek“, jsou lidé schopni se svobodněji zapojit do obchodu, než kdy předtím.
Tento trend však není trvalý. Jistě, mobilní platby jsou populární, ale byly monopolizovány hrstkou společností a vlád. Každý, kdo tyto aplikace používá, tak činí z pohodlí zúčastněných stran. A když jsou finanční zájmy těch, kteří jsou u moci, v rozporu s uživateli, suverenita uživatelů je pošlapána, jako například, když minulý měsíc brazilská centrální banka zrušila WhatsApp platby v celé zemi.
Není tedy divu, že se někteří zaměřili na kryptoměny a decentralizovanou technologii, aby získali zpět své sebevědomí, které jim slibovala revoluce v mobilních telefonech. Krypto, DeFi a decentralizované aplikace slibují naplnění původní vize naší propojené budoucnosti, ve které si uživatelé mohou udržet absolutní vlastnictví svých finančních prostředků při transakcích na globálním trhu.
Budování mostů
Dosavadní přijetí kryptoměn nebylo vždycky moc příjemné. Zatímco některé kryptomobilní aplikace mají čistá uživatelská rozhraní, kolektivní uživatelský zážitek zůstává pro nové lidi skličující.
Představa, že v tomto novém světě není možné zpětné zneplatnění transakce, ochrana proti podvodům a reset hesla, je často obtížná k přijetí.
V návaznosti na známé
Nejlepší způsob, jak zmocnit uživatele, je poskytnout jim nástroje, se kterými lze snadno spolupracovat. Hardwarové peněženky jako Ledger a Trezor byly průkopnickými prvními kroky v úschově, ale jejich uživatelské rozhraní je stále pro nováčky obtížné, a co je důležitější, hardware je určen pro použití se stolním nebo přenosným počítačem.
Hardwarové peněženky by měly být stejně jednoduché jako karta uložená v kapse. Klíčem je nabídnutí známých zkušeností v souladu s osvědčenými postupy v oblasti kryptoměn, takže obtížný, ale nezbytně nutný posun v mentalitě je více než nutný.
V případě neexistence zákaznického servisu by projekty měly klást zvýšený důraz na zákaznickou podporu. Jak již bylo řečeno, uživatelé by měli mít stále k dispozici otevřené kanály, aby mohli klást otázky.
Závěr
Skutečnost, že odvětví kryptoměn překonalo tolik překážek, je jasným znakem potenciálu tohoto prostoru. Vlastnictví finančních prostředků, zpráv a údajů je žádoucím cílem, i když v současné době je obtížné tohoto cíle dosáhnout. Je ale třeba nepřestávat a dále se snažit, abychom zůstali svobodní.