[Osobnost] Henry Ford – Přes 20 let žil svým snem a stal se miliardářem

0
(0)
Kytka
Kytkahttps://kryptohodler.cz/
Člen týmu KM od začátku roku 2018. Zástupce hodlerské komunity, zakladatel webu KryptoHodler.cz. Autor se zaměřením na zajímavé novinky z kryptosvěta, propagátor finanční svobody a osobního rozvoje. Kytka je oddaný šiřitel "semínek" pozitivního přístupu k životu a snahy o změnu k lepšímu.

Již jako malý chlapec měl Henry Ford sen o automobilech pro všechny a v podstatě celý svůj život tomuto snu zasvětil. Byl průkopníkem automobilů s benzínovým motorem a pásových montážních linek. Jeho příběh je ukázkou silné víry, houževnatosti a odhodlání. Mnozí se mu vysmívali a měli ho za bláznivého snílka, který je odsouzen k neúspěchu. Jeho to ale nezajímalo, ani neodradilo. V tomto článku se dočtete, jak chlapec, který místo hraní trávil čas ve své dílně, ušel pořádný kus cesty a překonal všechny překážky, které mu stály v cestě, aby o mnoho let později postavil Ameriku na kola a stal se miliardářem.

Cesta za snem – auto pro každého

Ford byl vášnivý, odhodlaný a nadšený mechanik, který již od svého prvního setkání s lokomotivou ve 12 letech věděl, že jednou bude vyrábět auto, které již nebude pouhou hračkou pro bohaté, ale stane se běžnou součástí života obyčejných lidí. Než dokončil svůj benzínový motor, trvalo to neuvěřitelných 17 let. Je obdivuhodné, jak dlouho dokázal vytrvat a neochvějně věřit, že jeho práce není beznadějná.

Když dokončil svůj prototyp, přistoupil k testům, které trvaly rok. Henry Ford je skutečným příkladem toho, jak se nevzdávat svých snů. Kdykoli měl pocit, že něco brání jejich uskutečnění, posunul se dál. Když mu v roce 1899 nabídli lépe placenou pozici v Edison Company výměnou za to, že se vzdá svých bláznivých snů o benzínových motorech, odešel a založil vlastní podnik Detroit Automobile Company.

Ford 999 – Navržený pro automobilové závody

Smáli se mu, někteří mu i nadávali, jiní zas věděli, že to nikdy nemůže fungovat a ani jeho investoři s ním nesdíleli jeho vize, ale chtěli pouze prodávat pár drahých aut na zakázku. On to viděl jinak a po dvou letech podnik opustil. V roce 1903 pak založil Ford Motor Company. Aby získal potřebnou publicitu a ukázal světu své motory, navrhl pár aut speciálně pro závodění a zvítězil s nimi nad tehdejšími závodníky a jejich auty. Konečně, po dalších 5 letech, již poměrně úspěšné výroby, přivedl na svět model Ford T – cenově dostupné auto pro všechny.

Pásová výroba

Ford T se začal prodávat za 850 dolarů, a když Ford v roce 1913 zavedl pásovou výrobu, cena klesla na 550 dolarů. S rozšiřováním výroby během následujících let cena postupně dále klesala, a to až na 300 dolarů. Každý dělník si mohl jedno koupit. Díky lince se každý zaměstnanec mohl zaměřit pouze na jednu činnost, což neskutečně zefektivnilo výrobu. Pásová výroba však měla i své odpůrce. Tento způsob práce lze totiž přirovnat k novodobému otroctví, které dělá z lidí bezduché stroje, donekonečna opakující tutéž činnost. Přirovnání s kryptoměnami je na místě, i ony budou muset být použity správně a pro blaho nás všech.

Ford si uvědomoval, že by se tento způsob výroby mohl lehce zvrhnout a přišel s řešením. Usoudil, že podnik může být úspěšný jedině tehdy, pokud zaměstnává kvalitní a spokojené zaměstnance. Svým zaměstnancům zdvojnásobil mzdy a zkrátil pracovní dobu o hodinu (z tehdejších 9 hodin na 8). Navíc jim začal vyplácet podíly ze zisku a zavedl také zaměstnanecké výhody (lékařská péče, sportoviště apod.). To přineslo své ovoce, zaměstnanci byli pozitivně motivováni a během dvou let se zisk společnosti zdvojnásobil.

Poselství Henryho Forda

Závěrem si v krátkosti shrneme poselství Henryho Forda. Jeho příběh je o víře a odhodlání, o tom, že abyste si splnili své sny, je třeba neochvějně věřit a nikdy se nevzdat. Když dostatečně věříte, je všechno možné, ale k tomu, abyste uspěli, je třeba překonávat překážky a vytrvat. Podnikatel však nesmí myslet pouze na zisky, ale mělo by ho zajímat blaho společnosti.

Fordův přístup k podnikání byl jiný v tom, že se nesnažil z ostatních sedřít kůži. Své zaměstnance i dodavatele platil dobře a usiloval o snižování výrobních nákladů zefektivněním výroby. Díky tomu se mu podařilo uskutečnit svůj celoživotní sen o autě pro širokou veřejnost, a tak si díky němu mohl každý připadat bohatý.

Závěr

V příštím díle se zaměříme především na citáty Henryho Forda. Jak uvidíte, byl opravdu úžasnou osobností, zejména pokud jde o životní filozofii a přístup k problémům a výzvám.

Zdroje:
T. HARV EKER. Secrets of the millionaire mind: mastering the inner game of wealth. New York: Harper, 2007. ISBN 9780061336454
https://cs.wikipedia.org/wiki/Ford_model_T
https://en.wikipedia.org/wiki/Ford_999
https://cs.wikipedia.org/wiki/Henry_Ford

Klikni na hvězdičky pro hodnocení!

Průměrné hodnocení 0 / 5. Počet hlasujících 0

Buď první kdo článek ohodnotí

Přihlásit k odběru
Upozornit na
guest
4 Komentáře
nejstarší
Nejnovější S nejvíce hlasy
Zpětná vazba na text v článku
Zobrazit všechny komentáře
lobogo

krásný článek – doporučuji jeho knihy – Mezinárodní žid I,II,III

JéñaS

Jeden z oblíbených osobností. Prý mechanikům zadal úkol vynalézt osmiválec, oni zase mu říkali, že to není možné, avšak Henry trval na svém a za pár let se to skutečně podařilo. Věřil tomu projektu.

Má-li mít projekt úspěch, je třeba silná víra. Totéž v kryptoměnách.

samslav84

pekne ste to napísali 🙂

E15

No nevím, ale že dvanáctileté dítě vědělo už v roce 1875, že jednou přijde s autem s motorem s vnitřním spalováním (které bylo reálně poprvé představeno Carlem Benzem až 10 let po té!) a tím vytře zrak zkostnatělým výrobcům parovozů (když i těch bylo jako šafránu) se mi nějak nezdá ;-)))

spot_img