17.12.20 Technická analýza BTC/USD – Dolar se vylil, Bitcoin využil situace (Update)

4.6
(19)
Ing. Jaroslav Jarolím
Ing. Jaroslav Jarolím
Šéfredaktor, vystudovaný ekonom, který našel zálibu v teoretické a investiční ekonomii. Zabývám se i technickou a fundamentální analýzou. Na webu mám na starost hlavně tvorbu analýz, vzdělávacího obsahu, zadávání úkolů a novinek. Téměř vše, co na Kryptomagazinu vyjde, mi projde pod rukama. Především se snažím, abychom čtenáře v klíčových investičních okruzích vzdělávali.

Tak nám Bitcoin (BTC) zase pumpl a to i přesto, že těch negativních reakcí bylo u rezistenčního pásma tolik. Z technického hlediska byla malá pravděpodobnost, že se nad těch 20 000 USD dostaneme, ale z makroekonomického nebyla asi jiná možnost. Zase se v Kongresu projednával fiskální balíček a všemožná pomoc vlády pro zaměstnance a podnikatele uvnitř ekonomiky.

Update 17:45

Týdenní RSI je na už na 88 bodech, takže stačí už velmi málo na to, abychom pokořili nejvyšší vrchol indikátoru ze závěru předešlého bull runu. Je to skoro jako nějaká rychlokvaška, což se mi vůbec nelíbí. Hlavně nevidím důvod, aby cenu držely tak vysoko.

Mám obavy, aby nakonec neměli pravdu ti největší medvědi, kteří už od konce října kreslí scénáře s topem okolo 25 000 USD a poté tvrdý sešup na 2 000 USD. Vážně je hrozně zvláštní, že cena příliš snadno expanduje.

A jestli vám stačí jako argument, že all time high vykupují institucinální investoři…to jsou jenom pohádky na zblbnutí davu. Navíc jsem trohu překvapený tím, že tyhle kraviny roztrubují i různé bitcoinové guru. Čekal bych od nich více racionality. 

Určitě se vyplatí být maximálně opatrný, protože tohle už je naprosto šílené a trh je za aktuálně panující dynamiky dost nevyzpytatelný.


Přirozeně se dolar zase vylil, protože držitelé dolaru neradi slyší, že jejich úspory americká vláda znehodnocuje. A když se vylije dolar, Bitcoin začne sílit. Za takových podmínek může být trh s BTC technicky přepálený, jak chce, ale stejně půjde nahoru. Dokud se zkrátka dolar alespoň na několik týdnů neodrazí, k žádné korekci nejspíš nedojde.

Ovšem to neznamená, že technickou stránku trhu můžeme zcela ignorovat a křičet tupě „Hodl!, Hodl!“. Čím výš je Bitcoin a čím níže je dolarový index, tím horší pak korekce bude, až přijde. Nikdo logicky neví, kdy začne, protože jsme na aktuálních cenách nikdy nebyli a nemáme páru, které cenové úrovně jsou odporem. Následujících cca 12 – 18 měsíců bude jedním velkým překvapením, jak to dopadne.

Dolarový index (DXY)

Podívejme se na dolarový index DXY, abychom pěkně viděli, jak je tento shitcoin v háji. Na všech vyšších časových rámcích jsou mohutné býčí divergence, ale trh se stejně tlačí dolů. Ono je ovšem potřeba si říct, že technické signály mají na indexech krapet menší váhu, ale do jisté míry nevidím problém v tom, abychom z nich vycházeli.

Když bych se měl vyjádřit polopaticky, americký dolar je na tom fakt špatně, čímž investory nutí, aby se ho zbavovali do jiných aktiv. Bitcoin je jakožto aktivum přece jenom mnohem likvidnější než zlato se stříbrem, takže proto se možná pokles měny projevuje především na našem oblíbeném trhu. Jisté je však jedno, dolar nikdo moc držet nechce.

Aktuální situace na 1W TF BTC/USD

Nyní přejdeme už k Bitcoinu, kde si celou situaci zobrazíme na týdenním grafu. Pozorně se podívejte na ten žlutý citrón vlevo. Vidíte v něm něco? Asi ne, že? Já taky ne, což je právě ten problém. Po proražení 20 000 USD Volume profile na týdenním grafu ani vizuálně nezobrazí objemy, protože jsou tristně nízké. Vzhledem k tomu, že nad řečenou úrovní není likvidní pool, cena může snadno povyrůst do konce týdne na 30 000 USD.

Avšak ještě tvrději může spadnout v případě, že na trhu kdokoliv vysolí pár tisíc Bitcoinů. To by byl šílený držkopád, který by se mohl zastavit až na těch 12 000 USD. Když se totiž znova podíváme na Volume profile, tak zjistíme, že ta likvidita na vyšších cenových úrovní taky není nic moc. Ale třeba se ve vyšších cenových relacích nová rovnováha vytvoří, ale to nezjistíme, dokud se to nestane.

Co se týče nějaké rezistence, jediným vodítkem je roční pivot R3 (cca 23 500 USD). Trh by zde nějak zareagovat měl, ale samo o sobě to růst ceny asi nezastaví. Chybí totiž jakákoliv konfluence, krom toho tady nic není. Jestli vám oči dobře slouží, určitě jste zaregistrovali, že aktuální týdenní svíce je vůbec nejdelší za… tenhle rok?

Už jenom close této svíce bude hodně zajímavé. Jestli by cena dropla pod 20 000 USD, představte si její finální podobu. To by ve všech vzbuzovalo slušnou hrůzu, ale ke konci týdne je ještě daleko a třeba zavře ve slušném zeleném hávu.

Indikátory

Současné hodnoty týdenního RSI jsou 87,41 bodů. Překročili jsme rovnou dva vrcholy z období předešlého bull marketu a blížíme se k poslednímu, který je na 90 bodech. Když by hodnoty indikátoru rostly výš, bylo by to zvláštní. Co se týká MACD, křivky indikátoru se též blíží k důležité bodové úrovni a pro histogram platí totéž. Jestli prorazíme hned na poprvé, zažijeme nemalé překvapení.

Aktuální situace na 4H TF BTC/USD

Povedl se průraz ze zakresleného kanálu, jehož target po průrazu je na cca 24 000 USD. Což samozřejmě neznamená, že nemůžeme jít výš. Nicméně, až tato analýza vyjde, pravděpodobně bude target splněný. Dynamika na trhu je nyní naprosto fenomenální. Jinak na 4H grafu je už Volume profile schopno vizualizovat zobchodované objemy.

Jak sami můžete vidět, stačí strašně málo, aby cena zběsile expandovala. Až půjdeme dolů, neočekávám, že se pospaný faktor nějak změní k lepšímu. Jinak velcí hráči nemají už moc důvodů cenu držet nahoře, protože přece jenom ani pro ně není výhodné, aby cena soustavně pouze rostla. Vydělají mnohonásobně víc, když mají šanci část prodat na vrcholu a pak zase naakumulovat v rámci korekce.

Indikátory

RSI překonalo 90 bodů, což je též totální extrém. Blížíme se k dubnové úrovni, která je ročním high na 92,33 bodech.

Závěr

V konotaci na tu dynamiku dnes zpracuji určitě ještě update, takže asi nemá smysl text jakkoliv ještě natahovat. Buďte každopádně opatrní, jakmile trh velcí hráči shortnou, kurz pojede jako lavina z Mount Everest. 

POZOR: Žádné údaje v článku nejsou investiční radou. Před jakýmkoliv investováním proveďte vlastní research a analýzu, vždy obchodujete jen na své vlastní riziko. Tým

Klikni na hvězdičky pro hodnocení!

Průměrné hodnocení 4.6 / 5. Počet hlasujících 19

Buď první kdo článek ohodnotí

Přihlásit k odběru
Upozornit na
guest
58 Komentáře
nejstarší
Nejnovější S nejvíce hlasy
Zpětná vazba na text v článku
Zobrazit všechny komentáře
Petr 2
Hodnocení článku :
     

Opět skvělý článek , za mně plan splněn shorty a binance sepnuty i na 23,8k jsem velmi spokojen

ryban.mark

Na binance to zastavilo presne na 23 800 dolarov.
Ked uz sa taky genius, kde nastavit limity na nakup?

E15

Tohle trefit není atomová věda, stačí tam mít těch příkazů bambilion a pak se člověk může holedbat, jak prodal za nejvíc a koupil za nejmíň ;-)).

Petr 2

Nákupy jsem napsal už včera tady v příspěvcích. Shortuji jinde ale držel jsem se cen na binance posledni byl na nastaven hodnote 23,8 . Mimo jine po tom co jsem prodal xrp , nakup xrp jsem taky tady hlasil. A aby mě neovlivnily zpravy a burza teď už nebudu sledovat media mám objem 14 btc na pokles s postavenymi sl .

Ted přeji všem hezke svátky .

Libor

no a kam to až cíluješ, zpět pod 20 ?

pietro

To by mě taky zajímalo.. Pokles BTC výrazně pod 20k bych tedy fakt chtěl vidět. Tomu ještě někdo věří? Shortovat v současné situaci BTC je podle mě sebvražda..

Martin

Se vším respektem a pokorou. Na to bych neměl nervy. 😀 Jako 14 bct na short. Neříkám, že nebude korekce, ale udržet to, kdyby to šlo k 30k nebo výš. To musíte mít obří volnou marži, ne?

A za posledních 48 hodin vzrostly longy a klesly shorty.

Poslední editace 3 let před přes Martin
ppetr1

on na to prijde 🙂 – do te doby je radeji zrusi :-)) – tedy jestli mu prostredky nezbasti swap.
https://www.tradesmart.cz/co-to-je-swap-trading-terminologie/

https://digitalik.net/btc/

na pokles bych vsadil az v roce 2022 🙂 – jenze to uz bude btc uplne nekde jinde nez dnes.

Libor

jako taky se obávám, že na větší short to teď asi není, situace okolo, instituce teď nepotřebují, aby to slítlo a retail se už definitivně stáhnul ,vánoce za dveřmi, na druhou stranu, nic neroste do nebe a pro krypto je stále hodně hrozeb

Majči

tipujem, že cez víkend to padne pod 20000 a vydrbú so všetkými, čo teraz nakupujú, už sa to stalo dva týždne po sebe a to bolo asi len také cvičenie. Teraz sa na tom, ale niekto naozaj parádne napakuje. Ale na druhej strane držím hodlerom palce, nech cena BTC stúpa pánu Bohu do okien.

Jan

Blaaaa, blaaa, blaaaa.

Martin

Na 14btc je potřeba 3,5 mil kč volné marže. Když by to šlo “jen” k 30k za BTC, tak je to minus 2 miliony. Swap vůbec počítat nebudu. Dát na jednu pozici tolik, tak to chce mít velké nervy a hlavně velké konto. Já bych v takových objemech dokázal uvažovat jedině, kdybych měl na účtě 50 mega, ale možná jsem jen moc opatrný. 😉

PS: vycházím z toho, že by byla páka 1:2.

ppetr1

paka 1:2 ??
obchodoval jsem s pakou 1:100 a to byl adrenalin a drzet nervy na uzde.swap byl na tu paku neskutecny za kazdy den.
petr 2 je pouze gambler a na to taky dojede – zkusenosti nema zadny.
ty proste neziskate za rok – tim si proste musite projit za desitky let obchodovani.
uz jsem se od techto pitomosti oprostil – je to kasino.
spravne ale rekl – vyhraje burza.je to stejny jako v kasinu – zkuste rozbit bank v kasinu :-))

matematicky to mate ale spravne – smekam pred kazdym kdo uvazuje logicky.

ale možná jsem jen moc opatrný. 😉 – budte opatrny a do techto obchodu rozhodne nikomu nedoporucuji vstupovat !!!pokud nema dlouhodobe zkusenosti co se tyce i ztrat.
rychle nabyl rychle pozbyl – prikladu je vice nez dost.hlavne u tech co vyhrali v loterii – smutne pribehy.
obchodovat na burze s pakou to je vic nez loterie – kdyz to stoupa OK – kdyz to zacne klesat – to je pak pruser a je uplne jedno na jakou stranu si vsadite – nikdy nevyhrajete – to jen petr2 si mysli ze ano a pan jarolim s jeho predikci poklesu rovnez.
tech co predikuji pokles je tu mraky – holt si na to vsadili – splacou nad vydelkem.

abych to rekl vseobecne jak je zvykem zaver – nic neroste do nebes – ovsem podivejte se na akciove indexy za poslednich 100 let :-)) – u btc se to zatim odhadnout neda – jsem ovsem optimista
https://www.youtube.com/watch?v=fNiyFl87hyc
https://www.youtube.com/watch?v=kHHgDXilmE0
pro optimisty :-)))
ti chytri pochopi slova – troubove jdou na burzu s pakou.

Jan

Jsi břídil. Já měl 1:1000.

ppetr1

tohle je uz vyssi skola na pochopeni.
https://www.youtube.com/watch?v=nQdTBEuIKG8
zivot neni o penezich i kdyz jsou k zivotu potrebne.

Poslední editace 3 let před přes ppetr1
Jan

To se prostě musí umět. Já kdysi nakoupil 100BTC za $50, držel jsem a pak jsem vychytal v 2017 přesně to maximum a prodal jsem. A pak jsem zase trefil to minimum a všechno jsem do toho nalil. Pak bylo těch 14000, ta to jsem zase prodal a když bylo letos v březnu těch 3600, tak jsem zase všechno proinvestoval. Už mám těch BTC tolik, že je ani nespočítám. Hej, co tady furt děláte? není nic jednoduššího, než nakoupit za minimum a prodat za maximum. Vidíte, že Petr 2 a já to umíme.

ppetr1

ono vas to dobehne – nemejte obavy.
chytnou nekolikrat za sebou vrchol a potom nakup pri propadu je asi stejny jako kdyby jste vyhral ve sportce :-))

ppetr1

chytrej clovek si bude drzet btc – hlupak s nimi bude obchodovat.
ten chytrej dopadne tak – ze bude mit zajisteny duchod i svoje deti a vnoucata 🙂
hlupak skonci na mizine.
berte to jako holy fakt do budoucna.

a ted ten druhej – volejte chocholouska :-))) – je mi takovych lidi strasne lito.

Manius Curius Dentatus

No momentální situace není příznivá na rozsáhlé spekulace…pokud začně shortovat větší hráč, rychle se nabalí další a bude to jako sněhová koule. Stejně tak magořina směrem nahoru je možná taky, chamtivost je totiž neomezená a pak jsou nějaké TA poučky u FOMO k ničemu 🙂 V současné chvíli je jediný relevantní indikátor a to je síla dolaru. Mimo několika altů, vše ostatní staguje nebo víceméně padá přes stoplossy do BTC. Pokud jsme začali další cyklus na BTC, tak jedině HODL všech coinů a držet nějaký FIAT na dokupy. Ale to načasování na 17.12. je snad cílené…:-)

ppetr1

pokud jsem dobre cetl tak tu nejaky trouba pre tydnem rek ze se uvolni cca 150k v btc – tak stale cekam jak se to na cene btc projevi 🙂

Manius Curius Dentatus

No při současném nulovém volume na topu by to stačilo až až, aby to vymetlo všechny stopky…a při správném načasování, naráz a částečně i přepákované…no, možná by se to zarazilo u 12. Jenže já se domnívám, že tyto BTC získají lidé či instituce, které o takové aktivity nebudou mít zájem…budou jistě prodávat, čekají na ně dlouho, ale ne v takové míře.

ppetr1

a vas predpoklad je ten co rikate ze se jej dockaji???? ano ci ne??
nebo jen cerite vody o nicem – spiklenecke teorie.

ppetr1

jo a chamtivost je pro heity 🙂 – jeste na to bohuzel neprisli-jejich chyba.

Jan

Kdo jsou to heiti (hahahahah), chytráku?

Michal

Tohle jsou hrozný spekulace. Nikdo to podle mě shortovat nezačne. Vždyť teď začal bull run, to by ty lidi byli úplně blbý. Nebo jsem blbej já 😀 Ale prostě mi nepřijde vůbec logický, že při proražení ATH to tradeři pošlou na polovinu. Nedává to smysl.

ppetr1

pro zeny z kryptomagazinu – vazim si jich.berte to jako darek k vanocum.
neni to btc – ale jim se to bude jiste libit – chlapy to stejne nepochopi.
toto je totiz level uplne nekde jinde.
https://www.csfd.cz/film/230367-p-s-miluji-te/prehled/

Nikola

Co ty jsi za případ to se jen tak nevidí

ppetr1

to mate pravdu.
snazim se pouzivat mozek v kontextu se zpravami a obcas film za to taky stoji.clovek si rozsiri obzor.
https://www.csfd.cz/film/273515-nakaza/prehled/
vsimnete si roku kdy byl zfilmovan.

pred tydnem jsem rekl ze je LTC podhodnocene :-))
nechtela by jste neco taky sdelit – alespon odhad kam se to posune.

ppetr1

chapete toto – predpokladam, ze v oblasti ekonomie nikoli.
https://www.investicniweb.cz/news-eu-a-cina-se-blizi-uzavreni-dohody-o-investicich/

ppetr1

pokud rozumite ekonomice tak je vam toto zcela jasne i ve vztahu kryptomen 🙂
https://www.patria.cz/zpravodajstvi/4567116/novy-utajeny-mandat-ecb.html

ppetr1

je docela zajimave ze od doby navstev kryptomagazinu mam problemy s PC – ne ze bych si s tim neporadil – od te doby mi chodi emaily na nakup btc – to nikdy nebylo.
je to normalni???

Druhej Jan

Bože to je zas analýza. Bull run právě začal, instituce lijou peníze, retail tam ještě není ale půjdeme z 25k na 2k. Už půl roku to má podle analýz pana inženýra padat a furt rosteme což všichni ostatní tak nějak čekali. To ty analýzy může dělat generátor a je to fuk.

whistleblower

Fomo s hysterií jsou snad nejlepší live signály k obratu. Na druhou stranu teď cenu neomezuje žádná historická zátěž, jen psychologický pásma 30T, 40T, 50T… atd.

I tak, kdo je ještě ve hře a neni ortodoxní hodler, ten by rozhodně neměl prodávat, ale určitě by si měl set sakra hlídat stop loss (anebo ho nastavit na trailing). Naopak vstupovat do toho za účelem rychlejch prachů už je delší dobu čím dál větší hazard – což znamená, že střednědobá šance hodně vydělat je nepoměrně nižší než šance hodně prodělat. Ale proti gustu… Toho si musej bejt vědomý i instituce – byť ještě asi nemají skoupeno dost, aby si tu mohly komfortně hrát s cenou tak, jak jim to regulovanej trh nedovoluje.

Pokud to z týhle úrovně slítne a nabere setrvačnost, čekám že nás nejdřív podrží pásmo 10-12T, odsud si část shorterů začne brát profit, což nás vrátí ke 14-16T, a pak by nas neměla překvapit ani koncovka s dopadem na 7-8T. To je krajní mez, kdy to bude možný pořád brát jako zdravou korekci s šancí na rychlej odraz zpět. Pokud však půjdem až pod 6T a tam dlouze konsolidovat, nastane skepse a už nepůjde jen o korekci.

Michal

Dovolím si nesouhlasit. Velcí hráči nakupují i teď a další obchody jsou oznámeny. Bude spuštěn krypto index na Wall street, Coinbase vstoupí na burzu. Z grafů je jasně patrné, že se zvyšuje počet hodlerů a snižuje počet traderů. Což je pro mě asi nejsilnější potvrzení, že žádná masivní korekce se konat nebude.
Pokles na 10 – 12 je podle mě nesmysl. Mluví se o něm měsíce, nepřijde. S mírnými korekcemi jdeme nahoru a bude to pokračovat.

Druhej Jan

Naprostý souhlas, korekce na 12 je nesmysl.

whistleblower

Nikdo Vám ten názor nebere. Kdyby na to všichni měli stejnej názor, trh by nefungoval jak funguje, a jedni by nevydělávali na úkor druhejch. Samozřejmě Vám přeju ať jste v tý první skupině (a sobě taky :D).

ryban.mark

BTC dokazal este urobit prepad z 13,8K na 6,5K myslim to bolo, co je prepad 50 az 55%.

a potom este raz ked sme padli z 10,5K az na 3,8K, co uz je prepad o 64%.

ale ak si pozriet knoty tyzdnovych sviecok, tak tyzdnova sviecka neuzatvarala na 13,8K, ale len na zhruba 13 000, potom sme najnizsie klesli na 7 300, co uz nie je prepad ani nie 50%,

Potom sme padali z 9,500 len na zhruba 7000… to, ze dokazali na zlomock casu zhodit pod 4K bola preto, ze ludia nemali nastavene nakupy tak nizko, vymlatilo im to vsetky stopky.
A to je prepad o 26%.

Posledny velky prepad na tyzdnovej sviecke bol len 26% na tyzdnovych svieckach, co je nic moc.

Robis chybu, ze poctas s padom BTC pod 9000 az niekam k 6000, to je uz ciry nezmysel momentalne.

To by vykupili stovky tisic BTC velmi rychlo a cena pod 10K by sa neudrazala ani na jedno denkach.

Myslis si, ze grayscale nema volne prostrediekdy na kupu dalsich niekolko stoviek tisic BTC za sumy okolo 10K?
Neverim, ze su tak hlupi a nepocitaju s tym, ak by BTC mal urobit 50% a viacej percent dolu…

Je tu hromada investorov, ktory maju v plane skupit 50 000 az 200 000 BTC.
Zachvilku nam ziadne BTC nezostanu, shortovat BTC je samovrazda…

Maju baliky stoviek a stoviek miliard…
staci investovat 2 miliardy a mas 100 000 BTC, navyse hromada institucie zacne investovat aj pri sumak 30 000 az 60 000 za BTC.

Myslis si, ze Grayscale sa spokoji s kupou 500 000 BTC?
Oni pokojne skupia aj vyse 1000 000 BTC, im by pad pod len pod 12k velmi prospel, naakumulovali by tolko BTC, ze viac ma snad len v depozitari burza coinbase…

Michal

Mně hlavně přijde, že spekulace na tyhle propady jsou čím dál více nesmyslné, protože do BTC přichází tolik peněz, že nějaké masivní propady se už nemusí nikdy stát.
SP500 je taky přepálený a spekuluje snad někdo na propad o 60%? To se prostě nestane, centrální banky to nedovolí. Jasně, pořád je tady argument, že v březnu všechno spadlo, ale to byla jiná situace. Ze zpráv to vypadalo, že v Itálii je soudný den. Nedá se z toho podle mě vycházet.

whistleblower

Otázka je, kdo je u krypta tou entitou, která by to nedovolila? A pokud by taková entita byla, nepřestane krypto tak trochu být tím proč vzniklo, a tím a co tlačí jeho cenu? 😉

Ale i tak chci veřit, že neberete vstup institucionálních investorů do krypta jako příchod nějakýho důvěryhodnýho ježíška, kterej chce rozdávat a starat se naše investiční jistoty. 😀

Michal

Podle mě není decentralizace myšlena ve smyslu, že nikdo nezmanipuluje cenu. To přeci nejde zajistit, pokud se má Bitcoin obchodovat.

Jinak já samozřejmě vím, že instituce si jdou pro svoje prachy 😀 Ale tím dají prachy i mně, protože tam jsem déle.

Poslední editace 3 let před přes Michal
ryban.mark

hosi, pekna diskusia

Fantom

Myslím si totéž. Nyní je FOMO a cena může jít až do nebe, ale potom bude ten propad o to horší. Vážně si myslíte že za tuto cenu nakupují instituce? Já tedy ne! Na Binance byl objem cca 3 mld USD a tam instituce určitě nenakupují. Dokonce se její zakladatel prý vyjádřil, že zájem byl 30x větší než obvykle – proto spadla. Možná řekl víc než chtěl. Tohle je pro mne důkaz FOMO. Nakupuje retail a uvidíme jak se zachová při propadu. Řeči o ceně 100 k, 400k? Tak jedině od těch kteří už nyní chtějí prodávat a šponují cenu. Pokud někdo tohle říká tak předpokládám že sám je all in.

Michal

Instituce nakupují právě že kryptoměny za mimoburzovní ceny, které jsou vyšší než burzovní. Spousta fondů do toho vstoupila na 19k.
Spousta i na 12, ale já si prostě myslím, že dvojnásobek pro ně nic není. Z miliardy mají dvě, to je pro ně nic.
Můj názor je, že to budou hodlovat.

Fantom

Proč by měly být OTC ceny vyšší než burzovní? Potom by ten co nakupuje prodělal. Trh by měl fungovat i tady i když netvrdím že to tak musí být. Oni chtějí především vydělat a mají s tím zkušenosti. Nevěřím že vykupují parabolu. Psal jsem to tady už dříve. Nejdůležitější otázka je kdo na kryptoburzách nyní-na těchto cenách, nakupuje a kdo prodává. Když správně odpovíme na tuto otázku budeme vědět jestli jde o zdravý růst nebo ne. Pokud nakupují instituce od velryb a hodlerů tak ano, cena se už moc nepropadne, z instucí budou noví hodleři. Tomu ale moc nevěřím. Naopak, pokud nakupuje retail od velryb, je to FOMO-nákupní horečka. Velcí hráči odprodají vysoko a nakonec jako bonus s několika megavlnách prodejů sestřelí cenu, vytvoří paniku a po velikém pádu si znovu nakoupí. Stejný scénář jako v 2017/2018 jen jiné kulisy (tehdy z 5k na 20k a pád a nyní z 8k na 30-45k a poté pád. Tomuhle scénáři věřím mnohem víc. Informace o insitucionálních investorem má bý vějička na retail. Opravdu jsou experti co predikují ceny 100-400 k all in? Pokud ne tak jen lžou lidem.
Když vám investici doporučuje banka, tak už je pozdě. Jako Morgani, ti to ale dělaji chytře – jen spekulují o ceně a de facto nikomu neradí. Kdyby brali těch 100k až 400k vážně tak už by vykoupili celý BTC a na burzách by nic nezbylo 🙂 Prostředky na to maji.

Michal

No Grayscale uveřejnila na Twitteru tabulku, za kolik se nakupuje u nich, a cena je vyšší. Měl o tom video i Trader 2.0, což je pro mě snad nejdůvěryhodnější (plus Bitcoinovej kanál) zdroj v Česku a na Slovensku.

Já netvrdím, že cena nespadne, ale opravdu nevěřím, že to najednou střelí na 12k. To už by dávno udělali. Dokonce roku se podle mě žádný dump nestane.
FOMO podle mě není, stačí se podívat na Google Trends. Bitcoin se absolutně nevyhledává.

Poslední editace 3 let před přes Michal
Michal

Btw, u 40k je moje prodejní hladina. Část chci odprodat a mít se hezky a část budu držet, dokud nezhynu 😀
100k moc nevěřím, nebo minimálně ne do roku cca 2025.

Jinak rozdíl oproti rou 2017 je podle mě v tom, že cena se drží. Většina trhu si prostě myslí, že Bitcoin mezi 22 – 23 tisíci je odpovídající cena. To nikdy nebylo, dovolil bych si tvrdit, že sentiment se mění.

Poslední editace 3 let před přes Michal
Fantom

Gratuluju! Jak dlouho hodlujete a kolik byla cca průměrná nákupní cena?

Michal

“Jen” 2 roky. Cca 7 tisíc dolarů na BTC, ale to se mi teď trochu zvedlo, protože sem kupoval na 17, 19 i 22k. Jako nezbohatnu 😀 Ale jestli vypumpujou zas alty do nesmyslu, tak možná i jo. Spekulativně mám i pár tisíc Tronu, který nestál snad nic (pár dolarů), ale je mi úplně jasný, že jestli přijde FOMO, půjde přes dolar, nebo minimálně na půl dolaru a to vydělám raketu (alespoň pro mě :D)

Fantom

Tak to gratuluju ještě jednou. Předpokládám že jen hodlujete, dokupujete a dosud jste nic neprodal. Pěkné!

Michal

Zkoušel jsem jeden den tradovat, prodělal 100 dolarů a vy*ral se na to 😀
Jako já nechci zas působit jak moon boy, reálně se taky bojim dumpu.
Jen mi přijde, že kryptokomunita je strašně nesebevědomá.
Přece když v tom mam peníze, musím být optimista. Známý má akcie a nikdy jsem neslyšel, že by při každý pumpě říkal: “To pude o 80% dolů.”

Taky si myslím, že u institucí funguje jakási spolupráce. Když některý nakoupily za 20, tak ty ostatní rychlejší jim to podle mě neseknou na 10. Tohle si myslim hlavně proto, že oni opravdu nakupují i teď, tak musí vědět něco víc, když to berou i na ath.

Ale jako nevim, jsem hodler, takže nějaký trader s více zkušenostmi by mi to třeba vyvrátil.

Poslední editace 3 let před přes Michal
Druhej Jan

Zdravej přístup, popravdě mě je cena btc taky docela párek. 95% portfolia mám v altech, kde šance na life changing zisky jsou přece jen někde jinde. Ale sledovat ho musím, protože podle btc se bohužel stále odvíjí vše. Zas čím víc peněz do něj pritece tím víc pak odtece do altu až začne skutečne retail fomo.

ryban.mark

ja som zamienal kedysi BTC dost za alty a teraz toho lutujem,
drz hlavne velke alty, tie uz neskutocne porastli a porastu.

XRP a ETH je istota, ale ja mam dost aj BNB, DOT, LINK, ADA.
Este sa mi lubi ATOM a VET uz drzim dlho.

Ak by prislo ku korekcii, chem dokupit aj nejake YFI a YFII…
stale dokzau urobit neskutocne pumpy, myslim si, ze veleryby tie ceny budu strielat este dost, hore i nadol, cakam na dobru cenu a prilezitost.
Tie kryptomeny sa daju skvele trajdovat, uvidime, ale BTC musi korigovat, inak je to vsetko mrtve.

XLM slo do nezmyslov, ale takych je tam viacej, ZIL je dobra, ale uz draha a inak nic moc z tych ostatnych. :-))

chcelo by to nove kone, ale ake…
DEFI neiktore este prekvapia, ale uz su dost drahe…
odpredavat sa mali 8.2020 hlavne.
ale davat sance projektom mimo prvu stovku sa moc nevyplaca…
a preto by som nerad zbieral bl*osti…

Druhej Jan

Já dělám v IT vývojáře tak kupuji převážně věci, kterým trochu rozumím a vidím v nich dlouhodobý potenciál do budoucna z hlediska reálného použití. Velké alty nekupuji v těch je už moc peněz, většinou mám věci mezi 50-400 milionů dolarů kapitalizace se silným fundamentem a reálne overitelnymi partnerstvimi mezi velkými společnosti. Takže ne žádné defi rychlovkasky. Neříkám určitě je to velký risk přece jen je to krypto, ale ta vidina zisku při kapitalizaci nad miliardu dolarů je supr 😊

Poslední editace 3 let před přes Druhej Jan
Fantom

Nějaké tipy na zajímavé alty?

Druhej Jan

Já mám nakoupeno a stále prikupuji Ocean, Ewt, Noia (ta je teď v korekci po 300% pumpě a stále pod 100 milionu kapitalizace), Qnt a Kai. Z těch ,, větších,, mě jako velmi zajímavý projekt připadá Vet 😊

Fantom

O Ewt, Noia a Kai slyším úplně poprvé. Ostatní jsem už zaregistroval – samozřejmě VET a Ocean. Díky za zajímavé tipy.:)

pietro

Je to přesně tak.. 🙂

Lakatosh(i)

Vcera byl clanek o Bitcoinu i na idnes,mozna je cas prodavat 🙂 Ale asi ne,pred trema rokama touhle dobou o BTC muvil fakt kazdy jouda,coz dneska nemluvi i kdyz je cena vyssi nez tenkrat.

Poslední editace 3 let před přes Lakatosh(i)
spot_img