Poté, co kryptoměny zaznamenaly v roce 2017 svůj rekordní rok, došlo k masivnímu nárůstu nových tokenů, společností a produktů. S tak vysokou úrovní zájmu spotřebitelů a podniků ale mnoho slibných projektů zapadlo v záplavě jiných. Naštěstí však existují společnosti, které tyto zajímavé projekty vyhledávají a vyvíjejí dále.
Co znamená inkubátor?
Ve světě moderních technologií existuje obří nabídka startupů, které přinášejí mnoho zajímavých inovací ale i těch, které jsou pouze kopiemi ostatních projektů.
Tzv. inkubátory jsou firmy, které vyhledávají nadějné startupy a provádí je základními fázemi vývoje, dokud nejsou startupy dostatečně robustní, aby mohly úspěšně začít působit samostatně. Motivací pro tyto firmy však je získání někdy i významného podílu daného startupu, což může vést k velkým ziskům.
Odborní poradci, investoři, konzultanti
Inkubátory často mají mnoho kontaktů na odborníky s velkou zkušeností, kteří mají zájem o investiční potenciál a jsou vysoce specializovanými odborníky v daném odvětví. Tito ostřílení odborníci poté mohou působit jako konzultanti startupových projektů během inkubační fáze startupu. Kromě přístupu k odborným radám mají inkubátory často také kontakty na investory, média a další významné partnery, kteří mohou zajímavý nápad podpořit a posunout ve vývoji dále.
Technologický ředitel platformy Interdax, Charles Phan, vysvětlil, že zatímco inkubátory vyrostly během kryptománie v roce 2017, vyvinuly se do dnešní podoby až letošní rok.
„V roce 2019 začaly startupy získávat trakci. Startupy také poskytly další tok zisku z kryptoburz během medvědího trhu.“
Druhá strana mince
Vše má ale své výhody a nevýhody. Inkubátory neposkytují své služby a kontakty zadarmo. Většinou požadují větší nebo menší kontrolu nad startupem a nezřídka i podíl ve firmě. A jsou i lidé, kteří tyto inkubátorské firmy obviňují z honění se za ziskem za každou cenu, ve kterém se původní myšlenka startupu časem úplně rozplyne.
Závěr
Pokud máte zajímavý nápad na projekt v kryptosféře, mohla by pro vás být spolupráce s některým inkubátorem zajímavá cesta, jak dostat nápad do fáze realizace a mezi lidi. Ovšem na druhou stranu to nebude zadarmo a je potřeba zvážit, jestli se za cenu tzv. umetení cestičky vzdáte kontroly nad svým nápadem a mnohdy i zásadnějšího podílu ve firmě.