Bitcoin na začátku týdne vysílá smíšené signály. Průměrná cena na trhu se pohybuje kolem 5200 $, avšak na jedné burze jeho cena podezřele roste. Jde samozřejmě o Bitfinex, kde se Bitcoin obchoduje vůči Tetheru. A právě to je ten problém.
Bitfinex/Tether vs. svět
Tether v současnosti prochází náročným obdobím. Generální prokurátor státu New York společnost Tether LLD obvinil, že jejich USDT tokeny nejsou 100% kryty. Konkrétně jim prý chybí 850 milionů dolarů, tedy přibližně jedna třetina.
To, co momentálně Tether dělá, nám částečně připomíná situaci před půl rokem, kdy firma Tether ztratila přístup k bance. Lidé přestali jejich tokenu věřit a výsledkem byl krátkodobý propad USDT o cca 20-25%. Hodnota USDT se pak velmi rychle vrátila zpět a dokonce i Bitcoin v té době zaznamenal menší pumpu.
Více informací o poslední USDT krizi najdete zde:
(Článek pokračuje pod odkazem)
Sledujeme pád Tetheru v přímém přenosu? – Bitcoin se na Bitfinexu obchoduje až 2 % nad cenou!
V současnosti se oproti ostatním burzám zvyšuje rozdíl, za který se Bitcoin obchoduje na Bitfinexu. V době psaní tohoto článku je to 5440 USDT na Finexu a 5140 $ na Coinbase Pro. Rozdíl 300 $ (tedy cca 6 %) je dost velký a vznikl proto, že je problém dělat arbitráž mezi Bitfinexem a ostatními burzami.
Tento problém vznikl hlavně kvůli nedůvěře obchodníků v Tether. Nyní musíme počkat, jak se situace vyvrbí. Tether už v minulosti zažil několik krizí, ale vždy z toho vyvázl bez větších problémů. Je velmi nepravděpodobné, že by tento coin ze dne na den zkrachoval. My budeme další vývoj pečlivě sledovat, a pokud se objeví nějaké nové informace, rozhodně vás budeme informovat. Pokud o to nechcete přijít, doporučujeme se přihlásit k odběru notifikací (návod najdete zde), případně nás začněte sledovat na facebooku.
IOTA to roztáčí s Jaguárem
Hned ráno jsme na Kryptomagazínu psali o nové spolupráci mezi IOTA Foundation a Jaguar Land Rover. Známá automobilka chce využít technologii IOTY k tomu, aby řidičům umožnila vydělávat kryptoměny. Stačí, když budou jezdit a sdílet informace s lokálními autoritami resp. firmami, které spravují různé navigační služby. Výměnou za data z kamer a různých senzorů pak řidič dostane kryptoměnu, kterou může vyměnit například za kávu, nebo nabíjení vozidla zdarma.
Bývalý pro-krypto komisař CFTC zemřel ve věku 58 let
Pouze několik málo lidí vládních institucí jako SEC nebo CFTC podporuje kryptoměny. Jedním z nich byl i Bart Chilton, který bohužel dnes zemřel. Dožil se 58 let.
Bart pracoval pro CFTC v letech 2007-2014. V té době byl Bitcoin teprve na začátku své cesty, ale už tehdy byl jeho velkým fanouškem. Později byl dokonce jedním z hlavních investorů ICO, které své tokeny krylo ropou.
Více o Bartovi se můžete dočíst zde (v angličtině)
Takto vypadá novodobá propaganda
Dnešní zprávy bychom rádi ukončili vtipným kresleným komiksem od amerického FED-u (privátní instituce, která má jako jediná právo tisknout dolary). Podívejte se, jak FED každý den zachraňuje svět:
Stephanie Kelton to pěkně shrnul ve svém Tweetu:
The carpenter can’t run out of inches
The stadium can’t run out of points
The airline can’t run out of FF miles
And the USA can’t run out of dollars
??♂️
?
?
??#GetReal https://t.co/lXmF8TbAYr— Stephanie Kelton (@StephanieKelton) April 24, 2019
Přeloženo ze slovenského originálu, autorem dnešního přehledu zpráv je Samuel S.
No ono to je vidět i v rámci jedné burzy – např. Binance, že cena za BTC/USDT je vyšší oproti ostatním stable coinům… ale to dělá ten pokles ceny USDT, ne?.. (vyšší cenou BTC je vyrovnáván propad ceny USDT)..
BTC/TUSD 5,151
BTC/USDC 5,150
BTC/USDS 5,169
BTC/USDT 5,237
V čem spočívá ten problém v dělání arbitráže mezi Bitfinexem a ostatními burzami ? Díky
Problém zřejmě bude v mobilitě kapitálu – čili v našem případě zřejmě ve vybírání prostředků z burzy Bitfinex.. Jistě se to dá lehce zjistit vyzkoušením.
Nebo se mýlím?