Nové korejské ICO Airbloc přichází se způsobem, jak zpeněžit data uživatelů. Momentálně mají velké korporace monopol na obchod s daty uživatelů a tento problém chce Airbloc řešit. Uživatelé tak budou moci jednoduše zpeněžit svá data určená k reklamním účelům.
Airbloc má dvě hlavní části. První je samotný Airbloc protokol, který lze díky SDK (Software development kit) jednoduše implementovat do nově vznikajících i již existujících aplikací. Protokol sbírá data uživatelů a za pomoci smart kontraktu na Ethereu pak odměňuje uživatele. Druhou částí je datové tržiště, kde mohou hlavně společnosti tato data nakupovat.
Airbloc vzniká pod křídly již existující korejské společnosti ab180 a díky tomu má dobré institucionální zázemí. Ve spojení se silným týmem, který má přístup k datům ze 40 milionů mobilních zařízení, se Airbloc ukazuje jako nadějný projekt.
Základní údaje
- Uživatelé kontrolují svá data
- Uživatelé mohou data dle vlastního uvážení prodávat
- Airbloc má dvě hlavní části – protokol a datové tržiště
- SDK – jednoduchá implementace protokolu
- Pevné postavení na trhu Jižní Koreje
- Silný tým a dobří poradci (např. zakladatel ICON)
- Institucionální zázemí pod společností ab180
- Nevýhody: Lokalizovaný tým (pouze z Jižní Koreje) a velká konkurence v oblasti kontroly vlastních dat.
Oficiální web: https://www.airbloc.org/