Valentýn s hořkým nádechem – hackeři využívají phishing a neopatrnost uživatelů

0
235
valentin love kryptomeny

Pozdvižení okolo dne svatého Valentýna si všímají i hackeři, kteří využívají podvodné techniky phishingu ve spojitosti se zvýšenou poptávkou po zboží s romantickou tematikou. Celkový počet uživatelů navštěvujících detekované a blokované podvodné stránky se v první polovině února zdvojnásobil oproti stejnému období v roce 2018. Nebezpečí ztráty osobních dat a peněz tak na zamilované duše číhá víc, něž kdy předtím.

Tip redakce: Lichtenštejnsko začíná prodávat kryptoměny na poště!

Dejte si pozor na phishing!

Phishing je jedna z nejvyužívanějších a nejjednodušších technik, jak získat a zneužít uživatelská data. Jedná se o metodu, kdy zločinci využívají podvodné triky s cílem získat informace od online uživatelů – od hesel po čísla kreditních karet, detaily bankovních účtů a další citlivé údaje.

Phishingové e-maily a webové stránky často na první pohled působí zcela legitimně, nicméně vyzývají příjemce k bezodkladnému poskytnutí osobních dat. Vztahují se většinou k aktuálním událostem, ať už se jedná o velké sportovní akce nebo svátky. Proto i svatý Valentýn není žádnou výjimkou.

Může vás zajímat:

(článek pokračuje pod odkazem)

[ANKETA] Který lowcap coin má potenciál udělat v roce 2019 1000 %?

Statistiky úspěšnosti internetových scamů

Celkový počet pokusů navštívit podvodné stránky, které detekovaly a zablokovaly systémy Kaspersky Lab v první polovině února, dramaticky narostl z dvou milionů v roce 2018 na letošních 4,3 milionů. Mezi nejohroženější státy podle statistiky patří Brazílie (více než 6,4 % detekovaných útoků), Portugalsko (přes 5, 8 %) a Venezuela (5, 5 %). Následovalo Řecko s 5,3 % a Španělsko 5,1 %.

Detailnější analýza rizikových e-mailů prokázala, že podvodníci záměrně zneužívají především dárkové zboží na objednávku a léky podporující sexuální výkonnost. Používají je jako léčku pro nalákání uživatelů, kteří chtějí potěšit a obdarovat své milované. Tento fakt opět potvrzuje zjištění dřívějšího průzkum, že pokud jde o lásku, rozum jde často stranou.

„Náš výzkum ukázal, že není rozdílu mezi phishingovými aktivitami postihujícími velké sportovní události, podvodné platby nebo aktivity s romantickým nádechem. Všechny cílí na uživatelovy emoce, ať už se jedná o nadšení, stres nebo ryzí lásku. Hackeři tak dokáží jako zlodějský nástroj využít téměř cokoliv. Detekovaný nárůst podvodů nám připomíná, že bychom vždy měli být opatrní při surfování po internetu, a to i ve zdánlivě nevinných případech, kdy nakupujeme květiny pro naše milované,“

– varuje Andrej Kostin, Senior Web-Content Analyst společnosti Kaspersky Lab.

Komentujte

avatar
  Subscribe  
Upozornit na