Společnosti McDonald’s a Panera Bread uvažují nad virtuálními restauracemi v metaverse

4.8
(4)

Společnosti McDonald’s a Panera Bread, dva velké americké potravinářské řetězce, si podaly registraci ochranné známky na budování virtuálních restaurací a prodej dalších digitálních aktiv ve světech metaversa.

McDonald’s není žádný troškař a podal hned deset žádostí o ochrannou známku, z nichž jedna se týká “provozování virtuální restaurace obsahující skutečné a virtuální zboží a online provozování virtuální restaurace s rozvozem do domu”.

Registrace ochranné známky společnosti Panera Bread se pak týká nezaměnitelných tokenů (NFT), které mají usnadnit obchodní transakce s virtuálními potravinami a nápoji. Pod značkou “Paneraverse” hodlá restaurace také vybudovat virtuální restaurace a naimplementovat funkce pro doručování.

O podání přihlášky jako první informoval na Twitteru právník pro ochranné známky Josh Gerben.

Zájem firem o vstup do metaverse roste

O prodej svého zboží v metaverzu projevila zájem již řada známých společností, například Adidas Originals, Prada nebo Gap. Potravinářské společnosti však do tohoto prostoru vstupují pomaleji, a to především proto, že zatím není jasné, jak by si zájemci mohli virtuální stravování užít. Společnosti McDonald’s a Panera zatím na žádost o komentáře neodpověděly.

Co se týče důvodu, proč musí tyto restaurace podávat ochranné známky pro vlastní využití duševního vlastnictví v metaverzu, Gerben v rozhovoru pro The Block vysvětlil:

“Každá registrace ochranné známky je omezena na zboží a/nebo služby, o které společnost v minulosti požádala. S nástupem nové technologie je běžné, že společnosti podávají nové ochranné známky, aby zajistily jasnou ochranu, která se týká nového zboží a/nebo služeb, které plánují nabízet. Z praktického hlediska by tedy stávající ochranné známky společnosti McDonald’s zabránily tomu, aby si někdo otevřel McDonald’s v metaverzu. Nové přihlášky, které podávají, jsou pouze “osvědčeným postupem”, který má zajistit, aby měli k dispozici všechny nástroje k prosazení svých ochranných známek, pokud to bude nutné.”

Závěr

Web 3.0, metaverse, NFT jsou výrazy, se kterými se v poslední době setkáváme stále častěji a není se čemu divit. Je to oblast, které mnozí prorokují raketový růst a neméně vysoké zisky. A co vy, umíte si představit vzít svou drahou polovičku na hamburgera do virtuální restaurace?

Máte-li jakýkoli dotaz týkající se kryptoměn, neváhejte se přidat do naší diskuzní skupiny na Facebooku. Nezapomeňte se také připojit na náš oficiální discord server KRYPTOMAGAZIN CZ.

Klikni na hvězdičky pro hodnocení!

Průměrné hodnocení 4.8 / 5. Počet hlasujících 4

Buď první kdo článek ohodnotí

Přihlásit k odběru
Upozornit na
guest
1 Komentář
nejstarší
Nejnovější S nejvíce hlasy
Zpětná vazba na text v článku
Zobrazit všechny komentáře
Fantom

To už tady bylo, jitrnice co svět neviděl 😀

spot_img