Jak se vypořádat se stresem, který přináší propady kryptoměn

5
(4)

Zprávy a souhrny

Když cena kryptoměn klesá, může být těžké se uvolnit. Ale my jsme tu, abychom vám pomohli! Zde je několik tipů, jak se zbavit stresu a odpočinout si po náročném dni.

Ráno se probudíte a zjistíte, že Bitcoin přes noc ztratil asi 20 % své hodnoty. Co to znamená pro vaše portfolio? Jak ty peníze získáte zpět? Je to jen dočasný výkyv?

Ale pak… si uvědomíte, že nejde jen o Bitcoin! Všechny vaše oblíbené kryptoměny utrpěly ztrátu a vy si nemůžete pomoci, ale tyto zprávy vás zneklidňují a stresují.

Uvědomte si, že krypto není vše, a jistě najdete mnoho věcí, který by vás měly potěšit. To je láska k někomu blízkému, dobré zdraví, dobrá práce, možnost vyjít si do přírody či čtyřnohý mazlíček.

Připravili jsme pro vás tento seznam tipů a triků, které vám pomohou zvládnout stresující dny, kdy věci nejdou přesně podle plánu:

Je třeba z hluboka dýchat – a nepodceňte to

Je to jednoduchá, ale účinná technika: dýchání. Dýchání je skvělý způsob, jak se uvolnit a soustředit.

Ve skutečnosti lze dech používat jako nástroj pro uvolnění obecně: pomáhá vám uklidnit se, když jste ve stresu nebo úzkostní; pomáhá vám překonat strach a obavy z neúspěchu; může vám dokonce pomoci překonat bolest!

Možná si myslíte, že hluboké dýchání je jen něco, co lidé dělají, když se cítí vystresovaní – ale ve skutečnosti je to víc než jen reflex. Když jsme ve stresu, naše tělo zaplavuje adrenalin a další hormony, které nám brání jasně myslet nebo se racionálně rozhodovat. To způsobuje, že se ze strachu nebo paniky špatně rozhodujeme a podnikáme iracionální kroky – což vše jen zhoršuje! Pokud se tedy cítíte něčím v práci nebo doma (nebo čímkoli jiným) přetíženi, zkuste se nejprve zhluboka nadechnout, než začnete reagovat emocionálně nebo fyzicky (křičet na někoho, kdo vás rozčílil).

Dělejte něco, co vám dělá radost

Tohle je snadné, ale může být těžké to provést, pokud jste ve stresu. Když máte za sebou dlouhý den, poslední věc, kterou chce mnoho lidí udělat, je přidělávat si práci tím, že musí vymýšlet způsoby, jak se uvolnit a relaxovat. Existuje však spousta věcí, které můžeme všichni dělat ve svém volném čase a které nám pomohou uvolnit se po stresujícím dni v práci nebo ve škole. Pokud jste příliš unavení na to, abyste si vyšli ven s přáteli nebo rodinnými příslušníky, podívejte se sami doma na film; poslech hudby vám při tom může dokonce pomoci udržet hladinu energie (nezapomeňte však na sluchátka s potlačením hluku). Skvělým rozptýlením od stresorů může být také čtení knih a časopisů!

Pokud se cítíte obzvlášť energičtí poté, co jste si vzali volno od pracovních nebo školních povinností (nebo máte prostě jen více energie než obvykle), zkuste se projít do přírody – je prokázáno, že pobyt venku může snížit hladinu krevního tlaku – nebo dělat venku něco jiného zábavného, jako je turistika nebo běhání či procházky.

Udělejte něco, čím pomůžete někomu jinému.

V další části vám pomůžeme uvolnit se tím, že uděláte něco, čím pomůžete někomu jinému.

Staňte se dobrovolníkem v místní charitě a darujte své staré oblečení nebo jiné věci, které už nepoužíváte.

Pomozte kamarádovi nebo členovi rodiny s jejich výzvou, například jim pomozte uspořádat šatník, umýt auto, uklidit garáž atd.

Dovolte si být k sobě laskaví tím, že si uděláte čas sami na sebe a uděláte něco, co vám udělá dobře (např. koupíte si nějakou drobnost, dopřejete si masáž).

Přemýšlejte o něčem, co vám dělá radost

Co vás rozesměje? Co vám přináší pocit uvolnění? Co způsobuje, že vaše srdce zpívá radostí? Pokud to není osoba nebo věc, vzpomeňte si na zážitek, který tyto pocity vyvolává. Možná se vám někdy stalo, že si váš nejlepší přítel dělal legraci z toho, jak hrozný je film, a to vás oba přimělo spadnout z gauče smíchy tak, že nikdo jiný v kině neslyšel vlastní dialogy. Nebo možná jednoho letního dne, kdy byli všichni ostatní nevrlí z toho, že byli celý den zavření doma, ale vy jste celé odpoledne hráli videohry s bratrem, který právě dostal svůj první PlayStation. Ať už je to cokoli, vzpomeňte si na ty chvíle a nechte je znovu zaplavit svou mysl tím, že si na ně dnes vzpomenete!

Hýbejte se – pohyb vyplaví stres

  • Jděte na procházku.
  • Protáhněte se.
  • Dejte si horkou sprchu.
  • Proveďte několik drobných cviků, jako jsou dřepy nebo kliky, protože vám pomohou cítit se v danou chvíli lépe fyzicky i psychicky, ale také proto, že mohou být prospěšné!

Můžete také zkusit jít ven a užívat si čerstvého vzduchu (je to zadarmo!) – zejména pokud jsou v okolí vašeho bydliště stromy, protože je známo, že uvolňováním kyslíku do prostředí snižují hladinu stresu.

Pokud ani jedno z toho nezabírá, zkuste se zasmát nebo usmát

Pokud ani jedna z těchto možností nezabere, zkuste se zasmát nebo usmívat. Obojí vám pomůže uvolnit se a zbavit se stresu. Smích je velmi důležitý, protože ovlivňuje naše zdraví mnoha způsoby. Snižuje krevní tlak, zlepšuje funkci vašeho imunitního systému a pomáhá vám relaxovat uvolňováním endorfinů, které nám dělají dobře. Úsměv má na nás podobné účinky: také snižuje hladinu stresových hormonů, jako je kortizol, a díky němu se cítíme uvolněnější (a šťastnější).

Chcete-li se začít smát, navštivte komediální klub, kde zaručeně uvidíte něco vtipného; podívejte se na komediální film; pusťte si vtipné video na YouTube; poslouchejte standup komiky online nebo v rádiu; zajděte si s přáteli na improvizační představení a užijte si úžasný večer!

Existují drobnosti, které můžete dělat každý den, abyste si pomohli odpočinout po náročném dni.

Relaxace je zdraví prospěšná. Může vám pomoci lépe spát a bylo prokázáno, že snižuje krevní tlak a srdeční tep, což může vést k celkově zdravějšímu organismu.

Relaxace má ve skutečnosti mnoho výhod:

  • Snižuje hladinu stresu
  • pomáhá vám lépe spát
  • zlepšuje koncentraci a soustředění
  • zmírňuje bolest tím, že snižuje svalové napětí

Závěr

Je důležité si uvědomit, že stres a úzkost zvládáme každý jinak. Někdy se potřebujeme věnovat něčemu fyzickému, jako je jóga nebo běh, jindy se prostě potřebujeme zasmát. Ať už si vyberete jakoukoli metodu, ujistěte se, že vám vyhovuje!

Byl pro vás tento článek přínosný a dobře napsaný?

Klikni na hvězdičky pro hodnocení!

Průměrné hodnocení 5 / 5. Počet hlasujících 4

Buď první kdo článek ohodnotí

Přihlásit k odběru
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Zpětná vazba na text v článku
Zobrazit všechny komentáře

Reklama: