Jak získat práci snů 2 – Pozvali vás na pohovor?

3
(2)

Zprávy a souhrny

Profilový obrázek
Verča
V živote som sa naučila pracovať s 2 aspektmi, ľuďmi a peniazmi. Keďže s ľuďmi sa človek učí tak povediac celý život, bola to práve oblasť financií, v ktorej som sa rozhodla napredovať. Napriek tomu, že som sa pohybovala a pracovala vo finančnom sektore a študovala ekonómiu - kryptomeny boli a aj sú pre mňa stále výzvou. Keďže obrátená psychológia funguje takmer 100 %, tak mňa dostala veta: „Ženy v krypte nie sú“ (alebo tak do 5 %). Samozrejme k nim patrí vysoký potenciál a zároveň rizikovosť. Netreba však zabúdať ani na ostatné aktíva a možnosti na trhu. Trh je ihrisko pre všetkých. Poďme sa oboznámiť s rôznymi možnosťami a pravidlami hry, ktoré nie vždy platia.

Reagovali jste na pracovní nabídku a pozvali vás na pohovor? Znamená to, že jste je svým životopisem či motivačním dopisem zaujaly. Jak se připravit na pohovor abyste na něm zapůsobily a vaše šance na získání pracovního místa se tak zvýšila?

Tip: První díl seriálu, jak napsat dobré CV

Před pohovorem

Snažte se zvednout hovor napoprvé. Při sjednávání termínu pohovoru zkuste najít s personalistou kompromis, pokud vám navrhovaný termín vyhovuje, neměňte ho. Personalista vám ve většině případů zašle potvrzující e-mail s adresou a časem.

Připravte se na pracovní pohovor už doma a zaměřte se na tyto oblasti.

Vaše údaje – to, co máte v životopisu. Personalista tyto informace ověřuje, pro vás je to šance říci o daných informacích více.
Informace o firmě – měli byste vědět nejen jméno firmy, v níž se o pozici ucházíte, ale také informace o její činnosti, historii či představitelích. Nejlepším zdrojem těchto informací je webová stránka firmy nebo články o ní. Připravte si i nějakou aktualitu ze společnosti.
Obsah inzerované pozice – obsah pozice, připravte si otázky k pracovnímu místu.

Pohovor v cizím jazyce – i když je pozice v českém jazyce, pokud jste uvedli, že ovládáte některý cizí jazyk, může se stát, že povedou část rozhovoru nebo i rozhovor celý právě v daném jazyce.
Psychická pohoda – před pohovorem se snažte nastavit do pohody. Nenechte se rozčílit nebo vytočit. Berte pohovor jako setkání, na kterém chcete ukázat to nejlepší ze sebe.
Často kladené otázky – na většině pohovorů dostanete i sérii podobných typizovaných otázek, na které si předem připravte odpovědi.

Telefonický pohovor

Ještě předtím, než se dostanete na osobní pracovní pohovor, může vám personalista zavolat. Může jít o pohovor zaměřený na předběžný výběr, kdy personalista zjišťuje, zda skutečně splňujete podmínky pro přijetí, ověřuje si informace nebo váš zájem. Snahou je zjistit i to, jak působíte a reagujete na neočekávané situace. Proto se snažte odpovědět na otázky jasně, výstižně a pohotově. V telefonu buďte přívětivý a vstřícný, protože to, jak reagujete, je také faktorem ve výběrovém procesu.

V den pohovoru

Abyste nepokazili první dojem, přijďte s dostatečným předstihem. Pokud lokalitu neznáte, dopředu se podívejte na mapě, kde se nachází, případně si mapu vytiskněte.
Pokud jedete autem, předem si zjistěte parkovací možnosti. Vždy počítejte s určitou rezervou pro případ neočekávaných situací, jako jsou dopravní zácpa, zpoždění, nebo že zabloudíte. Mějte u sebe telefonní číslo kontaktní osoby.

Oblečení
Je potřebné zanechat dobrý vizuální dojem, který tvoří  oblečení a vystupování. Platí, že své oblečení přizpůsobte pozici a firemní kultuře. Měli byste se v něm cítit dobře a pohodlně, mělo by být čisté a slušné.

Nezapomeňte na občanský průkaz, životopis, případně i vytištěnou pracovní nabídku a blok s perem na psaní poznámek.

  • Pokud vás požádali přinést nějaké materiály.
  • Vypněte si zvuk na mobilním telefonu.

Během pohovoru

  • Vždy si pamatujte jméno osoby, se kterou se máte setkat. Většinou platí, že vás uvítají na recepci a budou se ptát, s kým máte schůzku.
  • Pohovor začíná vítání, při podání ruky ji přiměřeně stiskněte a dívejte se do obličeje. Během rozhovoru udržujte oční kontakt.
  • Na odpovědi si nechávejte dostatečný čas, neskákejte do řeči.
  • Odpovídejte na každou otázku.
  • Vzpomeňte vaše konkrétní zkušenosti a situace. Pracovní pohovor je místo, kde máte větší prostor mluvit o svých schopnostech a vlastnostech.
  • Mluvte vždy za sebe v jednotném čísle.
  • V závěru pohovoru obvykle dostanete prostor pro vaše otázky, mějte je připravené dopředu.
  • Pokud pohovor probíhá v rámci personální agentury, ptejte se na přesnou pracovní dobu, odměňování, benefity, pracovní prostředí, organizační strukturu, tým, nadřízených, firemní kulturu, možnosti rozvoje a růstu.
  • Pokud jde o pohovor už přímo v dané společnosti, ptejte se na bližší popis pracovního dne, který vám slouží na dokreslení pracovní pozice a náplně práce.

Pohovor v angličtině nebo cizím jazyce

Pokud jste posílali životopis v cizím jazyce, je docela pravděpodobné, že i pohovor nebo jeho část bude probíhat v daném jazyce. U mnoha pozicí je už téměř nevyhnutelné ovládat minimálně jeden cizí jazyk. Proto byste se měli připravit na to, že si personalista bude chtít vyzkoušet vaše jazyků znalosti.

Jaký plat si vyžádat

Na pohovoru se můžete zeptat, zda byl nabízen plat konečný, nebo je možné o finálním platu vyjednávat. Pokud nebyl uveden plat často nechávají kandidáta uvést jaký plat by si představoval. Potřebné je určit si rozmezí a výšku platu.

Po pohovoru

Na konci pohovoru byste měli vědět:

  • Co je náplní práce na pozici?
  • Jak firma pracuje ?
  • Kdy je plánovaný předběžný nástup?
  • Jak dlouhý bude výběrový proces, kolik kol?
  • Kdy můžete očekávat vyrozumění?
  • Jaký je další postup?
  • Zda je třeba dodat doplňující materiály?
  • Umím si představit pracovat v dané společnosti?
  • Bavila by mě práce?

V dalším dílu si projdeme, co váš může potkat za otázky na pohovoru.

Byl pro vás tento článek přínosný a dobře napsaný?

Klikni na hvězdičky pro hodnocení!

Průměrné hodnocení 3 / 5. Počet hlasujících 2

Buď první kdo článek ohodnotí

2 KOMENTÁŘE

Přihlásit k odběru
Upozornit na
guest
2 Komentáře
nejstarší
Nejnovější S nejvíce hlasy
Zpětná vazba na text v článku
Zobrazit všechny komentáře

Rychlý a bezpečný nákup:

Reklama: