Britský regulátor zakazuje krypto reklamy na Coinbase, Kraken a další

0
(0)

Zprávy a souhrny

Kytkahttps://kryptohodler.cz/
Jako první jsem na naše kryptoweby přinesl články z oblasti osobního rozvoje a o různých formách bohatství. Působím jako podpora týmu a nejednou jsem spolupracoval na zlepšení českého Kryptomagazínu, kde jste mé články mohli poprvé najít začátkem roku 2018. Jsem také zakladatelem webu KryptoHodler.

Úřad pro reklamní standardy (ASA), nezávislý regulátor reklamy Spojeného království, stáhl z veřejného prostoru několik reklamních kampaní souvisejících s kryptoměnami.

Regulátor stáhnul krypto reklamy

Došlo ke stažení celé řady reklam, které propagovaly několik velkých kryptoprůmyslových firem, především kryptoburz. Regulátor o tom rozhodl dne 15. prosince.

ASA vydal rozhodnutí, které se týkalo šesti největších i méně známých společností zaměřených na obchodování s kryptoměnami. Své reklamy tak v Británii musí stáhnout kryptoburzy a brokeři Coinbase, Kraken, eToro, Exmo, Coinburp a Luno.

Regulátor navíc také vydal podobné rozhodnutí pro řetězec pizzy Papa John’s – známý to podnik v souvislosti s první bitcoinovou transakcí.

Zavádějící

Podle rozhodnutí bylo všech sedm reklam zakázáno za „nezodpovědné využívání nezkušenosti spotřebitelů a za to, že nedokázali ilustrovat riziko investice.“

Konkrétně evropská pobočka Coinbase měla zveřejnit zavádějící propagaci ve své placené reklamě na Facebooku v červenci 2021. Text stažené reklamy zněl:

„5 liber v bitcoinech v roce 2010 by v lednu 2021 mělo hodnotu více než 100 000 liber.“

Podle úřadu reklama „naznačovala, že v příštím desetiletí dojde k podobnému zaručenému nárůstu hodnoty bitcoinů.“ Chybělo tedy sdělení, že minulá výkonnost „nemusí být nutně vodítkem pro budoucnost,“ poznamenala ASA.

Mezi další stažené reklamy patří digitální plakát Krakenu, který regulátor vyhodnotil tak, že postrádá správné varování před rizikem. Odmítnutí odpovědnosti se zobrazilo pouze na jednu sekundu, uvedl regulátor:

„Upozornění na riziko běželo pouze na jednu sekundu na začátku 20sekundové reklamy a my jsme se domnívali, že poskytuje spotřebiteli velké množství informací, které by nebyly plně přečteny nebo pochopeny, i kdyby je vůbec viděl.“

Nejnovější várka zákazů reklam společností souvisejích s kryptoměnou je pokračováním podobných kroků v minulosti. Britský regulátor již dříve zakázal reklamní kampaň burzy Coinfloor, ale i další krypto reklamy, přičemž burza Luno si již zásah vysloužila podruhé.

Závěr

Kryptoburzy čelí stažení svých reklam ve Velké Británii. Nejnovější zásah regulačních orgánů zakazuje kampaně společností Coinbase, Kraken i dalších a hovoří o zavádějících informacích a nedostatečném varování nezkušených obchodníků před riziky.

Byl pro vás tento článek přínosný a dobře napsaný?

Klikni na hvězdičky pro hodnocení!

Průměrné hodnocení 0 / 5. Počet hlasujících 0

Buď první kdo článek ohodnotí

Přihlásit k odběru
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Zpětná vazba na text v článku
Zobrazit všechny komentáře

Rychlý a bezpečný nákup:

Reklama: