[Rozhovor] Martin Tolar: Od konstruktéra k provoznímu řediteli Walmarku

0
(0)
Josef Šťastný
Josef Šťastný
O obchodování na burze se zajímám už asi 7 let. K mým oblíbeným trhům kromě krypta patří forex. Velký přínos tradingu a investování vidím v tom, že nám mohou rozšířit naše obzory a pomoci převzít více zodpovědnosti za naše finance. Kromě burzy učím meditaci a zajímám se o buddhismus.

Přinášíme vám rozhovor s Martinem Tolarem, o tom, co je je lepší, jestli práce na vlastní pěst a podnikání, nebo práce v korporátu. 

Podnikání vs. práce v korporátu – co je lepší?

Zaujala mě myšlenka, že nějaký univerzální návod, který bychom mohli vzít a jednoduše aplikovat na sebe, neexistuje. Můžeme se cítit někým inspirovaní, ale nikdo nám neřekne, co přesně máme dělat tak, aby nám to sedlo právě proto, že to nebude naše rozhodnutí, ale někoho jiného. Na Martinovi se mi líbí, že se nebojí přiznat, že on vlastně – ani po letitých zkušenostech – neví, co je pro něj lepší, jestli korporát nebo vlastní podnikání. To je přístup člověka, který se učí u všeho, co dělá. Takový postoj nám otevírá mnohem širší možnosti uplatnění v podstatě v jakémkoliv oboru, který s námi nějakým způsobem souzní.

Stačí dělat jen to, co máme rádi?

Jednou z věcí, která v rozhovoru zazněla, v souvislosti s našim rozhodováním o pracovním uplatnění, jsou naše předpoklady. Někdy se říká: „dělejte, co máte rádi a cesta se ukáže“, ale pokud rádi brnkáme jedním prstem na klavír, ale už ne všemi deseti, těžko budeme hrát jako klavírní virtuos.

A co startupy?

V případě, že máme skvělý nápad pro vlastní business, Pavel doporučuje se zamyslet, jestli naše myšlenka je škálovatelná, udržitelná a jaký má potenciál oslovit velkou klientskou základnu. Pokud bych byl ještě první, kdo s takovým produktem přichází na trh, je to bonus.

Dobrý business stojí na přidané hodnotě pro spotřebitele

Jednu z cest, jak využít zkušeností někoho, kdo pracoval ve velké korporaci pro startup, Pavel vidí právě v zavádění produktu na trh, v umění prodat původní nápad, nalézt správný komunikační kanál ke konečnému spotřebiteli neboli najít účinný marketing. Když přicházím s novým produktem na trh, potřebuji se odlišovat, dodávat nějakou svou specifickou přidanou hodnotu.

Myšlenka na závěr

Vzít do ruky kufřík a zkoušet někomu něco prodat je zkušenost k nezaplacení.

Klikni na hvězdičky pro hodnocení!

Průměrné hodnocení 0 / 5. Počet hlasujících 0

Buď první kdo článek ohodnotí

Přihlásit k odběru
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Zpětná vazba na text v článku
Zobrazit všechny komentáře
spot_img